View unanswered posts | View active topics It is currently 27 Sep 2026, 05:40

This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 286 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Next
Vad skulle ni gjort 
Author Message

Post Re: Vad skulle ni gjort
Usch!! fan vad trisst !!! hoppas att det ordnar sig!!

20 Jun 2013, 08:16
Profile

Synnerligen trist historia det där, hoppas det blir lite rätsida på det hela nu.

20 Jun 2013, 08:19
Profile

shit.... det blir en DYR gitarr innan den är klar....

Självklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!

20 Jun 2013, 09:41
Profile WWW

Trist att det soppade till sig så här. Jag har ju gjort affärer med mannen, på bästa möjliga sätt, och har fått ett väldigt bra intryck, ärlighet och vilja att göra rätt och vara hjälpsam. Hoppas att han får rätsida på sin livssituation, jag är tämligen säker på att livet har strulat till sig till något ohanterligt för honom, och att den här soppan är ett resultat av det.
Innan ni börjar ropa på skinn västar etc., kom ihåg att vi alla kan fucka upp det ibland, och kan behöva en andra chans. Personligen tror jag inte att det blir bättre av att blanda in advokater i privata mindre affärer. Hoppas att pållen kommer tillbaka inom kort, dessutom.

20 Jun 2013, 09:44
Profile WWW

Ja jag håller med Kjelle här, jag har också haft med honom att göra och tycker definitivt han verkar reko. Jag törs nog lova att hans UPPSÅT är/har varit gott, men att det har gått åt skogen på annat sätt. Det hjälper ju så klart inte i en sån här situation, men jag tycker det är fel typ av människa att skicka skinnvästar efter.

20 Jun 2013, 09:51
Profile

kjelle wrote:
Trist att det soppade till sig så här. Jag har ju gjort affärer med mannen, på bästa möjliga sätt, och har fått ett väldigt bra intryck, ärlighet och vilja att göra rätt och vara hjälpsam. Hoppas att han får rätsida på sin livssituation, jag är tämligen säker på att livet har strulat till sig till något ohanterligt för honom, och att den här soppan är ett resultat av det.
Innan ni börjar ropa på skinn västar etc., kom ihåg att vi alla kan fucka upp det ibland, och kan behöva en andra chans. Personligen tror jag inte att det blir bättre av att blanda in advokater i privata mindre affärer. Hoppas att pållen kommer tillbaka inom kort, dessutom.

Problemet är väl att personen i fråga har lovat att skicka gitarren i flera veckors tid. Det är en sak om man är ärlig och säger att ens liv är i total kaos och att man inte har ork eller möjlighet att få iväg gitarren, men att lova gång på gång och bryta det varje gång får nog de flestas tålamod att ta slut.

20 Jun 2013, 09:56
Profile

Hör med Metamatic här på forumet! han är väldigt bra och trevlig att göra med :) och lacka kan han göra med som ni säkert sett bland hans byggtrådar :wink:

20 Jun 2013, 09:59
Profile

Metamatic wrote:
Image

Mmm, plötsligt påminns man om hur snygg en LP kan vara.
Trist historia, hoppas att det reder ut sig.

20 Jun 2013, 10:22
Profile

kanske läge att jag förtydligar mig lite här eftersom mitt inlägg om skinnväst tydligen (och med viss rätt) upprör. Alla som "känner" mig på bojen och privat vet att jag inte är ngn förespråkare av våld, det förhåller sig faktiskt precis tvärtom. Att jag nämnde skinnväst var klumpigt i ett ögonblick av ilska, det jag menade var att ngn kanske kunde åka dit och prata med honom öga mot öga. Jag ställer gärna upp om andersozzy så önskar.

För övrigt tycker jag självfallet också att alla förtjänar en andra chans, men med tanke på hur denna historia har utvecklats känns det ju som att vederbörande för länge sedan fått denna andra chans

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

20 Jun 2013, 13:22
Profile WWW

Joshunznera wrote:
kanske läge att jag förtydligar mig lite här eftersom mitt inlägg om skinnväst tydligen (och med viss rätt) upprör. Alla som "känner" mig på bojen och privat vet att jag inte är ngn förespråkare av våld, det förhåller sig faktiskt precis tvärtom. Att jag nämnde skinnväst var klumpigt i ett ögonblick av ilska, det jag menade var att ngn kanske kunde åka dit och prata med honom öga mot öga. Jag ställer gärna upp om andersozzy så önskar.

