View unanswered posts | View active topics It is currently 10 Oct 2026, 22:02

Reply to topic  [ 2 posts ] 
Fender 75 by;Racing/ Borta. 
Author Message

Post Fender 75 by;Racing/ Borta.
Image

Japp. En Fender med två kanaler å reverb,i vanlig ordning.

Image

Image

Den här e väl inte helt omöjligt att en del av er känner igen. Efter min ombyggnad har den använts av bandkamrat,men då jag som kanske bekant bygger maskiner i tid och otid e det nu dags att ge plats för nytt.

Helt renoverad givetvis,å detta e en av de sista riktiga tagboard/PTP byggda Fenders som gjordes. Mao tåligt att dra runt på vägarna. I detta fallet åxå den mkt mer sällsynta 12" modellen med det konventionella Fender silvertyget över baffeln. Mycket fint skick i sin tur även rent estetiskt får man nog säga.

Original låter lead på dessa...helt bedrövligt. Man försökte vid tiden,tidigt -80tal,att leka Mesa Boogie från Fenders sidan och det gick verkligen sådär.
Fender 75 har ibland påståtts varit del av den sk "Rivera" eran hos Fender,men så e det nu inte. Det fråntar då inte att det rent tekniskt sett e bra skit. Å se..DET är det verkligen!
Jag har i dagsläget moddat ett antal Fender 75 efter det koncept som denna varit master för,å som jag förstått det en mod som ägarna varit mkt nöjda med.
Modden får sägas vara mycket omfattande rent generellt. Mao inget 1 timmas jobb direkt utan detta e the real deal.

Maskinen har som jag ser det egentligen bara en enda nackdel i modifierad form. Den e tung för att vara en 112a. Lediga 30kg. :shock:

Hur den låter?

http://www.youtube.com/watch?v=5iZAnidamWo

Här i kombination med en Ibanez AM-70 som innehåller gamla PAFs. Gitarr-kabel-maskin. Inget fjantigt redigerande eller annat barnsligt. What you see is what you get.

Pris; 7000:-

Last edited by Racing on 24 Aug 2013, 11:54, edited 1 time in total.

31 Jul 2013, 21:52
Profile

Post Re: Fender 75 by;Racing
Nog e ngn sugen när man hör youtube klippet?

09 Aug 2013, 12:57
Profile
Reply to topic   [ 2 posts ]