|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 3 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
arinihsd
|
 Nyare Levin Strat
Hej, jag fick en Levin stratkopia tillsammans med annat jag behöver. Vad är det för något? Mickarna verkar lite bättre än de som sitter på de allra billigaste stratkopiorna.
Mycket bättre allmän finish på t.ex. montering av plektrumskydd än vad som är brukligt på lågpris asienstrat. Stämskruvarna ser bättre ut (ej testat). Jag har flera "nya" asienstrat att jämföra med.
Någon som kommer ihåg säljintroduktionen? Kanske på 2000-talet?
/Roger
|
| 03 May 2013, 23:35 |
|
 |
|
CarlM
|
 Re: Nyare Levin Strat
Jag köpte en sån där till min systerson i mitten/slutet av 90-talet. De är tillverkade i Korea och jag tycker precis som du att de är klart bättre än andra billiga strator (Den kostade en dryg tusenlapp ny). Jag gillade till exempel att den inte hade den typiska pansarglastjocka klarlacken på halsen som de flesta koreanska tillverkare envisas med att spraya på.
Jag har en kompis som köpte en likadan i samma affär, efter att jag tipsat om den och den var lika bra den också. Inga supergitarrer, men bra baskvalité tycker jag.
/CM
|
| 04 May 2013, 15:35 |
|
 |
|
arinihsd
|
 Re: Nyare Levin Strat
Tack för svar.
Jag tittade lite till på den idag. En sådan sak som att skruvarna i plektrumskyddet sitter "rakt" iskruvade gör att det ser ut som om tillverkaren åtminstone har försökt göra jobbet ordentligt. Jag kanske borde prova halsen på något annat.
|
| 05 May 2013, 11:02 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 3 posts ] |
|