För övrigt tycker jag självfallet också att alla förtjänar en andra chans, men med tanke på hur denna historia har utvecklats känns det ju som att vederbörande för länge sedan fått denna andra chans

För den neutrale låter ju det spontant som den bästa idéen egentligen? Att någon här högst odramatiskt bara hämtar den och åker direkt till bussgods och så är det bra med det. Förutsätter ju givetvis att ni får tag på honom. Naturligtvis fruktansvärt lätt för mig att säga som inte förlorar pengar på det hela men någonstans går ju gränsen för när det inte är värt att emotionellt engagera sig i det längre utan bara få hem guran, ta förlusten och tänka på bättre tider istället. Det sagt med all respekt för hur sjukt frustrerande det måste vara för dig...

20 Jun 2013, 13:38
Profile

Det lär väl knappast vara så att gitarren bara ligger där redo att leverera eller hämta. Någonting har ju rimligtvis gått snett. Jag skulle efter denna långa tid kontakta polisen.

20 Jun 2013, 15:04
Profile

albert wrote:
Det lär väl knappast vara så att gitarren bara ligger där redo att leverera eller hämta. Någonting har ju rimligtvis gått snett. Jag skulle efter denna långa tid kontakta polisen.

Nej det är nog ett önsketänkande, min Jurist är nu inkopplad och skulle ta kontakt med honom idag, denne för nu avgöra helt och hållet vilket håll detta kommer att gå.
Själv vill jag bara ha tillbaka min gitarr och som bonus, gärna en liten redogörelse för vad alla mina tusenlappar som jag pyntat in har gått till, då den inte blivit klar på över ett år nu!

Anders

20 Jun 2013, 15:20
Profile

T-Toby wrote:
Ja, vad skulle jag gjort?

Nöj dig inte med att ha talat in på svararen är mitt råd.
Ring med dolt nummer eller låna en telefon med ett för honom okänt nummer, och ring mååånga ggr. på olika tidpunkter av dygnet dessutom.

Annars kanske någon bojjare bor i strularens närområde och kan knacka på hans dörr...? Obs inget våld föreslås av mig nu.

Vilken ort gäller det?

Revisor?!? Revisorn skinnar bara er båda på pengar.

Tala om vilken ort det gäller så löser det sig på det forum där avtalet det började.
Kommer dessutom att gå betydligt snabbare. Vissa kan ju dock få eld i baken av en revisor, det kan jag förstå, men det var väl förr i världen...?

20 Jun 2013, 18:49
Profile

T-Toby wrote:
T-Toby wrote:
Ja, vad skulle jag gjort?

Nöj dig inte med att ha talat in på svararen är mitt råd.
Ring med dolt nummer eller låna en telefon med ett för honom okänt nummer, och ring mååånga ggr. på olika tidpunkter av dygnet dessutom.

Annars kanske någon bojjare bor i strularens närområde och kan knacka på hans dörr...? Obs inget våld föreslås av mig nu.

Vilken ort gäller det?

Revisor?!? Revisorn skinnar bara er båda på pengar.

Tala om vilken ort det gäller så löser det sig på det forum där avtalet det började.
Kommer dessutom att gå betydligt snabbare. Vissa kan ju dock få eld i baken av en revisor, det kan jag förstå, men det var väl förr i världen...?

Men herre Gud!!! Hur äre med läsförståelsen..!!!?????

20 Jun 2013, 19:02
Profile

Marko wrote:
[quote="

Men herre Gud!!! Hur äre med läsförståelsen..!!!?????[/quote]

Vad har jag missat?

20 Jun 2013, 19:48
Profile

T-Toby wrote:
Marko wrote:
[quote="

Men herre Gud!!! Hur äre med läsförståelsen..!!!?????[/quote]

Vad har jag missat?

Börja med att läsa tråden om hur man gör qoutes....

Sen är det en skillnad på yrkena jurist och revisor ,det kan din yrkesvägledare tala om om i skolan

8)

20 Jun 2013, 20:31
Profile ICQ WWW

Ha,ha, ja där gick det lite för fort i skrivandets stund :lol:

Sorry :oops:

Så här skulle det vara och detta tycker jag verkligen (hoppas det blir rätt denna gång):

Jurist?!? Din Jurist skinnar bara er båda på pengar.

Tala om vilken ort det gäller så löser det sig på det forum där avtalet startades.

20 Jun 2013, 20:46
Profile

T-Toby wrote:
Ha,ha, ja där gick det lite för fort i skrivandets stund :lol:

Sorry :oops:

Så här skulle det vara och detta tycker jag verkligen (hoppas det blir rätt denna gång):

Jurist?!? Din Jurist skinnar bara er båda på pengar.

