View unanswered posts | View active topics It is currently 02 Sep 2026, 05:59

Reply to topic  [ 6 posts ] 
SÅLD Squier standard telecaster med Bigsby 
Author Message

Post SÅLD Squier standard telecaster med Bigsby
Delarna ihopplockade av tidigare ägaren (voxac30tb), köpte den som "Bigsby med gitarr, ospelbar". Petade i en ny stallmick (tror det är fender alnico?, mäter runt 6,4 kohm) och en fyraläges pickupväljare och jordade Bigsbyt (en inte helt perfekt konstruktion, den oranga sladden på bild) och skimsade halsen med en liten träbit. Knopparna (volym och ton) utbytta mot svarta med "pärlemortopp" och mattslipat 3-lagers pskydd. Funkar numera OK men lite skrap på potarna. <s>Är just nu strängad med 011 rostfria vilket visade sig vara lite för mycket för svajfjädern (svajpinnen tar nästan i kontrollerna)</s>. Ett par flagor och spricka vid halsinfästningen (iaf i lacken).

Skickas helst inte och finns i Stockholm.

<font color="red"><font size="2">såld</font id="red"></font id="size2">

Endast på Bojen tom Måndag (12/11) morgon sen blocket och planket etc.

EDIT: Crafted in Indonesia serienumret börjar på IC00.... och hela härligheten väger 3,9 kg enligt badrumsvågen. Kommer med andra axelbandsknoppar än på bild.

EDIT 2: Klämde dit en 50 pfenning med tjusig dam på så nu är svajarmen i någurlunda normal höjd.

Image
Image

10 Nov 2007, 15:52
Profile

Jag har en snarlik baserad på en MIM C50 så jag är inte spekulant på denna men kan lämna ett par tips.

Vill man ha upp svajarmen lite kan man peta in en 50-öring under fjädern i stallet, då komemer armen upp lite.
Jag hade samma problem med jordningen och har lagt en liten bit tunt och utdraget lödtenn mellan stall och bottenplatta. Syns nästan inte.

/Bilton
"Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther

10 Nov 2007, 17:26
Profile

Snygg!
Jag har en snarlik baserad på en MIM C50 så jag är inte spekulant på denna men kan lämna ett par tips.

Vill man ha upp svajarmen lite kan man peta in en 50-öring under fjädern i stallet, då komemer armen upp lite.
Jag hade samma problem med jordningen och har lagt en liten bit tunt och utdraget lödtenn mellan stall och bottenplatta. Syns nästan inte.

/Bilton
"Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther

Funderade oxå på lödtenn men var rädd att lacken skulle smälta. Ska testa med lite småpengar och se vad som händer med höjden, såg att det finns styvare fjädrar att köpa.

10 Nov 2007, 17:32
Profile

Arrrhgghhh, denna hade jag missat! Måste... ha.... tele med Bigsby...
Finns det nåt slags gigbag till den så kan jag köpa den, jepp och jag kan till och med tänka mig att hämta den [:D]

--------------------------------------------------
http://www.myspace.com/voodoobean
Läs min (omusikaliska)blogg http://adhocibulgarien.blogspot.com/

12 Nov 2007, 10:21
Profile

Arrrhgghhh, denna hade jag missat! Måste... ha.... tele med Bigsby...
Finns det nåt slags gigbag till den så kan jag köpa den, jepp och jag kan till och med tänka mig att hämta den [:D]

--------------------------------------------------
http://www.myspace.com/voodoobean
Läs min (omusikaliska)blogg http://adhocibulgarien.blogspot.com/

Ja för bojare kan jag leverera med fungerande gigbag.

Kan visas upp i Sundbyberg.

EDIT kan även säljas med tweedcase (http://www.ljudbojen.com/bojen/topic.asp?TOPIC_ID=12091) för 3600

12 Nov 2007, 11:58
Profile

Funderade oxå på lödtenn men var rädd att lacken skulle smälta. Ska testa med lite småpengar och se vad som händer med höjden, såg att det finns styvare fjädrar att köpa.

50-öringar passar precis.

Jag drog ut en tråd av lod som jag helt enkelt klämt mellan bigsbyt och kroppen och i andra änden mellan bottenplattan och kroppen.
Behöver inte lödas, det blir kontakt ändå.

Lycka till!

/Bilton

12 Nov 2007, 16:42
Profile
Reply to topic   [ 6 posts ]