View unanswered posts | View active topics It is currently 18 Sep 2026, 21:14

Reply to topic  [ 91 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Jill Johnson, vad säger man?! 
Author Message

Post Re: Jill Johnson, vad säger man?!
laros wrote:

Det är precis sånt här som jag tycker är så makalöst töntigt!

Sitta på ett forum och skriva " jag har hört att Jill Johnson inte är så trevlig"

Det är skvallertanter på hög nivå :mrgreen:

Givetvis är det ingen som känner henne heller....

Im checking out 8)

"Inte känner" är inte samma sak "inte haft att göra med".
När det begav sig var det en människa man inte ville känna något närmare.
Och som jag skev tidigare, nu vet jag inte hur det är.

Jag förstår inte vad problemet är med att man inte gillar intrycket en person sönder ut?
Speciellt om det stämmer med ens erfarenheter av personen.

Det är många offentliga person man får ett intryck av att det är en person man inte vill umgås med, men man har (ibland) respekt för vad personen gör som artist i alla fall. Jill är en sån person.

/Magnus

02 Sep 2013, 19:34
Profile WWW

Som sagt, jag förväntade mig inte att det skulle bli en tråd där man diskuterar Jill Johnson som privatperson, hon är inte här och deltar i diskussionen och kan inte värja sig mot att det sprids rykten om att hon är otrevlig.
Det är ju inget kafferep där det som sägs kanske stannar i en liten krets, det är ett offentligt forum, känner mig ansvarig eftersom jag startade tråden, diskutera gärna Jill som artist men om det fortsätter att snackas skit om hennes person så ber jag någon av moderatorerna att stänga tråden!
Eller kan jag göra det själv, stänga tråden alltså?

02 Sep 2013, 20:13
Profile

Väx upp pojkar o inse att detta är ett forum där man får tycka till. Börja tjura för det asså....pinsamt

02 Sep 2013, 20:37
Profile ICQ YIM WWW

holmis63 wrote:
Som sagt, jag förväntade mig inte att det skulle bli en tråd där man diskuterar Jill Johnson som privatperson, hon är inte här och deltar i diskussionen och kan inte värja sig mot att det sprids rykten om att hon är otrevlig.
Det är ju inget kafferep där det som sägs kanske stannar i en liten krets, det är ett offentligt forum, känner mig ansvarig eftersom jag startade tråden, diskutera gärna Jill som artist men om det fortsätter att snackas skit om hennes person så ber jag någon av moderatorerna att stänga tråden!

Du är inte ansvarig för vad andra skriver på forumet ;)

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

02 Sep 2013, 20:50
Profile WWW

Jag kan vara tala för mig själv, jag tjurar inte, jag tycker bara att man inte skvallrar och snackar skit om människor som man inte vet nåt om, är vi verkligen här för att prata om Jills person som ingen utav oss känner överhuvudtaget, hon kan vara precis hur som helst som person ingen av oss känner henne.
Trodde faktiskt att det var småbarn som pysslade med sånt, så jag undrar vem det är som ska växa upp?

02 Sep 2013, 20:56
Profile

holmis63 wrote:
Jag kan vara tala för mig själv, jag tjurar inte, jag tycker bara att man inte skvallrar och snackar skit om människor som man inte vet nåt om, är vi verkligen här för att prata om Jills person som ingen utav oss känner överhuvudtaget, hon kan vara precis hur som helst som person ingen av oss känner henne.
Trodde faktiskt att det var småbarn som pysslade med sånt, så jag undrar vem det är som ska växa upp?

+1

02 Sep 2013, 21:02
Profile WWW

Joshunznera wrote:
holmis63 wrote:

Du är inte ansvarig för vad andra skriver på forumet ;)

Nä, det vet jag, men det är helt meningslöst, jag vill inte bidra till att sprida illvilliga rykten, då kan vi lika gärna avsluta tråden tycker jag, ser ingen som helst nytta, nöje eller mening med detta faktiskt, bara taskigt.

02 Sep 2013, 21:05
Profile

holmis63 wrote:

Det är väl inte att snacka skit om något att säga att man tycker att de verkar osympatisk?
Ingen säger att hon är osympatisk, bara att hon verkar osympatisk. Extremt stor skillnad.

Det är ju hur som helst en del av lotten med att vara en offentlig person, att folk tycker saker om en.
Annars är det ju lika mycket lallande att säga positiva saker om annat än hennes sång, de vet man ju i så fall lika lite om.

