View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 12:10



Reply to topic  [ 18 posts ] 
starcaster 
Author Message

Joined: 14 Mar 2006, 15:14
Posts: 132
Post starcaster
http://www.vend.se/ad.php?111144

Din gamla spindeln?Borde ju inte finnas så där jättemånga i det skicket.
Någon annan som testat en, hur är dem?


09 May 2012, 08:50
Profile

Joined: 09 Jan 2008, 11:55
Posts: 1707
Location: Vadstena
Post Re: starcaster
Rent dålig gitarr per krona. Men cool.

_________________
Lasse


10 May 2012, 17:57
Profile
User avatar

Joined: 04 Jun 2008, 15:06
Posts: 1933
Post Re: starcaster
Bisarr. Men ball.

_________________
Gud finns inte.


10 May 2012, 18:39
Profile
User avatar

Joined: 28 Jul 2010, 15:01
Posts: 1910
Location: NORRKÖPING
Post Re: starcaster
:D

Fråga ägaren?

Han finns här ibland 8)


10 May 2012, 22:49
Profile WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:22
Posts: 3382
Location: växjö
Post Re: starcaster
lasse svaj wrote:
Rent dålig gitarr per krona. Men cool.


Säkert inte sämmre gitarr en andra modeller från Fender vid den tidpunkten!
Snarare tvärt om då Fender försökte haka på Gibsons framgång med 335-an
och bygga en eksklusiv gitarr som föll Jazz och blues gubbarnas tycke.

_________________
pudas


11 May 2012, 14:07
Profile

Joined: 04 Feb 2003, 08:49
Posts: 983
Post Re: starcaster
Har en olympic white.

Speciell gitarr.

Fulsnygg.

Gillart...


11 May 2012, 14:47
Profile

Joined: 05 May 2008, 20:57
Posts: 3347
Location:
Post Re: starcaster
Måste vara min gamla. Den är i princip i orört skick. Sålde den för 29.000 kr.


11 May 2012, 18:58
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 15 Jan 2008, 21:59
Posts: 2962
Location:
Post Re: starcaster
Undrars om gitarristen i The Killers och Jonny Greenwood har gjort att priserna gått upp lite på dom här?

själv har jag aldrig testat en men tycker dom är rätt fula.

hade 100 ggr hellre haft en Telecaster Deluxe från samma tid.


11 May 2012, 20:08
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 09 Jun 2011, 21:52
Posts: 2684
Location: Stockholm
Post Re: starcaster
Jag tycker Fenders D'Aquisto var mer lyckat, otroligt snygga och de lyckades riktigt bra med skallen också, den ser väldigt stilren ut.

Image
Image

_________________
Shine On You Crazy Diamond


11 May 2012, 20:58
Profile

Joined: 09 Jan 2008, 11:55
Posts: 1707
Location: Vadstena
Post Re: starcaster
Har spelat på Starcasters. Stadiga gitarrer och ändå inte på nåt mysko vis.

Fulsnyggheten är det bästa med dom.

_________________
Lasse


11 May 2012, 23:09
Profile
User avatar

Joined: 28 Mar 2008, 11:48
Posts: 1992
Location: Backe
Post Re: starcaster
Tycker starcasters är skitcoola, skulle lugnt lira flumstoner på sen sån! :mrgreen:

_________________
www.facebook.com/gudarsskymning


12 May 2012, 09:52
Profile WWW

Joined: 04 Feb 2003, 08:49
Posts: 983
Post Re: starcaster
spindeln wrote:
Måste vara min gamla. Den är i princip i orört skick. Sålde den för 29.000 kr.


Ka-tching


12 May 2012, 11:21
Profile

Joined: 15 Jan 2008, 21:59
Posts: 2962
Location:
Post Re: starcaster
fast Dáquisto är väl en helt annan slags modell?


14 May 2012, 07:45
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 09 Jun 2011, 21:52
Posts: 2684
Location: Stockholm
Post Re: starcaster
Jo det är det, Fender har inte gjort många Semi akustiska elelr Hollowbody gitarrer i historien. Men det finns några modeller och det här är en av de, mer lyckade.

Hagström hade ju anställt James D'Aquisto för att bygga en helt ny serie för de, vilket blev mycket lyckad. Jag tror att det görs än i dag fast i Kina.

Sen så fick Fender upp ögon för killen och tog in honom och gav honom fria händer att bygga det han ville. Om jag inte har fel så fanns det tre olika serier av D'Aquisto Fender, en utan humbucker, en med en humbucker och en med två humbucker. Det sistnämnda är mer åtrovärd då det är väldigt få där ute och ingen vet hur många som gjordes.

we_made_wor_history wrote:
fast Dáquisto är väl en helt annan slags modell?

_________________
Shine On You Crazy Diamond


14 May 2012, 09:28
Profile
User avatar

Joined: 24 Apr 2005, 09:47
Posts: 333
Location: Östersund
Post Re: starcaster
Alltså... det där huvudet, på Starcastern, är verkligen inte vackert.... men huvva.... tycker jag då... :!:

_________________
Image


14 May 2012, 11:53
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 8022
Location: Göteborg
Post Re: starcaster
Förlåt, men det där var nåt av det fulaste jag sett! Ser ut som att någon har satt en halvfärdig stratahals på en 335:a som smält... :shock:


14 May 2012, 13:06
Profile

Joined: 15 Jan 2008, 21:59
Posts: 2962
Location:
Post Re: starcaster
Vinyljunkie wrote:
Förlåt, men det där var nåt av det fulaste jag sett! Ser ut som att någon har satt en halvfärdig stratahals på en 335:a som smält... :shock:



En väldigt bra sammanfattning tycker jag.
:mrgreen:


19 May 2012, 07:33
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 22 Feb 2010, 12:19
Posts: 340
Location: Göteborg, Majorna/Linné
Post Re: starcaster
Jag tycker Starcasters är så jäkla balla! Jag vill ha en sådan någon gång under mitt liv :)

Men jag gillar flumgitarrer, typ jazzmasters och sådant.

_________________
Spelar i Mojo Harvest. Vår Facebook innehållandes senaste speldatum/musikvideos m.m hittar du här


19 May 2012, 19:59
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 18 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 83 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.