|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 3 posts ] |
|
powerplant tappar effekt...
| Author |
Message |
|
Heed
|
 powerplant tappar effekt...
skaffade strömförsörjning för pedaler för något år sedan, men på senaste tiden har den efter ca 30 min tappar effekt så att det låter risigt om ljudet..när jag stänger av och sätter på den igen så ger den åter full effekt. Vad är det för fel..kan man göra något åt det eller skall jag skaffa en ny..?
HARLEY BENTON POWERPLANT Harley Benton PowerPlant - power supply for FX pedals, 8x 9V DC (500mA), 1x 12V DC (250mA) and 1x 12V AC (250mA) outputs, incl. cable set (black cables app. 50 cm, colored cables app. 30 cm), dimensions: 16,5 x 8,5 x 5,0 cm (thomann..)
"I'm gonna put a curse on you and all your kids will be born completely naked. " J.Hendrix
|
| 05 Oct 2010, 08:57 |
|
 |
|
d95err
|
Gissning: Dålig lödning någonstans som släpper när det börjar bli varmt inuti. När du stänger av den hinner den svalna lite, så då funkar det ett tag till.
Vad har du inkopplat? Blir det samma problem om du bara kopplar in en pedal, eller uppstår problemet enbart med massor av pedaler inkopplade?
Erik R
|
| 07 Oct 2010, 10:23 |
|
 |
|
Heed
|
den funkar knappt alls när jag kopplar in en T-rex pedalen som kräver 12 v, så den kör jag på separat ström. I övrig har jag 4 9 volts pedaler. Så det blir absolut värre med fler..
När jag stänger av och sätter på den igen, så funkar den ok i ytterligare ca 30 min, bara efter någon sekunds avstängning..
har funderat på om den är känslig för strömpeakar, att den då reagerar..finns det inte någon mojäng som stabiliserar tillförsel av ström..kan det vara något kanske..
"I'm gonna put a curse on you and all your kids will be born completely naked. " J.Hendrix
|
| 08 Oct 2010, 15:23 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 3 posts ] |
|