Och, som sagt, jag vet hur hon var förr i tiden.

/Magnus

02 Sep 2013, 21:49
Profile WWW

Underligt, MO ger en, enligt mig, klockren analys av JJ:s framträdande och tillägger hur det var förr när de fanns i samma kretsar och tillägger därefter att han inte vet hur det är nu och plötsligt är det typiskt svenskt (det löjligaste uttrycket jag vet btw men det är en annan diskussion) småaktigt och att det skvallras, snackas skit och sprids illvilliga rykten om en person man inte vet något om. Snacka om att göra en höna av en fjäder!!! Dessutom umgicks det ju i samma kretsar så något får vi förutsätta att han vet.

Måste man förresten känna någon för att få ett osympatiskt intryck? Förutsätter att ni aldrig kommenterat någons person negativt efter att bara sett dom på TV?

För att gå on topic; Visst är hon duktig men ack så tråkig, enda anledningen till att jag tittade färdigt var bra gästartister och duktiga musiker.

Last edited by mrock on 02 Sep 2013, 23:00, edited 3 times in total.

02 Sep 2013, 22:35
Profile

Ebbots och Jills Dylan-duett gillas skarpt!

02 Sep 2013, 22:40
Profile

mrock wrote:
Underligt, MO ger en, enligt mig, klockren analys av JJ:s framträdande och tillägger hur det var förr när de fanns i samma kretsar och tillägger därefter att han inte vet hur det är nu och plötsligt är det typiskt svenskt (det löjligaste uttrycket jag vet btw men det är en annan diskussion) småaktigt och att det skvallras, snackas skit och sprids illvilliga rykten om en person man inte vet något om. Snacka om att göra en höna av en fjäder!!! Dessutom umgicks det ju i samma kretsar så något får vi förutsätta att han vet.

Måste man förresten känna någon för att få ett osympatiskt intryck? Förutsätter att ni aldrig kommenterat någons person negativt efter att bara sett dom på TV?

För att gå on topic; Visst är hon duktig men ack så tråkig, enda anledningen till att jag tittade färdigt var bra gästartister och duktiga musiker.

Rätt skall vara rätt, så för att förtydliga mig så har jag inga som helst problem med Magnus inlägg för fem öre, det var inte det jag gick igång på.

03 Sep 2013, 00:07
Profile

Haha, alltid samma människor som får mens i såna här trådar! Mycket underhållande! :lol:

03 Sep 2013, 03:52
Profile WWW

Är det inte lite väl hårt att låsa tråden, bara för att svaren inte passar en själv OCH vi är vuxna människor som förstår ett och annat. Om alla uppfattningar om kändisar blir ‘sanningar’, då skulle man få det jobbigt.

En del i (country)artistens verktygslåda är att visa sig sympatisk, trevlig, i det här fallet käck o mysig och tom fotografera sig med cowboyhatt och häst. Det är jättetrevligt och om då någon uppfattar det annorlunda och sticker hål på bubblan, så är det en del av dramatiken som alltid ligger och lurar för en offentlig person. Vad det inte J F Kennedy som sa “det intressanta är inte vem man är utan vad folk tror att man är”... :)

/Ulf

03 Sep 2013, 05:30
Profile

oj

Last edited by laros on 03 Sep 2013, 11:16, edited 3 times in total.

03 Sep 2013, 05:34
Profile ICQ WWW

skvaller är aldrig konstruktivt IMO, däremot knappast ngt att uppröras för mycket över så länge det stannar på den här nivån

Sedan är det ju skillnad på vem man skvallrar om också. Att skvallra om Jill Johnsson eller Gibson är betydligt allvarligare än att skvallra om kungen eller Ibanez. Jill har en image som en mycket sympatisk person, dessutom är hon ju skitsnygg. Den bilden vill man ju inte få punkterad. Gibson då, ja det har vi ju redan fastslagit att dom rör vi inte

;)

03 Sep 2013, 05:58
Profile WWW

Joshunznera wrote:
skvaller är aldrig konstruktivt IMO, däremot knappast ngt att uppröras för mycket över så länge det stannar på den här nivån

Sedan är det ju skillnad på vem man skvallrar om också. Att skvallra om Jill Johnsson eller Gibson är betydligt allvarligare än att skvallra om kungen eller Ibanez. Jill har en image som en mycket sympatisk person, dessutom är hon ju skitsnygg. Den bilden vill man ju inte få punkterad. Gibson då, ja det har vi ju redan fastslagit att dom rör vi inte

;)

Jag tror att en del är lite småkära i Jill och då det blir det extra känsligt... :mrgreen:

/Ulf

03 Sep 2013, 06:22
Profile

:oops:

Last edited by laros on 03 Sep 2013, 11:16, edited 1 time in total.

