Era bästa mickar till Jazzmasters?
Jag har en Elvis Costello signatur som ligger ute på säljes. Nu fick jag veta att jag både får tillbaka på skatten och får in lite pengar från musiken. Säljer den främst för att jag har dåligt med pengar nämligen.
Så, om jag nu behåller den så funderar jag på att byta mickar i den.
Jag har en Jazzmaster Crafted in Japan också, med Seymour Duncan Antiquity II-mickar. Grejen är att jag tycker att de mickarna låter skitbra, och vill låta de sitta kvar i den gitarren. Seymour Duncan-mikrofonerna tycker jag låter jämna och inte stickiga i diskant och så.
Nu kan jag ju börja löda och byta mickar och se vad som händer, men det vore ändå grymt att få höra era åsikter innan om mickar som Lollar, Lindy Fralin och Curtis Novak mfl.
Jag har gått in på en sida där en kille jämför en massa mickar till Jazzmasters, men jag tycker ändå att det är svårt att veta, då man har en annan gitarr förstärkare och pedaler.
Så, om ni har grymma stalltips trots att det är en fråga om tycke och smak så posta gärna.
Ps. Spelar popmusik med dragning åt rock. Kör mycket med overdrive men ibland lite mer tjut Ds.
Här kan man lyssna om man vill gå in riktigt för det, dock är få inspelningar spelade med jazzmaster:
http://open.spotify.com/album/2XrEc21NGfSHRqPk1BfzGrHälsningar
/Henrik