|
|
Page 1 of 1
|
[ 13 posts ] |
|
fender blues junior (såld)
| Author |
Message |
|
Fullerton
|
 fender blues junior (såld)
svart från första serien. endast avhämtning är intressant. fungerar bra och är i bra skick. säljes enbart för att jag vill ha nåt ännu mindre som hemma stärkare.
pris 4000:- .
Last edited by Fullerton on 09 Apr 2012, 18:28, edited 1 time in total.
|
| 06 Apr 2012, 14:19 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
 Re: fender blues junior
Fullerton wrote: svart från första serien. endast avhämtning är intressant. fungerar bra och är i bra skick. säljes enbart för att jag vill ha nåt ännu mindre som hemma stärkare.
pris 4000:- . Kostar 4800 ny hos tysken........ http://www.thomann.de/se/fender_blues_junior_iii_bstock.htmHur har du kommit fram till att din begagnade ska kosta 4 tusen ? Den senaste jag köpte av dessa var för 3200:- I dagens marknad vore strax under 3 mer rätt tycker jag. Lycka Till !
| 06 Apr 2012, 14:38 |
|
 |
|
Fullerton
|
Mike Leaf wrote: Fullerton wrote: svart från första serien. endast avhämtning är intressant. fungerar bra och är i bra skick. säljes enbart för att jag vill ha nåt ännu mindre som hemma stärkare.
pris 4000:- . Kostar 4800 ny hos tysken........ http://www.thomann.de/se/fender_blues_junior_iii_bstock.htmHur har du kommit fram till att din begagnade ska kosta 4 tusen ? Den senaste jag köpte av dessa var för 3200:- I dagens marknad vore strax under 3 mer rätt tycker jag. Lycka Till ! Vännen, jag har inte en version 3 - jag har en version 1. Leta rätt på en ver 1 om du nu ska göra en prisjämförelse, snillet.
|
| 06 Apr 2012, 15:44 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
Fullerton wrote: Vännen, jag har inte en version 3 - jag har en version 1. Leta rätt på en ver 1 om du nu ska göra en prisjämförelse, snillet. Ok... det var ju en motivering i vilket fall.... Vad är det som skiljer ? Förutom priset..... , 'Einstein' 
| 07 Apr 2012, 10:51 |
|
 |
|
laros
|
Lika bra å inte lägga sig i va 
Last edited by laros on 07 Apr 2012, 12:20, edited 1 time in total.
|
| 07 Apr 2012, 11:17 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 07 Apr 2012, 11:43 |
|
 |
|
dreamalitymusic
|
Series 1 was built in the U.S. It has a different circuit board, and the the eq and speaker are very different sounding. Some prefer this, some don't. Series 2, is made in Mexico and had what some say improvements to the eq, another circuit board, and different speaker. Lastly, series 3 uses another circuit board, and is made in China. I have not played the last version, but they are the cheapest to date, because they don't cost as much to make. Does that mean cheaper quality? Maybe not, but essentially, these are three different sounding amps, and in my eyes (or ears, actually) should be treated as "different amps".
I have a series 2, which is worth it's weight in gold. Sounds amazing recorded, and is loud enough for a small bar. If I were to sell it, it's only because it doesn't have an effect loop, and is only 15 tube watts.
|
| 08 Apr 2012, 13:37 |
|
 |
|
Tuff
|
Har haft alla versioner och ser ingen anledning till varför V1 skulle vara dyrare än V3 dock. Snarare tvärt om. Föredrar nog V3 själv för tillfället. Allihopa är grymma stärkare, men min V1 fick gå och nu har jag bara en V3 kvar med C-rex högtalare. V1 har tyvärr lite små tabbar i kretsen som de åtgärdat senare. Ett exempel är att reverben ligger så att den alltid har max förstärkning (efter MV) vilket gör att den brusar ganska mycket mer än de senare versionerna. Sen upplevde jag betydligt mer mikrofoni i V1 jämfört med V3. Vet inte varför, men kan bero på olika rör. Dessutom har V3an redan fixat "sparkle mod" som blir lite som att ta bort en filt framför förstärkaren. Men det handlar nog mer om person till person om vad man gillar. Dessutom gillar jag att den har "jewel" lampa och itne bara en lysdiod som de äldre. Btw, V3 är inte tillverkad i Kina. Står väldigt mycket Made in Mexico på min. Kort och gått skulle i alla fall inte JAG betala mer för en V1. Men jag kan gå med på att vissa tycker att de är värt de. Ursäkta kladdet men kände att jag ville berätta min erfarenhet.
_________________ "I like any reaction I can get with my music. Just anything to get people to think. I mean if you can get a whole room full of drunk, stoned people to actually wake up and think, you're doing something." - Jim Morrison
|
| 08 Apr 2012, 14:09 |
|
 |
|
dreamalitymusic
|
My mistake regarding model 3. They are apparently made in Mexico. Some of the parts are manufactured in China. I read something interesting though on Fender's site that I didn't know. I though the Blues Junior had 6L6 tubes, but it says on the site that it has 2 EL84. ...Interesting. ; )
|
| 08 Apr 2012, 15:19 |
|
 |
|
snutstrut
|
äsch, jag kladdar vidare (  ): Jag sålde min v1:a för 3100kr. Det fanns inget som helst intresse för att köpa på plats eller få den skickad för ett pris högre än så när jag la ut den på Blocket. Jag hade den ute lääänge innan jag fick sålt. Nä, jag upplever nog att "marknaden" föredrar v3, så priset på de första USA-tillverkade är inte högre. Möjligtvis om de är Tweed.
|
| 08 Apr 2012, 16:54 |
|
 |
|
spindeln
|
En kompis köpte en sån för 3000 kr, så det där är ett överpris.
|
| 09 Apr 2012, 16:47 |
|
 |
|
Fullerton
|
snutstrut wrote: äsch, jag kladdar vidare (  ): Jag sålde min v1:a för 3100kr. Det fanns inget som helst intresse för att köpa på plats eller få den skickad för ett pris högre än så när jag la ut den på Blocket. Jag hade den ute lääänge innan jag fick sålt. Nä, jag upplever nog att "marknaden" föredrar v3, så priset på de första USA-tillverkade är inte högre. Möjligtvis om de är Tweed. Själv sålde jag nämnda stärkare i lördags och fick 4000:- för den. Var flera stycken som hörde av sig via vend faktiskt. Du kanske inte annonserade din som en V1:a?
|
| 09 Apr 2012, 18:24 |
|
 |
|
Bumbi
Joined: 18 Jun 2011, 14:31 Posts: 1096 Location: Sollentuna
|
 Re: fender blues junior (såld)
Quote: En kompis köpte en sån för 3000 kr, så det där är ett överpris. Quote: äsch, jag kladdar vidare ( ): Jag sålde min v1:a för 3100kr. Det fanns inget som helst intresse för att köpa på plats eller få den skickad för ett pris högre än så när jag la ut den på Blocket. Jag hade den ute lääänge innan jag fick sålt. Nä, jag upplever nog att "marknaden" föredrar v3, så priset på de första USA-tillverkade är inte högre. Möjligtvis om de är Tweed. Grymma marknadsundersökningar på Bojen må jag säga,grymt imponerad...eller???
|
| 09 Apr 2012, 20:30 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 13 posts ] |
|