View unanswered posts | View active topics It is currently 10 Oct 2026, 17:19

Reply to topic  [ 9 posts ] 
Nåt kul i Florida 
Author Message

Post Nåt kul i Florida
Någon som kuskat runt i Florida på sistone och hittat nåt att rekomendera? Tänkte mig nån trevlig gitarrbutik eller liknande. Kanske nåt tips om sånt som kan va värt att inhandla.

AH

18 Mar 2013, 23:24
Profile

Post Re: Nåt kul i Florida
Tampa sägs vara nedlusat av seconhand-musikbutiker, alltså instrument. Sägs oxå vara där amerikansk cirkuspersonal övervintrar -massor av gratisföreställningar - dom ska ändå träna. Lite norr om Tampa i St Petersburg (ja det heter så) finns en av världens största Salvador Dali samlingar som man kan glutta på. Ägs, eller ägdes kanske, av ett amerikanskt par som var polare med honom och hade råd att samla på hans alster. Lite längre norrut i Crystal River kan man visst snorkla med guide som tar dig med att simma med sjö-kor (inte skökor, de får du göra nån annanstans), ska visst vara nåt speciellt, dom är ju snart utdöda verkar det som. Key West och drink på Sloppy Joe´s och besök i Hemmingways kåk kanske. Längre norrut där östkusten kröker av mot USA kan man besöka plantagemuseer som behållit sin karaktär från slavtiden. Kan nog vara intressant oxå.

19 Mar 2013, 00:11
Profile

Vilken otur att du är just där.
Florida är ju tyvärr känt för att det inte finns något kul överhuvudtaget, absolut ingenting alls.
Och då menar jag inte bara musik grejer utan inget av något i någon form av något slag.

:D

/Magnus

19 Mar 2013, 10:40
Profile WWW

Om du är vänsterhänt så kan du åka till Jerrys's Lefty Guitars och kolla på helt otroliga gitarrer. :D http://www.jerrysleftyguitars.com/index.html Ett helt overkligt ställe för en "southpaw".
Skämt åsido, borde det inte finnas rätt bra "latinomusik" som man kan gå och lyssna på live? Även om man inte är inne på den musiken så kan det vara en spännande upplevelse.

19 Mar 2013, 11:57
Profile ICQ YIM WWW

Tack för trevliga förslag:)
Kommer vara lite här och där under ett par veckor. har varit där förr och det enda jag kom hem med då var ett par sett bassträngar med det var innan Thomanntiden. Håller delvis med dig Magnus:) men det finns några undantag och jag ska äntligen få se en NHL-match och dessutom få göra min nioåriga dotter överlycklig i Disneyparkerna. Däremot finns det ganska gott om turistfällor, t ex Key West. Ska då försöka leta upp dom vettiga gitarrbutikerna som finns i Miami och Tampaområdet så får vi se vad som händer. Mest intresserad av något kul som inte finns här. TIPS?

/AH

19 Mar 2013, 23:37
Profile

Men hallå, du har ju hela "Space Coast" med Cape Canaveral och Kennedy Space Center, Cocoa Beach. Massor att se och uppleva. :)

20 Mar 2013, 14:42
Profile ICQ WWW

Quote:
FenderBender wrote:
Men hallå, du har ju hela "Space Coast" med Cape Canaveral och Kennedy Space Center, Cocoa Beach. Massor att se och uppleva. :)

Det är ju sant. Finns en del trevligt runt Daytona också.

/AH

20 Mar 2013, 16:50
Profile

FenderBender wrote:

It´s a small world... Sitter just nu på ett hotell vid just Cocoa beach, ska ha en utbildning på en maskin som företaget jag jobbar för har sålt till Patric Air force base. Tidigare i veckan var jag i just Tampa och hade en likadan utbildning.
Ingen tid dock för att utforska gitarrpryls utbudet.

21 Mar 2013, 02:32
Profile

Quote:
JTM wrote:
FenderBender wrote:

It´s a small world... Sitter just nu på ett hotell vid just Cocoa beach, ska ha en utbildning på en maskin som företaget jag jobbar för har sålt till Patric Air force base. Tidigare i veckan var jag i just Tampa och hade en likadan utbildning.
Ingen tid dock för att utforska gitarrpryls utbudet.

Ramlar det plötsligt ner tid från ovan så kom med lite tips:)

AH

21 Mar 2013, 13:30
Profile
Reply to topic   [ 9 posts ]