View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 15:52



Reply to topic  [ 6 posts ] 
2st Celestion G12T-75 -88 SÅLDA 
Author Message
User avatar

Joined: 11 Nov 2009, 00:33
Posts: 1034
Location: Falun
Post 2st Celestion G12T-75 -88 SÅLDA
Säljer ett par gamla Celestion G12T-75or. De är från juli 1988 och är på 16 ohm.
Dessa låter inte lika vasst och obekvämt i övre mellanregistret/diskanten som de nyare gör, de är jämnare och varmare än de nyare jag har testat.
De är i bra skick och väl inspelade. De låter riktigt bra och de behåller klarheten och tydligheten på riktigt höga volymer utan problem.

Jag har dem i en 2X12a nu så jag kan spela in ljudklipp om det önskas.

Pris: 650kr styck eller 1200kr för båda.

Image[/url]
Image[/url]
Image[/url]
Image[/url]
Image[/url]

http://www.myspace.com/benessermusic


25 Sep 2010, 23:40
Profile WWW

Joined: 27 Apr 2010, 13:20
Posts: 127
Location:
Post 
Finns dessa kvar månne?


26 Dec 2010, 22:46
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 11 Nov 2009, 00:33
Posts: 1034
Location: Falun
Post 
Jadermark wrote:

Finns dessa kvar månne?


Javisst!

Har dem i en 2X12a men de är fortfarande till salu.



http://www.myspace.com/benessermusic


27 Dec 2010, 03:17
Profile WWW

Joined: 27 Apr 2010, 13:20
Posts: 127
Location:
Post 
Då funderar jag på om jag tänker rätt när jag säger att jag tror att dessa passar för att dämpa skrikigheten i mellanregistret samt pusha basen lite extra i min 212a? G12h heritage funkade inte...
Var bor elementen förresten?


27 Dec 2010, 15:24
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 11 Nov 2009, 00:33
Posts: 1034
Location: Falun
Post 
Jadermark wrote:

Då funderar jag på om jag tänker rätt när jag säger att jag tror att dessa passar för att dämpa skrikigheten i mellanregistret samt pusha basen lite extra i min 212a? G12h heritage funkade inte...
Var bor elementen förresten?


Elementen bor i Borlänge men kan skickas med bussgods. Jag kan vara intresserad av ett byte om du vill det?

http://www.myspace.com/benessermusic


27 Dec 2010, 17:12
Profile WWW

Joined: 27 Apr 2010, 13:20
Posts: 127
Location:
Post 
emaushenric wrote:

Jadermark wrote:

Då funderar jag på om jag tänker rätt när jag säger att jag tror att dessa passar för att dämpa skrikigheten i mellanregistret samt pusha basen lite extra i min 212a? G12h heritage funkade inte...
Var bor elementen förresten?


Elementen bor i Borlänge men kan skickas med bussgods. Jag kan vara intresserad av ett byte om du vill det?

http://www.myspace.com/benessermusic


Tyvärr har jag inget att byta med, hade bara lånat låda med heritagetrattar i... Anyhoo... Jag har mailat dig! [:)]


27 Dec 2010, 18:00
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.