| Author |
Message |
|
nuffe
Joined: 26 Oct 2007, 19:49 Posts: 1059 Location:
|
 T Rex Möller
Sökfunktionen på Bojen fungerar ju tyvärr inte, så frågan kanske har ställs tidigare: Någon Bojare som har en, eller testat, T Rex Möller och som kan dela med sig av sina intryck? Jag har fått GAS[;)] Är det bara att köpa?? (säg JA!!)[:)] 
|
| 23 Apr 2011, 23:37 |
|
 |
|
Lemmy
Joined: 10 Mar 2004, 23:38 Posts: 2344 Location: Gislaved SWISH
|
Här står en del: http://www.ljudbojen.com/bojen/topic.asp?TOPIC_ID=19011Du kan söka mha google genom att skriva på följande sätt: site:ljudbojen.com xxxxxx xxxxxx byter du mot det du vill söka på, t.ex möller Si fractum non sit, noli id reficere
|
| 23 Apr 2011, 23:54 |
|
 |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
Jag har haft den två två omgångar (olika stärkare) och det bästa med Möller är i mitt tycke boostdelen. En sån man aldrig vill stänga av, fattar inte varför inte T-Rex släpper den i en egen pedal? Kanske redan gjort? Speciellt skimmer, som en loudnessknapp, exciter eller nåt sånt- grundljudet blir snyggare helt enkelt. Od-delen är en variant av TS med en användbar cleanmix-kontroll. Jag är inte helfrälst på den, gillar t ex Sparkle Drive bättre som är av samma typ. Men det är coolt att blanda in en ren signal i ett skitigt ljud, tydligare strängseparation Men, det är nog min favorit vad gäller T-Rex distar/od's och den lirar bra ihop med andra pedaler, något som jag tycker är svårt med t ex Mudhoney och Alberta. Lite dyr i nypris också, men beggade kan de vara prisvärda. Mer GAS nu?[:)] Matte mslcases@gmail.com
|
| 24 Apr 2011, 00:39 |
|
 |
|
rejjo
Joined: 12 Mar 2009, 19:59 Posts: 742 Location: Lund
|
Om det är mix-funktionen du vill åt rekommenderar jag dig att kolla in NOC3 Pure Drive istället, denna gör det på ett väldigt mycket bättre sätt än både möller och sparkle enligt mig!
/ Calle
|
| 24 Apr 2011, 01:17 |
|
 |
|
lillefar
Joined: 06 Jan 2010, 16:20 Posts: 4265 Location: Boden Norrbotten
|
rejjo wrote: Om det är mix-funktionen du vill åt rekommenderar jag dig att kolla in NOC3 Pure Drive istället, denna gör det på ett väldigt mycket bättre sätt än både möller och sparkle enligt mig!
/ Calle
Jepp och amen! "Det är aldrig försent att ge upp"
|
| 25 Apr 2011, 18:12 |
|
 |
|
glassfinger
Joined: 25 Sep 2004, 16:48 Posts: 3754 Location: Hising Island
|
Den är grym! Köp!
Jag har haft min sen den släpptes och den är en keeper.
|
| 28 Apr 2011, 14:20 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Möller är en mycket potent pedal som verkligen levererar. Dessvärre har jag aldrig kunnat köra den med extern strömförsörjning. Knaster och brus har för mig blivit påtagligt. Men med batteri funkade den ypperligt. Jag har även märkt att andra T-Rex pedaler är väldigt känsliga med eliminator. Min lilla lekmannaundersökning ger vid handen att problemen uppstår i lokaler där elsystemet inte är av senaste snitt. [^]  <font size="2">/Janne i Själevad – Suffering severely from honkieritis. </font id="size2">
|
| 28 Apr 2011, 14:34 |
|
 |
|
LadyLuck
Joined: 04 Feb 2009, 01:38 Posts: 315 Location: Helsingborg
|
Jag har en och jag tycker den är jättebra! Helt klart den pedal jag använder allra mest. Låter bra och smidigt med boostknappen. Har suttit på bordet ett par år nu och jag har inga som helst funderingar på att byta ut den. http://www.myspace.com/ladyluckcombo
|
| 01 May 2011, 21:10 |
|
 |
|
Tom-Andrew
Joined: 07 Jan 2008, 16:03 Posts: 1653
|
Jag har också en som jag tycker mycket bra om. Jag hade min i racket, men bytte ut den mot en TC Electronic Nova Drive som har samma karaktär på sin OD-sida, komplett med mixratt och allt. Den saknar dock boosten, men eftersom Nova Drive har flera presets kan man fixa det på andra sätt. Lirade med mitt lilla hemmapedalbord, där Möllern numera huserar, på senaste repet och Möllern fick vara med väldigt mycket. [:)]
/Tom-Andrew <hr noshade size="1"><font size="1">Låter det bra så är det antagligen bra...</font id="size1">
|
| 04 May 2011, 17:46 |
|
 |
|
RocknrOlle
Joined: 01 Jan 2008, 21:52 Posts: 170 Location: Stockholm
|
Jag har haft min länge och gillar den skarpt.. det har dock hänt ett antal gånger att jag saknat gain de gånger man ska spela lite hårdare grejer.
