Ny gitarr och förstärkare-dag!
Fyndade en Jimmy Vaughan sunburst maple strata av chatte på forumet i veckan, riktigt trevlig gura!
AV-stall med stålblock och gotoh stämmisar, Riktigt fet V hals, inte helt olik min Baja tele samt Tex-Mex mickar. mycket nöjd med denna!
Eventuellt byter jag ut mickarna mot Fat 50s och slänger i ett par CS 69or i min rosewood OLY AM std, så har jag både 50s & 60s strata koncepten

Men det som var snäppet roligare var att äntligen hitta hem med köp av förstärkare, tack för suverän service till Musikalen i Halmstad!
Blev en Vox TB18C1 till slut, 18W Tony Bruno designad med 6V6, 1st 12" G12-65, slutet kabinett med bara ett par ribbor öppet bakåt, byggd i Plyfa (ingen tung MDF), low+high ingångar, effektloop, digitalt reverb (som låter bra!), dark switch och mid boost switch..... och den låter mumma!

Kan vara den perfekta kompromissen om man vill ha en rörstärk som låter bra även på låg volym (bor i lägenhet) och som kommer funka ifall man vill släpa med den och repa hemma hos nån i bandet (eller gigga för den delen). Jämfört med min förra stärk Peavey classic 30, så har denna betydligt mer bas tillgängligt och ett fetare/krämigare spräckigt distljud, låter en smula mer som Fender cleant också vill jag påstå. Men det är ju en "Amerikaniserad Vox" på nåt vis så den har sitt egna sound. Tar pedaler fantastiskt bra också! Äntligen låter mina Fuzzar sådär fett och gött som de bör!!!

/nöjd som fan!