| Author |
Message |
|
Joppi
|
 Musikrelaterat att se i Krakow
Fyllde 30 i somras och fick i present av min flickvän att åka till Krakow i slutet av sept. Någon som har tips på musikrelaterade sevärdigheter?
|
| 06 Aug 2013, 12:30 |
|
 |
|
svaj
Joined: 03 Mar 2006, 11:29 Posts: 1006 Location: Helsingborg
|
 Re: Musikrelaterat att se i Krakow
Jag va där i Juli... En underbar stad med underbara människor! Ska lätt tillbaka dit någon gång. Personligen fick jag uppleva den största av största trummisar, Billy Cobham på en endagars jazzfestival mitt på lilla torg, gratis var det oxå! Under sommaren har dom ett rätt omfattande jazzfestivalschema. Vet ej om det fortlöper under september. Htellpersonalen viste ingenting m att Billy skulle spela, var en vän i svea som fick reda på det.
Ett tips, ställ dig inte på vågen efter resan, går ner några kubik öl i kistan.
|
| 06 Aug 2013, 15:38 |
|
 |
|
Joppi
|
svaj wrote: Jag va där i Juli... En underbar stad med underbara människor! Ska lätt tillbaka dit någon gång. Personligen fick jag uppleva den största av största trummisar, Billy Cobham på en endagars jazzfestival mitt på lilla torg, gratis var det oxå! Under sommaren har dom ett rätt omfattande jazzfestivalschema. Vet ej om det fortlöper under september. Htellpersonalen viste ingenting m att Billy skulle spela, var en vän i svea som fick reda på det.
Ett tips, ställ dig inte på vågen efter resan, går ner några kubik öl i kistan. Häftigt  Verkar vara en kulturell stad.... Får se om jag hittar nåt skoj, och det lär ju slinka ner en och annan öl, får nog gå på diet innan 
|
| 06 Aug 2013, 17:42 |
|
 |
|
johan
Joined: 12 Aug 2002, 10:11 Posts: 1830 Location: Helsingborg
|
Gamla stan är vacker. Auchwitz ska upplevas. Musik.... o kultur. Testa saltgruvorna. Klassisk musik ibland. Blackmoores Night hade spelat där när jag va där. God öl o mat. Bra priser. Bör besökas
|
| 07 Aug 2013, 00:22 |
|
 |
|
Matsk
|
Var där för ett år sedan, lyssnade på klezmermusik i Kazimierz bla. Hittade dessutom en trevlig musikaffär strax utanför ringmuren, öster om har jag för mig, lite osäker på vädersträcket dock.
_________________ Mats
|
| 07 Aug 2013, 04:04 |
|
 |
|
Matsk
|
Eller, undrar om det inte var väster om ringmuren faktiskt  Trevlig butik med bra priser på en del grejer hursomhelst.
_________________ Mats
|
| 07 Aug 2013, 06:49 |
|
 |
|
Joppi
|
Trevligt  Jo Auchwitz ska jag besöka, ev saltugruvorna. Hoppas jag hittar musikaffären  Och Blackmores Night hade ju inte varit fel att se 
|
| 07 Aug 2013, 11:56 |
|
 |
|
svaj
Joined: 03 Mar 2006, 11:29 Posts: 1006 Location: Helsingborg
|
Tänker du på riff tro? Den ligger norr om gamla staden. På gatan Dluga. Va faktiskt inte inne i den, tog ledigt från gitarrer på den resan 
|
| 07 Aug 2013, 11:59 |
|
 |
|
Matsk
|
Kommer inte ihåg vad den hette men den låg nära ringmuren och var rätt stor, i två plan. För övrigt så upplevde jag stan som både trevlig och vacker, med musik och god mat lite överallt. Prova gärna kosher-slivovitz, men försiktigt, jävligt försiktigt  , om den faller dig i smaken finns den att köpa i taxfree, dock inte i butik i Polen
_________________ Mats
|
| 07 Aug 2013, 12:16 |
|
|