|
| 07 May 2011, 18:49 |
|
 |
|
nuffe
Joined: 26 Oct 2007, 19:49 Posts: 1059 Location:
|
Nu ska jag gå mot strömmen IGEN. Ibland känner jag mig som en obstinat 5-åring..... Jag lånade hem en Möller och testade den grundligt under ca två veckor, men jag kom fram till att jag inte på något sätt gillade den och utan att tveka bestämde jag mig för att inte köpa en sån och lämnade tillbaka den till min polare med ett "tack för lånet". Jag tyckte varken att overdrive- eller boostfunktionen levererade vad jag hade hoppats. Kanske hade jag för höga förväntningar efter alla lovord den fått, bl.a. i den här tråden, men jag var inte ett dugg imponerad. Tyvärr, kanske jag ska tillägga. Med tiden har man dock lärt sig att alla har olika ljudideal: Man har även lärt sig att det räcker med att några "tunga" namn lovordar en produkt, och det gäller inte bara gitarrprylar, så blir det lite "Kejsarens nya kläder" och plötsligt ska alla ha den. Nu menar jag inte att ni alla som gillar Möllern bara går på andras bedömningar, men ni förstår nog min poäng. Så jakten efter det perfekta ljudet går vidare. Har ni hört det tidigare?[:)] 
|
| 07 May 2011, 22:54 |
|
 |
|
Sakenjag
Joined: 09 Jul 2009, 00:07 Posts: 456 Location:
|
Så kan de va.. Hade två kärva första veckor med den, spelade med den live en gång innan jag han lära känna den och sen så bråkade jag med den endel.
Den kan vara rätt hård i ljudet, speciellt i vissa stärkare.
Men nu efter kört med den live igår och repat massa idag med ett stort band så känns den perfekt.
Lägger sig snyggt i mixen och har på den mer eller mindre hela tiden.
Idag vred jag upp volymen lite extra och satte på boosten när jag körde rent. Gillade jag också, och så slänger jag på hotcaken vid lite mer rivigare ljud.
|
| 09 May 2011, 22:05 |
|
 |
|
rejjo
Joined: 12 Mar 2009, 19:59 Posts: 742 Location: Lund
|
nuffe wrote: Nu ska jag gå mot strömmen IGEN. Ibland känner jag mig som en obstinat 5-åring..... Jag lånade hem en Möller och testade den grundligt under ca två veckor, men jag kom fram till att jag inte på något sätt gillade den och utan att tveka bestämde jag mig för att inte köpa en sån och lämnade tillbaka den till min polare med ett "tack för lånet". Jag tyckte varken att overdrive- eller boostfunktionen levererade vad jag hade hoppats. Kanske hade jag för höga förväntningar efter alla lovord den fått, bl.a. i den här tråden, men jag var inte ett dugg imponerad. Tyvärr, kanske jag ska tillägga. Med tiden har man dock lärt sig att alla har olika ljudideal: Man har även lärt sig att det räcker med att några "tunga" namn lovordar en produkt, och det gäller inte bara gitarrprylar, så blir det lite "Kejsarens nya kläder" och plötsligt ska alla ha den. Nu menar jag inte att ni alla som gillar Möllern bara går på andras bedömningar, men ni förstår nog min poäng. Så jakten efter det perfekta ljudet går vidare. Har ni hört det tidigare?[:)]  Du är då i samma riktning som min ström iaf! Som sagt, om du vill åt blend-funktionen så kolla in NOC3 Pure Drive. Vill du däremot bara ha en fruktansvärt bra OD med boost i samma pedal så kolla in Lovepedal AMP11.. [:)] / Calle
|
| 09 May 2011, 22:54 |
|
 |
|
Dava
Joined: 11 Aug 2008, 16:19 Posts: 603 Location: Sundsvall
|
Har precis införskaffat en Möller och jag måste säga att det är den bästa overdrive jag hört. Snygg overdrive som blandar sig snyggt med hjälp av mixfunktionen. Boosterfunktionen ger också ett varmt och rent ljud, man vill liksom ha på den jämt. Bästa pedalen jag äger. Enda nackdelen är att mängden dist är ganska liten men komplettera med till distpedal exempelvis en mudhuney eller Dr swamp och du har en gyllende kombo. Möllern kommer sitta länge på bordet!
--------------------------- - Köpes: Squier classic vibe tele
|
| 22 May 2011, 13:21 |
|
|