View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Apr 2026, 07:06

Reply to topic  [ 7 posts ] 
Största fenderbutiken 
Author Message

Post Största fenderbutiken
Vart i sverige hittar man en butik med stort utbud fender modeller?

Mest inriktad på Customshops & AM modeller.

09 Jun 2013, 11:05
Profile

Post Re: Största fenderbutiken
DLX i Stockholm brukar ha ett stort utbud.
Det brukar alltid vara lättare att ge råd om du blir lite mer precis, just nu täcker du säkert +50 modeller...

09 Jun 2013, 11:07
Profile WWW

Tyckte jag va rätt tydlig. En butik i sverige med stort utbud av dyrare fendergitarrer, Här där i dalarna kan jag bara klämma på standards.

Dlx Lär besökas :)

09 Jun 2013, 11:18
Profile

4sound är ju en tråkig franchise kedja men de har råd att ligga inne med ett "lager" av både Fender och Gibson custom shop prylar, är där (Gbg för mig då) mer än en gång /månad och klämmer, de har en hel vägg med diverse Custom shop Fendrar!

http://www.4sound.se/shops.aspx

Om jag ska vara ärlig så skulle jag hellre köpa en Fender från ca 1975, som faktiskt går att finna för billigare peng än Custom shop, de är mycket skojigare tycker jag, men smaken är som baken!

09 Jun 2013, 11:47
Profile

Någon som har erfarenhet om butiker som tar hem signaturmodeller för att kunden ska få testa modellen utan köpgarantier. Existerar sådant?

09 Jun 2013, 23:56
Profile

Jollanbollan wrote:
Någon som har erfarenhet om butiker som tar hem signaturmodeller för att kunden ska få testa modellen utan köpgarantier. Existerar sådant?

Jodå, min huvudsakliga musikaffär tar hem det jag frågar efter, utan köptvång. Det kräver nog dock att man litar på varandra, d.v.s. Redan har en "relation".
Det är väl inte helt omöjligt att kontakta Luthman, prova i deras lager, och plocka ut gitarren via någon butik.

10 Jun 2013, 08:10
Profile WWW

kjelle wrote:
Jodå, min huvudsakliga musikaffär tar hem det jag frågar efter, utan köptvång. Det kräver nog dock att man litar på varandra, d.v.s. Redan har en "relation".
Det är väl inte helt omöjligt att kontakta Luthman, prova i deras lager, och plocka ut gitarren via någon butik.

Detta var stört omöjligt i en av Stockhoms största butiker (nuvarande 4sound) när jag var intresserad av en R9 för 50.000 för några år sen. Jag ville välja ut ett ex ur deras lager eller åtminstone via bilder se hur de såg ut som fanns i lager. Butiken hade inget ex hemma. Jag var kund där sen butiken öppnade 1981 men det hjälpte inte. Man var tvungen att köpa 'grisen i säcken' dessutom betala en handpenning för att dom skulle ta hem den , som jag sen förlorade om jag inte fullföljde affären.

Inte konstigt att dom inte fick sälja , jag väntade sen i 2 år innan rätt gitarr dök upp begagnad.
De enda jag vet som fått välja ut gitarrer hos Luthman är kända pop/rock artister som har någon typ av spons därifrån.

10 Jun 2013, 08:58
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 7 posts ]