| Author |
Message |
|
junkhead
Joined: 14 Mar 2006, 15:14 Posts: 132
|
 starcaster
http://www.vend.se/ad.php?111144Din gamla spindeln?Borde ju inte finnas så där jättemånga i det skicket. Någon annan som testat en, hur är dem?
|
| 09 May 2012, 08:50 |
|
 |
|
lasse svaj
Joined: 09 Jan 2008, 11:55 Posts: 1707 Location: Vadstena
|
 Re: starcaster
Rent dålig gitarr per krona. Men cool.
_________________ Lasse
|
| 10 May 2012, 17:57 |
|
 |
|
DrSlim
Joined: 04 Jun 2008, 15:06 Posts: 1933
|
 Re: starcaster
Bisarr. Men ball.
_________________ Gud finns inte.
|
| 10 May 2012, 18:39 |
|
 |
|
Chatte
Joined: 28 Jul 2010, 15:01 Posts: 1910 Location: NORRKÖPING
|
 Re: starcaster
Fråga ägaren? Han finns här ibland 
|
| 10 May 2012, 22:49 |
|
 |
|
pudas
Joined: 27 Dec 2007, 16:22 Posts: 3382 Location: växjö
|
 Re: starcaster
lasse svaj wrote: Rent dålig gitarr per krona. Men cool. Säkert inte sämmre gitarr en andra modeller från Fender vid den tidpunkten! Snarare tvärt om då Fender försökte haka på Gibsons framgång med 335-an och bygga en eksklusiv gitarr som föll Jazz och blues gubbarnas tycke.
_________________ pudas
|
| 11 May 2012, 14:07 |
|
 |
|
pafal
Joined: 04 Feb 2003, 08:49 Posts: 983
|
 Re: starcaster
Har en olympic white.
Speciell gitarr.
Fulsnygg.
Gillart...
|
| 11 May 2012, 14:47 |
|
 |
|
spindeln
Joined: 05 May 2008, 20:57 Posts: 3347 Location:
|
 Re: starcaster
Måste vara min gamla. Den är i princip i orört skick. Sålde den för 29.000 kr.
|
| 11 May 2012, 18:58 |
|
 |
|
we_made_wor_history
Joined: 15 Jan 2008, 21:59 Posts: 2962 Location:
|
 Re: starcaster
Undrars om gitarristen i The Killers och Jonny Greenwood har gjort att priserna gått upp lite på dom här?
själv har jag aldrig testat en men tycker dom är rätt fula.
hade 100 ggr hellre haft en Telecaster Deluxe från samma tid.
|
| 11 May 2012, 20:08 |
|
 |
|
Crimson
Joined: 09 Jun 2011, 21:52 Posts: 2684 Location: Stockholm
|
 Re: starcaster
Jag tycker Fenders D'Aquisto var mer lyckat, otroligt snygga och de lyckades riktigt bra med skallen också, den ser väldigt stilren ut.  
_________________ Shine On You Crazy Diamond
|
| 11 May 2012, 20:58 |
|
 |
|
lasse svaj
Joined: 09 Jan 2008, 11:55 Posts: 1707 Location: Vadstena
|
 Re: starcaster
Har spelat på Starcasters. Stadiga gitarrer och ändå inte på nåt mysko vis.
Fulsnyggheten är det bästa med dom.
_________________ Lasse
|
| 11 May 2012, 23:09 |
|
 |
|
bluescaptain
Joined: 28 Mar 2008, 11:48 Posts: 1992 Location: Backe
|
 Re: starcaster
Tycker starcasters är skitcoola, skulle lugnt lira flumstoner på sen sån! 
|
| 12 May 2012, 09:52 |
|
 |
|
pafal
Joined: 04 Feb 2003, 08:49 Posts: 983
|
 Re: starcaster
spindeln wrote: Måste vara min gamla. Den är i princip i orört skick. Sålde den för 29.000 kr. Ka-tching
|
| 12 May 2012, 11:21 |
|
 |
|
we_made_wor_history
Joined: 15 Jan 2008, 21:59 Posts: 2962 Location:
|
 Re: starcaster
fast Dáquisto är väl en helt annan slags modell?
|
| 14 May 2012, 07:45 |
|
 |
|
Crimson
Joined: 09 Jun 2011, 21:52 Posts: 2684 Location: Stockholm
|
 Re: starcaster
Jo det är det, Fender har inte gjort många Semi akustiska elelr Hollowbody gitarrer i historien. Men det finns några modeller och det här är en av de, mer lyckade. Hagström hade ju anställt James D'Aquisto för att bygga en helt ny serie för de, vilket blev mycket lyckad. Jag tror att det görs än i dag fast i Kina. Sen så fick Fender upp ögon för killen och tog in honom och gav honom fria händer att bygga det han ville. Om jag inte har fel så fanns det tre olika serier av D'Aquisto Fender, en utan humbucker, en med en humbucker och en med två humbucker. Det sistnämnda är mer åtrovärd då det är väldigt få där ute och ingen vet hur många som gjordes. we_made_wor_history wrote: fast Dáquisto är väl en helt annan slags modell?
_________________ Shine On You Crazy Diamond
|
| 14 May 2012, 09:28 |
|
 |
|
Honeyburst
Joined: 24 Apr 2005, 09:47 Posts: 333 Location: Östersund
|
 Re: starcaster
Alltså... det där huvudet, på Starcastern, är verkligen inte vackert.... men huvva.... tycker jag då... 
_________________
|
| 14 May 2012, 11:53 |
|
 |
|
Vinyljunkie
Joined: 07 Sep 2009, 13:27 Posts: 8022 Location: Göteborg
|
 Re: starcaster
Förlåt, men det där var nåt av det fulaste jag sett! Ser ut som att någon har satt en halvfärdig stratahals på en 335:a som smält... 
|
| 14 May 2012, 13:06 |
|
 |
|
we_made_wor_history
Joined: 15 Jan 2008, 21:59 Posts: 2962 Location:
|
 Re: starcaster
Vinyljunkie wrote: Förlåt, men det där var nåt av det fulaste jag sett! Ser ut som att någon har satt en halvfärdig stratahals på en 335:a som smält...  En väldigt bra sammanfattning tycker jag. 
|
| 19 May 2012, 07:33 |
|
 |
|
JohannesEkborg
Joined: 22 Feb 2010, 12:19 Posts: 340 Location: Göteborg, Majorna/Linné
|
 Re: starcaster
Jag tycker Starcasters är så jäkla balla! Jag vill ha en sådan någon gång under mitt liv  Men jag gillar flumgitarrer, typ jazzmasters och sådant.
_________________Spelar i Mojo Harvest. Vår Facebook innehållandes senaste speldatum/musikvideos m.m hittar du här
|
| 19 May 2012, 19:59 |
|
|