Tala om vilken ort det gäller så löser det sig på det forum där avtalet startades.

Jag vet inte vad en revisor, som du skriver, kan göra. Det är ju något helt annat. Gitarren finns, eller ska finnas i Stockholm.

Anders

21 Jun 2013, 06:52
Profile

Att det ska vara så inihelvetes svårt att få iväg gitarren och höra av sig människa!!!!! SKÄRP TILL DIG NU, DETTA ÄR JU INTE KLOKT!!!! :evil:
Kändes angeläget att få skriva detta, är oerhört arg, besviken och frustrerad.

Anders

21 Jun 2013, 06:57
Profile

Jag befinner/jobbar mig på Hornsgatan dagtid ! bor han där så kan jag leta upp honom ?? 8)

21 Jun 2013, 08:55
Profile

VIP wrote:
Jag befinner/jobbar mig på Hornsgatan dagtid ! bor han där så kan jag leta upp honom ?? 8)

Du har PM

Anders

21 Jun 2013, 09:45
Profile

troligt scenario:

1. Han är en strulpelle som fullständigt saknar bondhyfs
2. Inlagd på sjukhus. Saknar möjlighet till permission
3. Gitarren är borta och han vågar inte säga sanningen. ( dvs han är en tjuv)
4. Bipolaritet ( kan hänga ihop med 2)
5. Les Paulen är Paisleyfärgad och utföraren funderar fortfarande hur han ska förklara sig.

Nä, åk ut till V*******y där han bor och hämta den! Kan inte vara alltför komplicerat om någon av er bor i närheten .

21 Jun 2013, 11:21
Profile ICQ YIM WWW

Trist, men jag hoppas att det fixar sig :)

21 Jun 2013, 11:35
Profile

Jag önskar dig lycka till med att få tillbaka gitarren.
Jag tror att onämnd person insett sina begränsningar han ej trodde hade när han åtagit sig allt för många jobb och eländet varit allt för långt gånget. Då kan det kortsiktigt kanske kännas lättare att försöka sticka huvudet i sanden än att konfrontera sanningen och kompensera sina bojenkamrater som man sabbat för.

Detta är givetvis bara spekulationer.

För övrigt tycker jag du har väntat alldeles för länge med att blanda in juristen och är imponerad av ditt tålamod andersozzy.

21 Jun 2013, 11:46
Profile

Jag hoppas också att det reder upp sig. Är mest nyfiken på hur bindingen ser ut efter en behandling med Flüggers färgbortagningsmedel. Hade själv aldrig försökt med det om det nu är nitratbinding som så sig bör på Les Paul replikor..

21 Jun 2013, 13:49
Profile ICQ WWW

Metamatic wrote:
Jag hoppas också att det reder upp sig. Är mest nyfiken på hur bindingen ser ut efter en behandling med Flüggers färgbortagningsmedel. Hade själv aldrig försökt med det om det nu är nitratbinding som så sig bör på Les Paul replikor..

Exakt min tanke. Jag tror att det var där det sket sig.
Synd om Andersozzy. Jag lider med honom :cry: .
Synd om XXX som försatt sig i denna situation utan resurser att reda upp den.
Tråkig historia
H/
Bosse Östman

21 Jun 2013, 14:10
Profile

Läste att det fanns en renoveringstråd ang. detta?!? Hittar den ej.

Galet tråkigt att det ska kunna gå så här långt... Strulpellar är fanimej det värsta som finns. Det går inte att bara släppa, något som gnager hela tiden.
Anser att du även borde få pengar tillbaka, dock inte så troligt.

21 Jun 2013, 14:26
Profile WWW

svaj wrote:
Läste att det fanns en renoveringstråd ang. detta?!? Hittar den ej.

Galet tråkigt att det ska kunna gå så här långt... Strulpellar är fanimej det värsta som finns. Det går inte att bara släppa, något som gnager hela tiden.
Anser att du även borde få pengar tillbaka, dock inte så troligt.

Då kan du inte ha tittat särskilt noga :o

21 Jun 2013, 16:43
Profile ICQ YIM WWW

Metamatic wrote:

Lovar dig att ta bilder direkt när och OM den anländer till mig, så får du se hur den ser ut.

Anders

21 Jun 2013, 18:04
Profile

Hade samma tanke, att strippningen löste upp bindingen totalt och där tog det stopp, blev för svårt.

21 Jun 2013, 20:56
Profile ICQ WWW
This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.   [ 286 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Next