|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 8 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Goran
|
 Squier Jazzmaster BORTA
<s>Eftersom jag skaffat en Fender Jazzmaster behöver jag inte min Squier Vintage Modified Jazzmaster, nyskick. Sunburst och jag har polerat band och bandkanter, gjort fullständig set-up. Byter mot annan gitarr, men eftersom jag vill testa måste bytet ske i närheten av Malmö. Det mesta av intresse, testa mig [:D]
Pedal/pedaler kan också vara intressant.</s>
|
| 02 Jul 2011, 10:14 |
|
 |
|
TRÄÄLG
|
Bara nyfiken! Har själv en Squier JM som jag tycker är go! Vad för en Fender JM har du skaffat och vad är skillnaden(förutom svaj,greppbräda o switchdjungeln)? Syftar mest på ljudet då jag vet att japanska har stratapups o mexarna tyckte jag var ganska tråkiga.....
TRÄÄLG
|
| 04 Jul 2011, 19:42 |
|
 |
|
Goran
|
Jag har en MIM Classic Player och tycker definitivt inte att mickarna är kass/tråkiga, låter fruktansvärt bra vid rent till cruncnh, men mindre bra distade (vilket man väl inte vill ändå med en JM). Suveränt bygge där man fixat all vintage JM tillkortakommanden, var tidigare ägare till en 1963 JM och mexikanen är mycket bättre, trots att jag inser att ett sånt uttalande är som att svära i kyrkan [:D]
|
| 05 Jul 2011, 07:23 |
|
 |
|
TRÄÄLG
|
Vilka menar du är vintage JMs tillkortakommanden? Förresten fruktansvärt bra med mycket dist!!
TRÄÄLG
|
| 16 Jul 2011, 20:16 |
|
 |
|
Goran
|
TRÄÄLG wrote: Vilka menar du är vintage JMs tillkortakommanden? Förresten fruktansvärt bra med mycket dist!!
TRÄÄLG
Stallet, strängvinkeln över stallet och lite "tråkiga" mickar. Jo en JM kan låta rejält bra distad, Sonic Youth t ex, men Tom Verlaines rena ljud är väl det jag gillar mest.
|
| 17 Jul 2011, 12:02 |
|
 |
|
TRÄÄLG
|
Har inte tänkt på det där med strängvinkeln. Mickar e ju en smaksak såklart. Jag gick igenom alla JM i butiken akustiskt o föll för Squiern p.g.a. hur den lät o kändes. Kom tillbaka några dar senare o kopplade in för inte fan kan den slå Fender JM inkopplat men jag tyckte det. Sen kommer ju en del skruvande o justerande som kan göra en hel del. Men det rena twangiga och det distade tyckte jag var bättre iaf. Kul att du svarar:-) Kanske jag skaffar en Fender JM en dag också..
TRÄÄLG
|
| 17 Jul 2011, 15:57 |
|
 |
|
Goran
|
TRÄÄLG wrote: Har inte tänkt på det där med strängvinkeln. Mickar e ju en smaksak såklart. Jag gick igenom alla JM i butiken akustiskt o föll för Squiern p.g.a. hur den lät o kändes. Kom tillbaka några dar senare o kopplade in för inte fan kan den slå Fender JM inkopplat men jag tyckte det. Sen kommer ju en del skruvande o justerande som kan göra en hel del. Men det rena twangiga och det distade tyckte jag var bättre iaf. Kul att du svarar:-) Kanske jag skaffar en Fender JM en dag också..
TRÄÄLG
Squier JM är ju låååångt ifrån en "riktig" JM men, som du skriver, låter och spelar den förbaskat bra. Den låter dessutom JM mer än man kan ana. Jag tror att stallet, med kort bit sträng bakom, gör en del att det låter så bra. En "riktig" JM har 15 cm sträng bakom stallet plus svaj, och det blir inte samma attack och stuns som i ett stall som sitter på Squiern.
|
| 17 Jul 2011, 18:40 |
|
 |
|
TRÄÄLG
|
Aha! Kanske det jag gillar...Ha det så kul med din JM[:D]
TRÄÄLG
|
| 19 Jul 2011, 16:51 |
|