| Author |
Message |
|
magdan
Joined: 06 Nov 2010, 22:40 Posts: 7 Location:
|
 ibanez st-9
har en trasig st-9 som jag hittade i "boxlådan" hade trampat sönder levelpotten som jag tyvärr inte har kvar. någon som vet vilken det ska vara? kan jag slänga in en 500kpott?
|
| 12 Nov 2010, 00:09 |
|
 |
|
Matt Helm
Joined: 30 Mar 2010, 07:26 Posts: 200 Location:
|
Vet inte vilken pot det ska vara, men om du vill sälja pedalen är jag intresserad.
|
| 12 Nov 2010, 00:16 |
|
 |
|
spufuz
Joined: 09 Jul 2008, 15:51 Posts: 1162 Location:
|
Om det verkligen är en ST-9 dvs en super tube screamer så skall level-poten vara 100K LOG.
|
| 12 Nov 2010, 00:22 |
|
 |
|
magdan
Joined: 06 Nov 2010, 22:40 Posts: 7 Location:
|
ok tack, en 100k ska jag leta fram och testa. ja det är en ST-9 super tube screamer den med 4 pottar , drive, level, midboost och tone. lite "rare" tror jag.
|
| 12 Nov 2010, 00:40 |
|
 |
|
Matt Helm
Joined: 30 Mar 2010, 07:26 Posts: 200 Location:
|
Mer än lite rare. Ska du sälja?
|
| 12 Nov 2010, 01:10 |
|
 |
|
spufuz
Joined: 09 Jul 2008, 15:51 Posts: 1162 Location:
|
Från den här sidan: http://www.dirk-hendrik.com/ibanez.html ... mer%20ST-9<i>"One of my prides since this unit is so extremely hard to find. While seeing one go on Ebay for some 220 Euro's I picked this fella up as a bargain at a local music store.The basic design is in fact a tubescreamer with an added "bite" control and a changed cutoff frequency for the "tone" as found on the normal TS.""] Ser ut som att den kan vara värd ett par tusenlappar om du får den att funka! [:0]
|
| 12 Nov 2010, 02:10 |
|
 |
|
magdan
Joined: 06 Nov 2010, 22:40 Posts: 7 Location:
|
hoppsan, trevlig sida ( http://www.dirk-hendrik.com/ibanez.html ... mer%20ST-9) Har för mig att jag köpte den på börsen för runt 500kr på 80-talet en sån måste jag testa tänkte jag nog. får nog lägga ner lite tid på boxen så att den funkar. inte till salu för tillfälligt
|
| 12 Nov 2010, 09:41 |
|
 |
|
Matt Helm
Joined: 30 Mar 2010, 07:26 Posts: 200 Location:
|
Om du får den att funka får du tre tusenlappar av mig, givet att den inte är alldeles demolerad i övrigt. Fundera på saken!
|
| 12 Nov 2010, 17:45 |
|
 |
|
magdan
Joined: 06 Nov 2010, 22:40 Posts: 7 Location:
|
jag tror nog att den går att få ordning på, ska bara leta upp en pott, sen kanske det blir försäljning
|
| 13 Nov 2010, 17:38 |
|
 |
|
we_made_wor_history
Joined: 15 Jan 2008, 21:59 Posts: 2962 Location:
|
hur mycket är en SM-9 i hyfsat skick värd? gillar iofs min men funderar på att sälja.
"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"
|
| 23 Nov 2010, 17:38 |
|
 |
|
Matt Helm
Joined: 30 Mar 2010, 07:26 Posts: 200 Location:
|
2-2.5kkr [:D]
|
| 26 Nov 2010, 09:08 |
|
|