03 Sep 2013, 07:04
Profile ICQ WWW

laros wrote:

Att skvallra om ett företag och en person tycker jag ändå dock är två olika grejor. Jill är iof en offentlig person och då får man ju såklart stå ut med att
folk tycker en massa och att det skvallras en massa...inget konstigt med det.

Har ingen åsikt om Jill som person själv..

För mig blir att tycka något i 3e hand om någon person vare sig det är
en kändis eller ej och skriva det på ett forum = Skvaller och taskigt civilkurage

Och nej, jag har varken mens eller är tjurig och ville inte skapa
en fjäder av en höna :lol:

Men jag borde kanske ha hållt min åsikt för mig själv..

Ska inte tycka något mer om detta...

Sorry om jag sabbade tråden på något sätt..

Fast dom brukar leva vidare ändå på något sätt här :mrgreen:

klart att det är skillnad att skvallra om en person och ett företag, jag försökte bara avdramatisera och koppla ihop denna tråd med andra heta ämnen, som frässkägg och annat :mrgreen:

Och varför skulle du ha hållit din åsikt för dig själv, du meddelade ju bara att du inte gillar skvaller. Det är en ståndpunkt att vara stolt över :)

03 Sep 2013, 07:53
Profile WWW

:oops:

Last edited by laros on 03 Sep 2013, 11:17, edited 2 times in total.

03 Sep 2013, 08:49
Profile ICQ WWW

Nu är jag noob på tjejcountry, men för mig är det mycket motoroil (tiden har stått stilla) och håriga överarmar. Kollar man snabbt så dyker samma namn upp, som Shania Twain, Kellie Pickler, Carrie Underwood, Faith Hill, Miranda Lambert, LiAnn Rimes mfl och här hemma vår egen goa Jill. Och jag försöker som oinvigd desperat hitta en gemensam nämnare?

Image

Countrygirls....

/Ulf

03 Sep 2013, 10:23
Profile

Abe Normal wrote:
Nu är jag noob på tjejcountry, men för mig är det mycket motoroil (tiden har stått stilla) och håriga överarmar. Kollar man snabbt så dyker samma namn upp, som Shania Twain, Kellie Pickler, Carrie Underwood, Faith Hill, Miranda Lambert, LiAnn Rimes mfl och här hemma vår egen goa Jill. Och jag försöker som oinvigd desperat hitta en gemensam nämnare?

Image

Countrygirls....

/Ulf

Yep, inget i Nashville förpassar talang till körsångerska så snabbt som en bad-hair-day och för få timmar på gymmet.

03 Sep 2013, 10:46
Profile

laros wrote:

Å hugga på vad MO skrivit är som att skjuta sig själv i foten!
Det blir ju jag mot hela forumet såklart :mrgreen:

Peace 8)

jag högg också, om än lite mer subtilt ;)

03 Sep 2013, 11:15
Profile WWW

laros wrote:

Fast jag tycker det är omanligt med skvaller

Spindeln har helt rätt...öppet forum o folk får tycka vad dom vill!

Peace 8)

Precis, tänk på vad du skriver pojk! :D :D :D :D

Men hur som helst, jag har frågat många gånger men ingen svarar.
Vad är skvaller med att tycka att en person ger ett osympatiskt intryck och att det intrycket stämmer bra med den person hon var när vi spelade i samma kretsar?

Och hur som helst en gång till, det är inte viktigt. Vi släpper ämnet och pratar frässkägg istället. :D

/Magnus

03 Sep 2013, 11:17
Profile WWW

Magnus Olsson wrote:
laros wrote:

Fast jag tycker det är omanligt med skvaller

Spindeln har helt rätt...öppet forum o folk får tycka vad dom vill!

Peace 8)

Vad är skvaller med att tycka att en person ger ett osympatiskt intryck och att det intrycket stämmer bra med den person hon var när vi spelade i samma kretsar?

