|
|
Page 1 of 1
|
[ 9 posts ] |
|
Lära sig sjunga i Stockholm?
| Author |
Message |
|
Jyda
|
 Lära sig sjunga i Stockholm?
Jag är sugen att börja sjunga mer, men har insett att jag behöver hjälp för att komma till rätta med sångtekniken. Finns det några rekommendationer på duktiga sånglärare/-pedagoger som kan hjälpa en stackars nybörjare från grunden?
_________________ The easiest thing is to be an artist because there is no diploma for it. Come and be a doctor, a philosopher, an atomic physicist, if you can. Artists! I don't like artists. - Ara Güler
|
| 03 Jan 2012, 02:07 |
|
 |
|
jazzfromhell
|
 Re: Lära sig sjunga i Stockholm?
Du har PM.
_________________ "Det har låtit bra, med ett litet inslag av skitdåligt bara, ibland,typ." - Distorsionspojken
|
| 03 Jan 2012, 11:32 |
|
 |
|
ChronicTown
|
jazzfromhell wrote: Du har PM. Posta gärna i tråden. Är också nyfiken på vilka tips som finns.
|
| 03 Jan 2012, 11:42 |
|
 |
|
jazzfromhell
|
Jag tipsade om en av mina gamla elever, Jenny Wahlgren. Har några gitarrelever som går hos henne för sånglektioner och är mycket nöjda. Hör med min kompis Rolf Pilotti också, fantastiskt duktig kille. PMa för kontaktuppgifter.
_________________ "Det har låtit bra, med ett litet inslag av skitdåligt bara, ibland,typ." - Distorsionspojken
|
| 03 Jan 2012, 11:53 |
|
 |
|
ChronicTown
|
jazzfromhell wrote: Jag tipsade om en av mina gamla elever, Jenny Wahlgren. Har några gitarrelever som går hos henne för sånglektioner och är mycket nöjda. Hör med min kompis Rolf Pilotti också, fantastiskt duktig kille. PMa för kontaktuppgifter. Tack för info. Googlade lite på¨dem, och med dem CV:na antar jag att dessa ligger i det högre prisspannet för såna tjänster?
|
| 03 Jan 2012, 13:08 |
|
 |
|
lpstd
|
Är det verkligen så enkelt att det finns någonting rent allmänt som heter "sånglektioner"? Utan att kunna sjunga själv, så tänker jag att det borde vara helt olika tekniker beroende på genre, stil etc.
|
| 03 Jan 2012, 13:14 |
|
 |
|
jazzfromhell
|
Ersmarker wrote: jazzfromhell wrote: Jag tipsade om en av mina gamla elever, Jenny Wahlgren. Har några gitarrelever som går hos henne för sånglektioner och är mycket nöjda. Hör med min kompis Rolf Pilotti också, fantastiskt duktig kille. PMa för kontaktuppgifter. Tack för info. Googlade lite på¨dem, och med dem CV:na antar jag att dessa ligger i det högre prisspannet för såna tjänster? Jag vet faktiskt inte vad dom tar, helt ärligt. Sånglektioner vekar överlag vara lite dyrare än tex gitarrlektioner om man kollar annonser o dyl. Roffe undervisar ju också på Studiefrämjandet och tar du lektioner där blir det kanske billigare.
|
| 03 Jan 2012, 13:19 |
|
 |
|
jazzfromhell
|
lpstd wrote: Är det verkligen så enkelt att det finns någonting rent allmänt som heter "sånglektioner"? Utan att kunna sjunga själv, så tänker jag att det borde vara helt olika tekniker beroende på genre, stil etc. Nja, bortsett från dödsmetallgrowl så är nog sångtekniken (sjunga med magstöd etc) rätt likartad över genrerna.
|
| 03 Jan 2012, 13:21 |
|
 |
|
Jyda
|
Tack för tipsen Kristian!
_________________ The easiest thing is to be an artist because there is no diploma for it. Come and be a doctor, a philosopher, an atomic physicist, if you can. Artists! I don't like artists. - Ara Güler
|
| 04 Jan 2012, 00:14 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 9 posts ] |
|