View unanswered posts | View active topics It is currently 11 Oct 2026, 00:21

Reply to topic  [ 96 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Sämsta grungelåten någonsin 
Author Message

Post Re: Sämsta grungelåten någonsin
Spadeace wrote:
Vad säger att man inte kan gilla både och, kommer ursprungligen från 80's hållet och var under en lång tid lite bitter över vad grungen gjorde mot 80-talsrocken. När man väl gått igenom ALLT inom sina normala preferenser rör man sig utanför sina egna ramar, till exempel gillade jag aldrig nirvanas version av grungen men är en stor fan av både alice in chains och mother love bone. Summa summarum, det finns en anledning till att 80-talsglamen gick i graven, speciellt på grund av band som nämnda NITRO samt Wild Boyz och Nelson. Lite lustigt att samma systemskifte ej skett med rap/gangsta, men det kanske är det som house/dubstep är :twisted:

Att jämföra Nitro med Nelson är som att jämföra Nirvana med Bush.

Att ta sig från pudelrock till grunge är trots allt ganska snäva ramar. När jag går utanför mina ramar blir det inte ens musik med trummor...

30 May 2013, 11:57
Profile

HRJ wrote:
Rap å sin sida är ju inte alls lika stort idag som det var för ett par år, nu är det nog som du säger house som regerar listorna.

I min mening blev Rapen riktigt dålig när de började ta in kvinnor som skulle sjunga en refräng. Typ Gangsters Paradise med Coolio. Efter det har det bara gått utförs.

30 May 2013, 17:27
Profile

Kaiser wrote:
HRJ wrote:
Rap å sin sida är ju inte alls lika stort idag som det var för ett par år, nu är det nog som du säger house som regerar listorna.

I min mening blev Rapen riktigt dålig när de började ta in kvinnor som skulle sjunga en refräng. Typ Gangsters Paradise med Coolio. Efter det har det bara gått utförs.

Jag tycker tvärtom. När kvinnor sjunger refräng slipper man rappen! Bara positivt i min bok.

31 May 2013, 12:29
Profile

Vinyljunkie wrote:
Jag tycker tvärtom. När kvinnor sjunger refräng slipper man rappen! Bara positivt i min bok.

Enda jag håller med dig om i den här tråden. Män som kan prata till trummor är ett gissel.

31 May 2013, 19:09
Profile

http://www.youtube.com/watch?v=GHsRrq1i0lo
Tänker mig att musikhistorikerna i framtiden får fundera en stund ifall detta är rap eller blues från 1900-talet. :roll:

01 Jun 2013, 11:00
Profile WWW

HRJ wrote:

Kan nog bero en del på att 2pac blev skjuten, Biggie blev skjuten, Dre verkar ha tappat alla inspiration, Snoop gör fjantiga realityshows på amerikanska MTV och Jay-Z är bara businessman nuförtiden. De som skulle ta över, tex Kanye och Lil' Wayne, verkar inte fattat att man måste leverera först, sen kan man göra resten.

01 Jun 2013, 11:24
Profile
Reply to topic   [ 96 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4