| Author |
Message |
|
Elmwood
Joined: 06 Feb 2011, 13:12 Posts: 322 Location:
|
 Soldano SLO
Köpte en ny sådan för 4.5 år sedan och har små små funderingar på att sälja. Har ju sett att dessa ofta går begagnade på drygt 20k på ebay.de men vad tror ni läget är på den svenska marknaden? Dom är ju eftertraktade och dyker inte så ofta upp. Anledningen till att jag funderar på att sälja är att efter att ha flyttat har haft svårt att hitta ett nytt gäng att spela med (utbudet är inte så stort här). Så nu har den legat i sitt flightcase i ett halvår  Men samtidigt är jag inte i behov av pengar men om man får en ansenlig summa så kan man ju köpa nått nytt roligt. Hur hade ni resonerat?  Ett litet angenämt problem så här på fredagskvällen 
|
| 26 Apr 2013, 23:43 |
|
 |
|
Freppezon
|
 Re: Soldano SLO
Att sälja sin Soldano SLO-100 är det dummaste du kan göra på den här sidan evigheten.
Den handlindande DeYoung-trafon är värd lika mycket som förstärkaren!
Du kommer bara ångra dig...du kan inte köpa något roligare, och bättre.
Soldanon SLO-100 har hörts på 100-tals album plus några till...
|
| 27 Apr 2013, 00:07 |
|
 |
|
nilo
Joined: 02 Jan 2008, 13:09 Posts: 2743 Location: Sverige: Skåne: Ystad.
|
 Re: Soldano SLO
|
| 27 Apr 2013, 07:19 |
|
 |
|
Plexiglas
Joined: 27 Dec 2007, 15:24 Posts: 5497
|
 Re: Soldano SLO
har för mig att det låg en slo100 ute för 12 nyligen.
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 27 Apr 2013, 15:38 |
|
 |
|
Elmwood
Joined: 06 Feb 2011, 13:12 Posts: 322 Location:
|
 Re: Soldano SLO
Plexiglas wrote: har för mig att det låg en slo100 ute för 12 nyligen. Om man säljer en SLO för 12k då är man i stort behov av pengar 
|
| 27 Apr 2013, 15:46 |
|
 |
|
Plexiglas
Joined: 27 Dec 2007, 15:24 Posts: 5497
|
 Re: Soldano SLO
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 27 Apr 2013, 15:50 |
|
 |
|
Elmwood
Joined: 06 Feb 2011, 13:12 Posts: 322 Location:
|
 Re: Soldano SLO
Nä den går inte att jämföra med en SLO.
|
| 27 Apr 2013, 15:55 |
|
 |
|
Marko
Joined: 13 Jan 2008, 13:12 Posts: 1687 Location: Degerfors
|
 Re: Soldano SLO
Elmwood wrote: Nä den går inte att jämföra med en SLO. Det dom marknadsför Hot Rod + serien med är väl att distkanalen låter som SLO???
_________________ /Marko
|
| 27 Apr 2013, 16:54 |
|
 |
|
Elmwood
Joined: 06 Feb 2011, 13:12 Posts: 322 Location:
|
 Re: Soldano SLO
Nu har jag inte hört hot rod modellen men en god vän har haft hot rod modellen som han sen sålde, nu har han en SLO som han aldrig kommer att sälja. Som många har sagt så är det just gain kanalen på en SLO som gör den till "The Amp" 
|
| 27 Apr 2013, 17:20 |
|
 |
|
Ljudfreak
Joined: 27 Dec 2007, 12:27 Posts: 969 Location:
|
 Re: Soldano SLO
Fast jag tycker att den rena kanalen i crunchmode är bland det bästa jag testat. Så även den håller hög klass. Jag säljer inte min.
|
| 28 Apr 2013, 21:02 |
|
 |
|
Frisk
Joined: 27 Dec 2007, 14:07 Posts: 2736 Location:
|
 Re: Soldano SLO
Världens mest överprissatta gitarrförstärkare. Skulle jag varit dig skulle jag inte sälja den, för de lär inte sjunka i pris ändå. Såvida du inte vill ha nån annan förstärkare då dvs. Skulle inte sålt ett bra exemplar under 20.000 kr i alla fall. Vill folk ha en riktig SLO så får de betala precis som alla andra gör eller så kan de köpa nåt annat.
