View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Sep 2026, 05:01

Reply to topic  [ 27 posts ] 
Gibson Historic SG On SÅLD! 
Author Message

Post Gibson Historic SG On SÅLD!
Gibson LP SG Historic 2007 till salu

Kropp i ett stycke honduras mahogny.
Hals lika så, greppbräda i 9,5 radie, otroligt mycket band kvar att spela på, knappt spelad faktis. Medium Jumbo band, troligen Plekad.
Mickarna består av Seymour Duncan Antiquitys men Originalen finnas kvar.
Bumble Bee kondingar
Custom Shop certifikat
Väger dryga 3-3,1 Kg

Halsen har halvfet profil, D profil så det är mer trä under sidorna/Shoulders. Man får ett riktigt bra grepp om halsen.

Alla papper finns kvar, och Custom Shop case följer med.

Pris: 18 000 Kr
Image
Image
Image
Image
Image

Last edited by Crimson on 04 Feb 2013, 23:46, edited 2 times in total.

23 Jan 2013, 18:48
Profile

Post Re: Gibson Historic SG
Haha :mrgreen:

23 Jan 2013, 19:03
Profile

? :?

Marko wrote:
Haha :mrgreen:

23 Jan 2013, 19:07
Profile

Ja förlåt mig, jag tycker bara du är rolig i dina gitarrbyten och vad himlastormande bra alla är och en vecka senare är dom till salu...!! :o

23 Jan 2013, 19:09
Profile

Det är faktiskt rätt roligt, jag hoppas du hittar nåt som du kan bonda med till slut :D
Jag behåller mina "finds", blir ju trångt till slut så jag vet inte om det är bättre eller mindre komiskt men det syns ju inte här :roll:

23 Jan 2013, 19:23
Profile

Det är väl bara sjysst av Crimson att provköra ett antal godingar till förmån för oss andra Bojare. Jag hade ju hoppats att du skulle hålla i den där tills sommaren, då jag fixat utrymme i gitarrbudgeten. Det är väl bara SG kvar att testa bland klassiska gitarrtyper för mig, och det här verkar vara en goding.

23 Jan 2013, 21:27
Profile WWW

jag hade fel på 6 dagar....

23 Jan 2013, 21:51
Profile ICQ YIM WWW

Sjysst mio-soffa, har en likadan.

http://ironlamb.bandcamp.com/
https://www.youtube.com/channel/UC7vgsQ ... tIhcqXo9EQ

23 Jan 2013, 22:38
Profile WWW

Crimson wrote:
Gibson LP SG Historic 2007 till salu

Kropp i ett stycke honduras mahogny.
Hals lika så, greppbräda i 9,5 radie, otroligt mycket band kvar att spela på, knappt spelad faktis. Medium Jumbo band, troligen Plekad.
Mickarna består av Seymour Duncan Antiquitys men Originalen finnas kvar.
Bumble Bee kondingar
Custom Shop certifikat
Väger dryga 3-3,1 Kg

Halsen har halvfet profil, D profil så det är mer trä under sidorna/Shoulders. Man får ett riktigt bra grepp om halsen.

Alla papper finns kvar, och Custom Shop case följer med.

Pris: 18 000 Kr
Image
Image
Image
Image
Image

:shock:
Du är fan snabbare än Lucky Luke :)

Men ruggigt snygg är den, lycka till med försäljningen.

Anders

Anders

24 Jan 2013, 13:01
Profile

Hörru Anders din SG stannade väl inte heller så jävla länge ;) nej men det är en grym gitarr och jag har inte ljugit om det. I detta fall så är SGn en keeper och jag vill behålla den men jag behöver verkligen en semester då jag inte rest någonstans på mer än fyra år.

Så i valet att få resa och få ett miljöombyte eller att ha en ny gitarr. Ja du vad väljer man då..

Men jag är gla' att jag kunnat bringa lite glädje och skratt i era liv med mina gitarrbyten.

Last edited by Crimson on 24 Jan 2013, 14:57, edited 1 time in total.

24 Jan 2013, 13:38
Profile

Ja du, de tre senaste gitarrerna som jag bytt har absolut inte varit dåliga. Jag vore dum i huvudet om jag bytte en bra gitarr mot en dålig gitarr för att sedan sälja det. Det är lite ologiskt minst sagt.

Och jag har faktis haft ren tur som fått komma i kontakt med folk som haft superbra gitarrer. Alla tre gitarrerna ES335an, CS Telen och den här har varit helt fenomenala. Samtliga har haft en naturlig reverb och komplex ton, mycket bra dynamik.

Och de två senaste har varit lättviktare runt 3-3,1 Kg. Och om det vore som du tror, att gitarrerna varit dåliga hade de aldrig försvunnit lika snabbt som de har gjort.

