|
|
Page 1 of 1
|
[ 12 posts ] |
|
Ibanez GAS, vad är det som händer?
| Author |
Message |
|
Richard Lainegard
|
 Ibanez GAS, vad är det som händer?
För första gången på år och dar har jag fått sjuk GAS på en Ibanez, kanske jag inte är så gubbig som jag trodde? Apsnygg modell, fetare hals än prestige, mellan 15-16radius (vilket ju kan funka givet att själva halsen är fetare), fast stall och löljligt bra prislapp... Man kanske behöver en stilig shredder ändå? EDIT: Det behövde man visst, införskaffad Ibanez RG721RW-CNF    
_________________ DrSlim wrote: Äh. Jävla radhuspop för bag-in-boxpimplande Audiägare i illasittande chinos.
|
| 21 Mar 2013, 10:06 |
|
 |
|
Axewall
|
 Re: Ibanez GAS, vad är det som händer?
Grattis till den, Richard! Snyyygt trä! Stilren modell. Jag är själv oförtjust i täckande lack på gitarrer, vill se träet!
Kommer det recension?
/Mats
_________________ "Vägren upphör" Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.
|
| 21 Mar 2013, 10:28 |
|
 |
|
Richard Lainegard
|
Axewall wrote: Grattis till den, Richard! Snyyygt trä! Stilren modell. Jag är själv oförtjust i täckande lack på gitarrer, vill se träet!
Kommer det recension?
/Mats jao, åtminstone en "det kom ett paket-tråd". Beror lite på hur nära nästa Onsdag jag får den, drar upp till Hemavan och gigar hela påsken. KOmmer nog med största sannolikhet att slänga in en Gibson Classic 57+ i stall, samt en Singlesound and Lundgren i nack (2 singlecoils bredvid varandra på en hum-platta), med de två täcker man det mesta i coversammanhang. Har de i PRS P22'an nu, men vill sätta tillbaka original-mickarna i den så den får vara "som den ska" lite grann, får denna vara mera "slit och släng" (men en ovanligt snygg sådan). Så kör jag PRS'en på den låtar som kräver lite muskulösare ton och en nackhumbucker. Fjällgigen får bli test-arenan, är jag nöjd med den efter 4 live-gig så får den stanna 
_________________ DrSlim wrote: Äh. Jävla radhuspop för bag-in-boxpimplande Audiägare i illasittande chinos.
|
| 21 Mar 2013, 10:47 |
|
 |
|
Magnus Olsson
Joined: 09 Dec 2007, 23:13 Posts: 10976 Location: I skogen utanför Göteborg
|
Grattis!
Så jävla snygg den modellen (har också en sån).
/Magnus
_________________ "Playing guitar really helps your guitar playing"
|
| 21 Mar 2013, 13:08 |
|
 |
|
Freppezon
|
Stort grattis!
Svinsnygg gitarr, om jag inte hade varit skatteåterbetalningsskyldig hade jag nog köpt en likadan ,fast smaschat in en Dimarzio Transition Dp-255:a istället.
=)
|
| 21 Mar 2013, 13:29 |
|
 |
|
Richard Lainegard
|
Magnus Olsson wrote: Grattis!
/Magnus ja, snyggaste Ibanezen kanske nånsin (i mitt tycke). Och Magnus, då kanske du kan bekräfta att den har lite "fetare C-profil" på halsen? Dvs närmaste PRS än lövtunn shredder? Numer vill jag ju ha lite mer "massa" och avstånd mellan tumme och greppbräda (mest av ergonomisak skäl, då jag blir snabbt riktigt sliten i hand och underam av för tunna halsar numer). Förresten, hur är originalmickarna? Helt OK eller, åt det tunnare/spretigare hållet?
|
| 21 Mar 2013, 13:56 |
|
 |
|
Richard Lainegard
|
Freppezon wrote: Stort grattis!
Svinsnygg gitarr, om jag inte hade varit skatteåterbetalningsskyldig hade jag nog köpt en likadan ,fast smaschat in en Dimarzio Transition Dp-255:a istället.
