|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
oreh
|
 Gitstärkare 1ch, 4 ljud
Hallå bojen, jag har hängt här en del min inte skrivit så mycket men nu kommer en frågeställning. Jag har just köpt mig en Blackstar distpedal och känner för att dumpa min nuvarande VOX VT stärkare för något mer oldschool.
Jag använder mig, på det hela taget, av 4 olika ljud. 1 Solo higain (starkt) 2 Bright blues fender liknande. 3 Ett brittiskt rock, typ rördist. 4 Clean, med ackust sim, eller snyggt delay.
Solo ljudet skulle jag kunna köra som ljud 3 med en boost. Men i övrigt behöver jag kunna växla mellan de andra tre oberonende och med en tryckning.
Jag vill köra någon typ av en kanals rörstärkare (30-50W nånting). Som kommer ligga som clean hela tiden. Jag har tänkt följande 1 använda Blackstaren + någon typ av boost 2 en MXR vintage dist 3 Blackstar 4 Ett delay eller en ackust sim.
Jag vet ju att det finns splitboxar men jag måste ju sy ihop alla kanalerna innan de går in i stärkaren!! Tanken är att jag skall bli fexibel och kunna byta ut stärkare och pedaler utan problem.
Tacksam för tips...
|
| 19 May 2009, 13:49 |
|
 |
|
jazzfromhell
|
Någon form av 4-loopsystem borde du ju ha då. Lägg bara pedalerna i varsin loop, klart! http://www.loop-master.com/Det finns typ en miljard roliga saker att kolla in.
|
| 19 May 2009, 14:47 |
|
 |
|
oreh
|
Ok, verkar vara en vara A or B or C Style Triple Loop Box som kommer funka bäst för mig.
Skulle behöva en passiv 2 till 1 box. Tänker att man kan i en av looparna lägga en A/B väljare med två skilda distpedaler men sen vill jag in på samma retur. VAr hittar jag såna boxar??
|
| 19 May 2009, 22:59 |
|
 |
|
jazzfromhell
|
Sök på internet [:D] Jag vet faktiskt inte. Beställ från staterna direkt är nog enklast, då får du ju exakt det du vill ha. Alternativt leta fram nån kille här i Sverige som kan bygga grejor åt dig.
|
| 20 May 2009, 19:06 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|