ES335an tog LLacrobat och han var lyriskt ang hur bra den kändes och spelade. Telen likaså av en annan köpare, han tyckte den kom bra nära originalet i tal om känsla och ljud.

SGn, ja jag har inte ägt nån 62a men om alla 62or skulle kännas och låta så här så skulle jag ha varit förbaskat glad för det. För det här är ett grymt exemplar där Gibson visar hur bra de kan bygga ett instrument.

Och i detta fall vill jag verkligen inte byta den här, för jag kan inte komma på om det finns ett annat instrument där ute som skulle passa mina behov bättre än vad den här redan göra. Speciellt mickarna är helt fantastiska! Och halsen kan inte sluta prata om.

Så det handlar inte om att gitarren inte är passande för mig i detta fall, utan att jag behöver pengarna i behov av att resa bort och unna mig något jag inte fått uppleva senaste åren. That's it, sen om jag nån dag igen får tillfället att köpa den här gitarren tillbaka? Jag skulle inte tveka för en endaste sekund.

SG har fått mycket skit under många år, men när jag som inte ens gillar SG berömmer och älskar det pga detta ex då måste det ju betyda något. I alla fall för mig.

8)

Marko wrote:
Ja förlåt mig, jag tycker bara du är rolig i dina gitarrbyten och vad himlastormande bra alla är och en vecka senare är dom till salu...!! :o

24 Jan 2013, 14:50
Profile

Crimson wrote:
Ja du, de tre senaste gitarrerna som jag bytt har absolut inte varit dåliga. Jag vore dum i huvudet om jag bytte en bra gitarr mot en dålig gitarr för att sedan sälja det. Det är lite ologiskt minst sagt.

Och jag har faktis haft ren tur som fått komma i kontakt med folk som haft superbra gitarrer. Alla tre gitarrerna ES335an, CS Telen och den här har varit helt fenomenala. Samtliga har haft en naturlig reverb och komplex ton, mycket bra dynamik.

Och de två senaste har varit lättviktare runt 3-3,1 Kg. Och om det vore som du tror, att gitarrerna varit dåliga hade de aldrig försvunnit lika snabbt som de har gjort.

ES335an tog LLacrobat och han var lyriskt ang hur bra den kändes och spelade. Telen likaså av en annan köpare, han tyckte den kom bra nära originalet i tal om känsla och ljud.

SGn, ja jag har inte ägt nån 62a men om alla 62or skulle kännas och låta så här så skulle jag ha varit förbaskat glad för det. För det här är ett grymt exemplar där Gibson visar hur bra de kan bygga ett instrument.

Och i detta fall vill jag verkligen inte byta den här, för jag kan inte komma på om det finns ett annat instrument där ute som skulle passa mina behov bättre än vad den här redan göra. Speciellt mickarna är helt fantastiska! Och halsen kan inte sluta prata om.

Så det handlar inte om att gitarren inte är passande för mig i detta fall, utan att jag behöver pengarna i behov av att resa bort och unna mig något jag inte fått uppleva senaste åren. That's it, sen om jag nån dag igen får tillfället att köpa den här gitarren tillbaka? Jag skulle inte tveka för en endaste sekund.

SG har fått mycket skit under många år, men när jag som inte ens gillar SG berömmer och älskar det pga detta ex då måste det ju betyda något. I alla fall för mig.

8)

Marko wrote:

För det första så har jag aldrig sagt och trott att dom är dåliga, vet inte var du får det ifrån???

24 Jan 2013, 16:33
Profile

Men du borde ju skippa semestern och byta den här mot en Taylor GC8 istället :D Jag råkar ha en sån i väldigt fint skick...

24 Jan 2013, 17:01
Profile ICQ YIM WWW

Ja jag vill inte skapa nån diskussion här men det var så jag uppfattade dig när du skrev det här:

"du är rolig i dina gitarrbyten och vad himlastormande bra alla är och en vecka senare är dom till salu...!!"

Och har jag missuppfattat så får det var så, men jag tror många skulle uppfatta den meningen på samma sätt.

24 Jan 2013, 17:54
Profile

Väldigt fin gitarr, men som sagt jag är inte ute efter byte. Det här är en fantastiskt bra gitarr som passar mig men säljer det av andra skäl.

djangus wrote:
Men du borde ju skippa semestern och byta den här mot en Taylor GC8 istället :D Jag råkar ha en sån i väldigt fint skick...

24 Jan 2013, 17:57
Profile

Crimson wrote:
Så i valet att få resa och få ett miljöombyte eller att ha en ny gitarr. Ja du vad väljer man då..

.

Som Du beskriver gitarren så hade jag valt den och stannat hemma , finns ju solarium :?

