View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Jun 2026, 19:08



Reply to topic  [ 15 posts ] 
Nobel OD 
Author Message

Joined: 14 Mar 2011, 21:18
Posts: 2984
Location:
Post Nobel OD
Har en Nobel OD (grön, första ver.), nån som vet vad en sån kan vara värd? [?]


17 Mar 2011, 14:42
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 15 Dec 2009, 17:36
Posts: 2150
Location:
Post 
Den tillverkas nu igen i samma stil och sound som den gamla. Jag gissar att de gör de gamla lite mindre åtråvärda, men vad vet jag.


17 Mar 2011, 17:03
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 14 Mar 2011, 21:18
Posts: 2984
Location:
Post 
Ok, hade hoppats att dom gamla blivit kult och att det skulle göra mig rik [:D]


17 Mar 2011, 22:36
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 05 Oct 2010, 09:14
Posts: 143
Post 
Jag tror faktiskt de går för en del på thegearpage.net - spelar ingen roll att reissuen är tydligen så gott som exakt samma pedal, pedalen är ganska kult och reissue är aldrig lika bra! Kanske inte fått samma status här på hemmaplan dock.

Good deals: westhammer, trälhavsvägen, Uriah


18 Mar 2011, 00:20
Profile

Joined: 14 Mar 2011, 21:18
Posts: 2984
Location:
Post 
ok, tack för upplysningen!


18 Mar 2011, 00:54
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 25 Nov 2010, 14:42
Posts: 486
Location: Västernorrland
Post 
Vilken variant är det ODR-1 eller ODR-S - båda var väl gröna i första versionen?

//BoB


18 Mar 2011, 14:00
Profile

Joined: 14 Mar 2011, 21:18
Posts: 2984
Location:
Post 
BlueOnBlue wrote:

Vilken variant är det ODR-1 eller ODR-S - båda var väl gröna i första versionen?

//BoB


Vet inte riktigt(första ver. var ljusgröna) tror ODR-1, ska kolla efter jobbet
/z


18 Mar 2011, 15:25
Profile ICQ YIM WWW
Post 
zoork_1 wrote:

Har en Nobel OD (grön, första ver.), nån som vet vad en sån kan vara värd? [?]

Den kan inte vara värd så mycket!
Gå genast till posten och posta den till mig
i ett grönt kuvert!
[;)]


18 Mar 2011, 17:01

Joined: 14 Mar 2011, 21:18
Posts: 2984
Location:
Post 
Freppezon wrote:

zoork_1 wrote:

Har en Nobel OD (grön, första ver.), nån som vet vad en sån kan vara värd? [?]

Den kan inte vara värd så mycket!
Gå genast till posten och posta den till mig
i ett grönt kuvert!
[;)]


He, he.... [^]


18 Mar 2011, 19:20
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 14 Mar 2011, 21:18
Posts: 2984
Location:
Post 
zoork_1 wrote:

Image


18 Mar 2011, 19:45
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 14 Mar 2011, 21:18
Posts: 2984
Location:
Post 
Öhhh, låt mig se. (Ljus)grön för mig är en mindre del på pedalen. Jag inbillar mig att de va så här den första "kritikerrosade" omgången såg ut - sen blev dom "grönare" allt eftersom. Får erkänna att jag e lite borta här, nån här kanske vet bättre?


19 Mar 2011, 20:17
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 14 Mar 2011, 21:18
Posts: 2984
Location:
Post 
Tack för svar, man lär sig hela tiden.... :-)


24 Mar 2011, 02:44
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 15 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.