Sen kan folket på Soldano ta och sluta fjanta sig med priserna, men det är en annan sak, nu är det som det är.
|
| 28 Apr 2013, 21:24 |
|
 |
|
LieMfB
Joined: 28 Sep 2004, 13:36 Posts: 1786 Location: Uppsala
|
 Re: Soldano SLO
Frisk wrote: Världens mest överprissatta gitarrförstärkare. Skulle jag varit dig skulle jag inte sälja den, för de lär inte sjunka i pris ändå. Såvida du inte vill ha nån annan förstärkare då dvs. Skulle inte sålt ett bra exemplar under 20.000 kr i alla fall. Vill folk ha en riktig SLO så får de betala precis som alla andra gör eller så kan de köpa nåt annat.
Sen kan folket på Soldano ta och sluta fjanta sig med priserna, men det är en annan sak, nu är det som det är. Gillar attityden. 
|
| 29 Apr 2013, 12:16 |
|
 |
|
Elmwood
Joined: 06 Feb 2011, 13:12 Posts: 322 Location:
|
 Re: Soldano SLO
Hehe ja det där var hårda ord 
|
| 29 Apr 2013, 12:27 |
|
 |
|
Tobbe z
Joined: 02 Sep 2007, 10:29 Posts: 3626 Location:
|
 Re: Soldano SLO
Frisk wrote: Världens mest överprissatta gitarrförstärkare. . Dumble ???
|
| 29 Apr 2013, 12:48 |
|
 |
|
Frisk
Joined: 27 Dec 2007, 14:07 Posts: 2736 Location:
|
 Re: Soldano SLO
Tobbe z wrote: Frisk wrote: Världens mest överprissatta gitarrförstärkare. . Dumble ??? Ja Dumble är ju också en intressant historia, men serietillverkas dessa stärkare? Det är väl lite mer hemlighetsmakeri angående dessa också? Soldano SLO är det inga hemlisar alls med. Man kan tycka att de borde förbättra sitt sätt att serietillverka förstärkare. 3800€ på thomann just nu, ganska överdrivet pris för den förstärkaren. Fast det finns andra som inte vill vara sämre, Soldano är inte ensamma, det är ju värt att tillägga. Det är väl fantastisk att t.ex tillverkare som Soldano och Bogner är två boutiquetillverkare som har outsourcat. De kanske borde lägga lite större fokus på effektivare tillverkning hemma istället  Det finns ju andra tillverkare i samma klass som klarar av det.
|
| 29 Apr 2013, 16:29 |
|
 |
|
tokyo tapes
Joined: 03 May 2009, 10:14 Posts: 364 Location:
|
 Re: Soldano SLO
Ljudfreak wrote: Fast jag tycker att den rena kanalen i crunchmode är bland det bästa jag testat. Så även den håller hög klass. Jag säljer inte min. Instämmer 100%!!! Det var så Gary Moore använde sin SLO: Crunchkanalen plus en Marshall Guv'nor pedal. Ljudfreaks SLO är en av de få förstärkare jag kan ångra att jag sålt. Hamnade dock i ett bra hem 
|
| 29 May 2013, 16:39 |
|
 |
|
batlash
Joined: 28 Dec 2007, 09:33 Posts: 442 Location: Stockholm
|
 Re: Soldano SLO
Jag hade resonerat så här; har den legat och skräpat i ett halvår så är det ett tecken på att du gillar någon annan stärkare mer och kanske inte har något behov av den. Att den är värd mycket pengar är väl ytterligare skäl att sälja? Att andra tycker/tror att det är värdens bästa stärkare är väl knappas skäl att behålla den (tvärt om, det borde väl bara göra den lättsåld)?
|
| 29 May 2013, 16:52 |
|
|