View unanswered posts | View active topics It is currently 26 Sep 2026, 11:52

Reply to topic  [ 12 posts ] 
Gitarrer med Gotoh-floyd 
Author Message

Post Gitarrer med Gotoh-floyd
Gotoh Floydet är ju exempelvis enligt Suhr Guitars samt dom flesta som jämfört med Gotoh, Schaller, Original osv osv.

Vet att Suhr använder Gotohs stall (med 1996 i serienumret) på sina lite billigare Rasmus-gitarrer, som förmodligen är skitbra.
Men jag skulle vilja veta huruvida det finns andra gitarrmärken som kör med Gotoh...

Finns ju en uppsjö med billigare gitarrer som säkert skulle va najs om man bytte ut stallet med Gotoh, men oftast är det fel dimensioner på skiten att det helt enkelt inte går. Original går ju att byta ut till Gotoh vet jag.

Det lutar åt att skaffa ett Floyd-routat Warmoth-bygge att slänga i ett Gotoh-stall från iallafall.

Jag tycker att Gotoh borde spridas mer!!!! Det är ju fan billgiare än ORiginal och Schaller... Finns ingen anledning till att inte använda det mera då!

13 Jun 2013, 18:32
Profile

Post Re: Gitarrer med Gotoh-floyd
Hade ett på en gammal supertele av märket Barrington (Chicago, USA) frågan är om det var original dock.

13 Jun 2013, 18:40
Profile

Verkar som det. Hade inte hört talas om dessa innan men i en annan tråd på något annat forum så läste jag något om Gotoh floyd så det kan mycket väl stämma!!! Men vet inte om jag orkar leta efter ovanliga raritetsgitarrer. Som dessutom trots kvalité KAN vara slitna.

Helst nya, under 10000 kr.
Hittils har jag som sagt bara hittat Rasmus By Suhr, ca 9500 kr. Men då ingår fan en PLEKning också... Så den känns VÄLDIGT generös med priset i åtanke.

13 Jun 2013, 18:47
Profile

Ebay-kollade lite efter Barrington och tyckte faktistk att ja... Dom kostar ju typ under 5000 oftast verkar det som, men fan... Hoppas dom finns i vitt! Vita gitarrer är bäst. Haa!!!

13 Jun 2013, 18:55
Profile

Av de två jag sett var den ena faktiskt vit, men som sagt de är VÄLDIGT ovanlig och gjordes i väldigt begränsad upplaga av ESP-delar :)

13 Jun 2013, 20:38
Profile

Musicman har Gotoh på sina floydbestyckade gitarrer.

14 Jun 2013, 08:48
Profile

Ja... Fast dom är tyvärr skitdyra också!!!

Alltså det här förstår jag inte ALLS!
Några av dom dyraste typ Suhr å Music Man kör på Gotoh...
Gotoh-floyden är ju BILLIGARE än Original...
Varför kan då inte billigare gitarrer köra på Gotoh med?
Typ många billigare Jackson och ESP LTD gitarrer hade blivit MYCKET attraktivare med Gotoh än dom där skitstallen som sitter på just nu...
Och förmodligen hade det inte kostat mer än nån hundring extra kanske.

DESSUTOM... Varför ska dom ha så värdelösa dimensioner på alla licensierade?
Som sagt, jag hade utan tvekan köpt någon mellanpris jackson och bytt ut det där skitstallet dom har mot ett Gotoh eller så.
Men ofta är det fel dimensioner......
Jag räknar inte Ibanez då dom där Edge-stallen har mycket bredare stall (vet att Gotoh gör Edge-stallen också men men.....)

17 Jun 2013, 23:20
Profile

Vet någon vad det är för skillnad på dessa och Suhr/musicmans 1996-gotohs?

http://gmf.jetshop.se/floyd-rose-svart- ... -1258.aspx

Det har ett annat artikelnummer. Jag förstår ingenting!

18 Jun 2013, 06:59
Profile

Tvåtakt wrote:

Har hört snack om att det helt enkelt handlar om att tydligt ha olika kvalitet på instrument i olika prisklasser. Tänk Jackson Professional från tidigt nittiotal som var av väldigt hög kvalitet byggmässigt med samma hårdvara som USA-byggena, de höll på att konkurrera ut sig själva då det inte fanns nån poäng med att köpa amerikanerna annat än för att få Made in USA på headstocken.

18 Jun 2013, 13:08
Profile

Krippa wrote:
Tvåtakt wrote:

Har hört snack om att det helt enkelt handlar om att tydligt ha olika kvalitet på instrument i olika prisklasser. Tänk Jackson Professional från tidigt nittiotal som var av väldigt hög kvalitet byggmässigt med samma hårdvara som USA-byggena, de höll på att konkurrera ut sig själva då det inte fanns nån poäng med att köpa amerikanerna annat än för att få Made in USA på headstocken.

Men... Buuuhuuu jävla gitarrmärken.
Haha! :lol:

Isåfall gör väl Rasmus By Suhr samma sak? Istället för att punga ut typ 50000 kan man få en i princip lika bra för 9500 kr, samma hardware, PLEKad och allt. VÄLDIGT attraktivt om du frågar mej.

Dom kan väl ÅTMINSTÅNE göra så att det går att byta ut skithardwaren utan att behöva fylla i och borra nya hål för nya bussningar å skit... Ah!

18 Jun 2013, 17:27
Profile

Tvåtakt wrote:
Dom kan väl ÅTMINSTÅNE göra så att det går att byta ut skithardwaren utan att behöva fylla i och borra nya hål för nya bussningar å skit... Ah!

Vill du byta mickar och stall kostar det i inköp plus att det antagligen måste fräsas i gitarren och då kostar det en ytterligare en slant hos en gitarrmeck och då blir skillnaden mot den dyrare modellen mindre och då kanske du inte tycker det är värt det utan köper den dyrare istället. Enkel företagslogik helt enkelt.

19 Jun 2013, 11:29
Profile

Hmmm jo jag vet... :(

20 Jun 2013, 17:48
Profile
Reply to topic   [ 12 posts ]