View unanswered posts | View active topics It is currently 03 Oct 2026, 15:12

Reply to topic  [ 10 posts ] 
Ett tips för er som gillar pållar:)! 
Author Message

Post Ett tips för er som gillar pållar:)!
Säkert många som redan testat dessa här. Epiphone Zakk Wylde Bullseye. Köpte mig en sådan alldeles i början när mitt intresse för gitarrer började infinna sig men bytte bort den till en här på Bojen. Detta va nångång 2005-2006 skulle jag tro? Då kunde jag ju inte ett skit om gitarrer, men kommer ihåg att jag gillade den skarpt. Fick ett infall förra veckan och köpte på mig en sådan här igen :D . Mest för nostalgin skull och för att jag minns att den va jäkligt lättspelad å go. Sen e de ju faktiskt så att jag har väldigt svårt för signaturguror och designen av denna rent lackmässigt känns sådär :shock: . Men om man utgår från vad man får rent gitarrmässigt för sina surt förvärvade pengar så måste ju detta vara ett av de bästa köp man kan göra rent pållemässigt enligt mig. Enligt Luthmans katalog kostade dessa 2005, 10695:- idag hittar man dessa ibland för mindre än en tredjedel av nypriset och då snackar vi om en custommodell med ebenholtzbräda,stora pottar,Emg HZ mickar (ifall man gillar dessa),mahognykropp och Grover stämmisar. Välbyggd som en stridsvagn och en fröjd att greja med som va så jäkla följsam. De va ju oxå detta jag ville testa nu när jag kan greja en del. 30-40 min tog de å snygga till den lite och byta strängar med justering. Den va skön redan innan men den blev ett strå vassare med lite fix. Absolut ingen reklam för min gura detta :wink: även om den säkert kommer att komma ut på försäljning nångång :), utan mer ett tips för dom som går i tankarna att köpa sig en överjävligt billig bra pålle som så många undrar över här på forumet. Önskar att jag va bra på att lacka, då hade jag lackat om min och köpt mig ett par goa Gibsonmickar 498T och 490R så hade de blivit hur bra som helst. Men kan man leva med lacken,skruva lite och byta mickarna till dom man gillar bäst, då kommer du att bli väldigt positivt förvånad kan jag lova. Detta e en Korean från 2005.
mvh Daffyd
Image
Image
Image
Image
Image
:wink:

04 Jun 2012, 23:20
Profile ICQ YIM WWW

Post Re: Ett tips för er som gillar pållar:)!
+1
Det där är en fin gura! :D

05 Jun 2012, 09:31
Profile ICQ WWW

Så den är bättre än epiphones vanliga les Paul, för den skiten skulle jag inte ens packa på min värsta fiende

05 Jun 2012, 10:10
Profile

Jean wrote:
Så den är bättre än epiphones vanliga les Paul, för den skiten skulle jag inte ens packa på min värsta fiende

Ja absolut! Dom tjeckiska episarna tycker jag ju kan vara riktigt bra. Men här får man ju så mycket köpet som man inte behöver modda. Dessutom med mahognykropp och ebenholtzbräda:). En gura för runt 3 papp hittar man sällan en ebenholtzbräda på. Riktigt skön hals på dessa och går att justera med låg stränghöjd utan tjafs. Nu vet jag ju inte hur dom nyare e eller var dom e tillverkade. Men koreanerna kan jag verkligen rekomendera. Detta e lätt kvalitetsmässigt en gura för väldigt mycket mer än dom futtiga pengarna man idag får ge, tveklöst!
Mvh Daffyd

05 Jun 2012, 12:08
Profile ICQ YIM WWW

Jean wrote:

Dom varierar i kvalitet, om man hittar ett riktigt bra exemplar så är det väldigt mycket gitarr för pengarna.

05 Jun 2012, 13:58
Profile

en sån där piltavla-gitarr är ju dessutom rätt snygg om man bortser från fronten. Slipa ner och lacka fronten svart så blir den ju rätt snygg

Jag har ebenholzbrädor på två av mina billigaste gitarrer, så helt ovanligt är det nog inte ens i budgetklassen

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

05 Jun 2012, 14:03
Profile WWW

Jean wrote:

Den är flera klasser bättre, faktiskt. :)

05 Jun 2012, 14:04
Profile ICQ WWW

Har forskat lite och dom nyare är tydligen byggda i Kina. Vet inget om kvallen på dom tyvärr:(. Hade Stompe hemma igår som testade min och jävlar va han lirade:).
Mvh Daffyd

07 Jun 2012, 14:13
Profile ICQ YIM WWW

Min kusin hade en sån. Han hatade den eftersom den enligt hans utsago inte gick att shredda på. Jag tyckte att det var en helt ok gitarr, om än tung som bly. Skulle dock aldrig pröjsa 10 lax för den, det kan man få mycket bättre gurka för. 3 låter däremot som ett skäligt pris för en gitarr i den klassen.

07 Jun 2012, 22:27
Profile WWW

Robert wrote:
Min kusin hade en sån. Han hatade den eftersom den enligt hans utsago inte gick att shredda på. Jag tyckte att det var en helt ok gitarr, om än tung som bly. Skulle dock aldrig pröjsa 10 lax för den, det kan man få mycket bättre gurka för. 3 låter däremot som ett skäligt pris för en gitarr i den klassen.

Kan ju säkert skilja en del i olika ex, vet inte hur många pållar jag har ägt genom åren i olika klasser men de e några stycken :D . Men denna slår många av dom som jag haft och då snackar vi guror runt tio papp beggade oxå. De e därför jag så gärna vill göra iordning/lacka den till min och få bort signaturstämpeln på den.
Du e välkommen på en kaffe å testa den om du vill, så får vi se vad du säger sen?
Mvh Daffyd

07 Jun 2012, 23:09
Profile ICQ YIM WWW
Reply to topic   [ 10 posts ]