Och hur som helst en gång till, det är inte viktigt. Vi släpper ämnet och pratar frässkägg istället. :D

/Magnus

Det är nog bara jag som nämnt ordet skvaller och från början var det inte
så allvarligt menat, men sen börjar andra haka på det här att "jag känner
en som känner en som känner en som säger ditten o datten"...

Spelat med i samma kretsar är för mig så pass långsökt och förmodligen
rätt länge sen att jag inte ens tycker det är värt att nämna men eftersom
det är en s.k känt namn så måste folk bara droppa sånt och gärna offentligt.

Det blir för mig skvaller och lika med fånigt och i bakomliggandes någon sorts
avundsjuka eller bitterhet ( vilket iof kanske inte stämmer på just dig MO)

Sen att man tycker så om personen är ju en helt annan femma..

Fast klokt som du sa så hoppar vi detta och snackar om Gibson skitsaker
dom kränger :mrgreen:

03 Sep 2013, 11:28
Profile ICQ WWW

laros wrote:
Magnus Olsson wrote:

/Magnus

Det är nog bara jag som nämnt ordet skvaller och från början var det inte
så allvarligt menat, men sen börjar andra haka på det här att "jag känner
en som känner en som känner en som säger ditten o datten"...

Spelat med i samma kretsar är för mig så pass långsökt och förmodligen
rätt länge sen att jag inte ens tycker det är värt att nämna men eftersom
det är en s.k känt namn så måste folk bara droppa sånt och gärna offentligt.

Det blir för mig skvaller och lika med fånigt och i bakomliggandes någon sorts
avundsjuka eller bitterhet ( vilket iof kanske inte stämmer på just dig MO)

Sen att man tycker så om personen är ju en helt annan femma..

Fast klokt som du sa så hoppar vi detta och snackar om Gibson skitsaker
dom kränger :mrgreen:

På det stora hela håller jag med dig.

Hon spelade i en av mina bästa kompisars coverband i några år, så det var närmare än att repa på samma musikhus.
Men visst var det länge sen, där av "vet inte hur det är nu".
Hela min kommentar var bara att jag tänkte på att varje gång jag ser henne på TV så tycker jag att intrycket från förr lyser igenom.
Men visst är det något jag kunde varit tyst om, fast jag tyckte att det tillförde något, ännu en färg på bilden av vad tråden handlar om (i mina ögon, om Jill och hennes TV grej).

Det handlade inte alls om att droppa för att "jag vet något om en kändis, jag är cool".
Då skulle det vara grövre saker än att vara osympatisk eller inte :D :D
Bara en kort kommentar baserad på vad jag tänkte när jag såg delar av programmet.

Osympatisk eller inte är subjektivt tyckande, Gibson är skit som ett faktum! :D :D :D

/magnus

03 Sep 2013, 11:45
Profile WWW

Tror det var mer min kommentar än ditt inlägg Magnus som vissa reagerade på ;)
Utan att spä på detta mer vill jag bara säga att det är en god vän till mig som jobbade med henne ett tag och han tyckte inte hon var den mest sympatiska. Men ibland klickar man ju inte alls med personer och det finns alltid två sidor varför man inte klickar ;)
Men nog om detta. Tyckte dock konserten var helt ok. En del låtar är bra men hon verkar alltid omge sig med duktiga musiker :)

03 Sep 2013, 12:30
Profile ICQ YIM WWW

Magnus Olsson wrote:
Gibson är skit som ett faktum! :D :D :D

Äntligen nåt vettigt! :D

03 Sep 2013, 14:07
Profile WWW

sammanfattning: Jill är trevlig och omger sig alltid med duktiga musiker. Stäng tråden !

:wink:

03 Sep 2013, 18:22
Profile

Britbender wrote:
sammanfattning: Jill är trevlig och omger sig alltid med duktiga musiker. Stäng tråden !

Japp, men du glömde att Magnus Olsson och laros är trevliga prickar

03 Sep 2013, 18:28
Profile WWW

Joshunznera wrote:
Britbender wrote:

Japp, men du glömde att Magnus Olsson och laros är trevliga prickar

http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=4&t=81430

Josh: Förövrigt en rätt rolig kommentar faktiskt.

Edit: stavfel

Last edited by Andrew Blakk on 03 Sep 2013, 19:53, edited 1 time in total.

03 Sep 2013, 19:00
Profile WWW
Reply to topic   [ 91 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next