View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Jun 2026, 21:54



Reply to topic  [ 3 posts ] 
När är era förstärkarbyggen klara... 
Author Message

Joined: 09 Jan 2008, 22:05
Posts: 956
Location: Luleå
Post När är era förstärkarbyggen klara...
[?]När anser ni att era förstärkarbyggen är klara, för mig verkar det vara en "newer ending story".

<b>Fredag:</b> Ut till garaget Flytta komponenter före potentiometer istället för efter
<b>Lördag:</b> Prova byta något värde på komponenter.
<b>Söndag:</b> Montera in en konding över gain kontroll, samt prova olika värden på kondingen.

Så här ser det nästan alltid ut, projekt ligger still ett tag och man spelar på den, sedan får man för sig att ändra något, och vips så är man där igen.

Är det samma lika för er andra, man blir aldrig färdig.[:o)]

<i><font color="blue">Hobby byggare och Industrielektriker"]</font id="blue">


15 Feb 2009, 17:11
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 17:17
Posts: 2436
Location: Tjörn
Post 
Ja, det kan man nog säga. Även om jag faktiskt NU tror att jag är klar med min moddade Fenderstärkare (optomonstret).

Det som ska göras är att klamma fast saker och ting, bunta samman alla styrtrådar till optokopplarna etc.

Jag har börjat spela med några gubbar, första bandet på bortåt tio år. Och då inser man att det låter väldigt bra om stärkeriet, det bästa jag kan göra för att få bättre ljud är att träna mer...

Så den stärkaren får nog vara som den är i några år nu.

Sedan finns det fyra andra projekt på gång, renovera ekot (inget jag egentligen vill göra men måste), Bygga en gitarrstärk av en EminentI T (jag började terrorisera er med det projektet men förstår att alla bara blir trötta avét) och renovera en eminentII T, samt renovera en Phillicorda elorgel, två manualer + baspedaler. Väldigt sällsynt, vad jag kan förstå, finns nästan ingen info på nätet...[:p]

Sedan finns det ju annat i livet, som stör ens hobbyutövande.[:0][:)]


/Lennart

http://www.specter.se


15 Feb 2009, 18:18
Profile
User avatar

Joined: 11 Nov 2004, 22:59
Posts: 3783
Location: Stockholm Sweden
Post 
Efter många många många timmar är jag klar med min 45:a, kanske klar med JMP:n. Min strategi är de nu får stå i replokalen. Används endast för att... spela på [^][8D]

Den andra strategin är skaffa sig ett par nya projekt [;)]

/Gunnar


15 Feb 2009, 18:29
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.