=) Jo, blir ju nog mickbyte som sagt, Classic 57+ kan nog låta bra i denna och ge lite behövlig "midkropp" till tonen, ska bli intressant att se/höra i alla fall, originalmickarna kanske låter helt OK.
|
| 21 Mar 2013, 13:57 |
|
 |
|
johakarl
|
Richard Lainegard wrote: KOmmer nog med största sannolikhet att slänga in en Gibson Classic 57+ i stall, samt en Singlesound and Lundgren i nack (2 singlecoils bredvid varandra på en hum-platta), med de två täcker man det mesta i coversammanhang. Har de i PRS P22'an nu, men vill sätta tillbaka original-mickarna i den så den får vara "som den ska" lite grann, får denna vara mera "slit och släng" (men en ovanligt snygg sådan). Så kör jag PRS'en på den låtar som kräver lite muskulösare ton och en nackhumbucker. Fjällgigen får bli test-arenan, är jag nöjd med den efter 4 live-gig så får den stanna  Den här single-coil på en hum-platta historien, är det ett custom-bygge eller vet du något smart sätt att göra detta med två godtyckliga single-coils?
|
| 21 Mar 2013, 13:59 |
|
 |
|
Tobbe z
|
Åhhh- han har sett ljuset! Men nä- det är inte den snyggaste RGn- jag har nämligen den snyggaste av alla RGn och den är inte riktigt som den där . Men snygg eren!
|
| 21 Mar 2013, 14:10 |
|
 |
|
Magnus Olsson
Joined: 09 Dec 2007, 23:13 Posts: 10976 Location: I skogen utanför Göteborg
|
Richard Lainegard wrote: Magnus Olsson wrote: Grattis!
/Magnus ja, snyggaste Ibanezen kanske nånsin (i mitt tycke). Och Magnus, då kanske du kan bekräfta att den har lite "fetare C-profil" på halsen? Dvs närmaste PRS än lövtunn shredder? Numer vill jag ju ha lite mer "massa" och avstånd mellan tumme och greppbräda (mest av ergonomisak skäl, då jag blir snabbt riktigt sliten i hand och underam av för tunna halsar numer). Förresten, hur är originalmickarna? Helt OK eller, åt det tunnare/spretigare hållet? Håller med, sjukt snygg. Jo, halsen på premium är lite tjockare än prestige, lite annan profil också (mer C, mindre D). Klart märkbart men inga stora skillnader, 1 mm i tjocklek. Mickarna är ganska bra, lite otydliga kanske. Ganska varma i karaktären, om jag minns rätt. /Magnus
_________________ "Playing guitar really helps your guitar playing"
|
| 21 Mar 2013, 14:35 |
|
 |
|
Richard Lainegard
|
johakarl wrote: Richard Lainegard wrote: KOmmer nog med största sannolikhet att slänga in en Gibson Classic 57+ i stall, samt en Singlesound and Lundgren i nack (2 singlecoils bredvid varandra på en hum-platta), med de två täcker man det mesta i coversammanhang. Har de i PRS P22'an nu, men vill sätta tillbaka original-mickarna i den så den får vara "som den ska" lite grann, får denna vara mera "slit och släng" (men en ovanligt snygg sådan). Så kör jag PRS'en på den låtar som kräver lite muskulösare ton och en nackhumbucker. Fjällgigen får bli test-arenan, är jag nöjd med den efter 4 live-gig så får den stanna  Den här single-coil på en hum-platta historien, är det ett custom-bygge eller vet du något smart sätt att göra detta med två godtyckliga single-coils? Det är en customorder, tror det är hans 60's och 50's coils bredvid varandra. han kallade den "singlesound". Rent logiskt bordet ju gå att göra med vilka som helst, men micken som sitter i "mitt" måste ju kalibreras för at den sitter så nära halsen, och fortfarande få kaaktär från mittläge.
|
| 21 Mar 2013, 15:35 |
|
 |
|
Richard Lainegard
|
Quote: Quote: ja, snyggaste Ibanezen kanske nånsin (i mitt tycke). Och Magnus, då kanske du kan bekräfta att den har lite "fetare C-profil" på halsen? Dvs närmaste PRS än lövtunn shredder? Numer vill jag ju ha lite mer "massa" och avstånd mellan tumme och greppbräda (mest av ergonomisak skäl, då jag blir snabbt riktigt sliten i hand och underam av för tunna halsar numer).
Förresten, hur är originalmickarna? Helt OK eller, åt det tunnare/spretigare hållet? Håller med, sjukt snygg. Jo, halsen på premium är lite tjockare än prestige, lite annan profil också (mer C, mindre D). Klart märkbart men inga stora skillnader, 1 mm i tjocklek. Mickarna är ganska bra, lite otydliga kanske. Ganska varma i karaktären, om jag minns rätt. /Magnus Tackar! Då lutar det ju mot att den blir kvar i stallet 
|
| 21 Mar 2013, 15:36 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 12 posts ] |
|