Men det är ju upp till dig ! :wink:

problemet är att när man hela tiden byter , köper nytt osv så hinner man inte känna vad som funkar i längden , efter några år med de 3 gitarrerna Du haft senaste tiden , då börjar det växa fram vad som funkar bäst och ska stanna länge.

Det blir lite 'nyhetens behag' varrenda gång man släpar hem nåt nytt , ungefär som fruntimmer 8)

Prmmmm ja jag är ju gift , men ja Du vet ... :|

Ursäkta kladdet, men någon borde slå till på den här fort så man slipper våndas......

24 Jan 2013, 21:39
Profile ICQ WWW

Post Re: Gibson Historic SG On Hold!
Nu slipper du våndas Mike ;)

25 Jan 2013, 00:06
Profile

Om du får arton lax för den där så börjar jag nästan gråta. När jag hade min vita SG till salu så gick den inte ens för 11 000, och då valde jag att behålla den istället.

Man får ju knappt 18 000 för en Historic Les Paul.

25 Jan 2013, 01:32
Profile

Det där var väl inte så coolt, var det? :/

In my defense and with all due respect och om jag minns rätt, hade din ett antal sprickor vid halsinfästningen. Min är knappt spelad i skitbra skick, och det följer med två dyra boutiqe mickar... Men som sagt with all due respect.

LieMfB wrote:
Om du får arton lax för den där så börjar jag nästan gråta. När jag hade min vita SG till salu så gick den inte ens för 11 000, och då valde jag att behålla den istället.

25 Jan 2013, 01:37
Profile

Av ren nyfikenhet, var det någon på bojen som slog till?

I annat fall måste jag verkligen gratulera dig till världens flyt
i gitarraffärer :wink:

25 Jan 2013, 06:30
Profile ICQ WWW

LieMfB wrote:

Jag tycker att ett stort grattis skulle vara mer på sin plats då han då hade lyckats få det han ville ha för den.
Det andra låter bara som avundsamhet och det är inte hälsosamt :)

Anders

25 Jan 2013, 07:56
Profile

andersozzy wrote:
LieMfB wrote:

Jag tycker att ett stort grattis skulle vara mer på sin plats då han då hade lyckats få det han ville ha för den.
Det andra låter bara som avundsamhet och det är inte hälsosamt :)

Anders

Hur vet vi egentligen det?

Skitläcker gitarr för övrigt, och grattis till den nya ägaren.

25 Jan 2013, 11:42
Profile

LieMfB wrote:

Hade inte din en spricka någonstans? Har för mig Du sänkte priset pga det , eller var det en annan vit SG?

25 Jan 2013, 12:37
Profile ICQ WWW

Tackar! Det var faktis en Bojare och denne har till och med skrivit i denna tråd. Men upplägget kommer var att jag lånar ut min gitarr till denna herr nån vecka. Sen får vi se, oftast är ju halsprofilen lite svår och bor man inte i samma stad är det svårt att testa. Men jag skickar gitarren till honom så han bilda sin egen uppfattning.

Sen får vi ta det därifrån. Så tills dess är gitarren On Hold.

laros wrote:
Av ren nyfikenhet, var det någon på bojen som slog till?

I annat fall måste jag verkligen gratulera dig till världens flyt
i gitarraffärer :wink:

25 Jan 2013, 14:08
Profile

Mike Leaf wrote:
LieMfB wrote:

Hade inte din en spricka någonstans? Har för mig Du sänkte priset pga det , eller var det en annan vit SG?

Jo, visst fan är det den. Jag sänkte priset för att ingen nappade helt enkelt. Den har en "stress crack", som du kallade det, på sidan av halsen nära kroppen. Jag är övertygad om att det är en ytlig spricka, men det hade onekligen en negativ verkan på säljbarheten.

Självklart hoppas jag att Crimson får bra betalt för sin så han får råd med en skön resa, men visst blir jag avis. :)

25 Jan 2013, 17:51
Profile

LieMfB wrote:

Jo, visst fan är det den. Jag sänkte priset för att ingen nappade helt enkelt. Den har en "stress crack", som du kallade det, på sidan av halsen nära kroppen. Jag är övertygad om att det är en ytlig spricka, men det hade onekligen en negativ verkan på säljbarheten.

Självklart hoppas jag att Crimson får bra betalt för sin så han får råd med en skön resa, men visst blir jag avis. :)

Cherry står högre än vit på dessa , men 11 var för lågt på din , 14 minst skulle den kostat , men den där stress crack om än ofarlig påverkade nog försäljningen

25 Jan 2013, 20:23
Profile ICQ WWW

Post Re: Gibson Historic SG On SÅLD!
Såld! 8)

04 Feb 2013, 23:47
Profile
Reply to topic   [ 27 posts ]