| Author |
Message |
|
gurami64
|
 Vågar du göra en liknade tatuering?
En bekant till mig har gjort den här. Häftig tycker jag. 
|
| 11 Sep 2013, 22:48 |
|
 |
|
Bentooshape
|
 Re: Vågar du göra en liknade tatuering?
Attachments:
image.jpg [ 17.5 KiB | Viewed 5722 times ]
|
| 11 Sep 2013, 22:53 |
|
 |
|
Tobbe z
|
Ytterligare en bekräftelse på att jag har gjort rätt som inte förfulat min skapelse. Impad? Nope. Men är han glad är jag glad. 
|
| 11 Sep 2013, 23:14 |
|
 |
|
holmis63
|
Nä, ja, hm, vad säger man, är han nöjd så är väl allt bra Skulle dock aldrig komma på tanken att tatuera mig själv, frun har ena riktiga blaffor, nä, inte snyggt på henne heller.
|
| 11 Sep 2013, 23:24 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Såg först inte vad det var, är det (host) en gitarr han håller i? Frågar du mig så blir nog svaret, glad att den inte sitter på min arm.. /Ulf
|
| 11 Sep 2013, 23:26 |
|
 |
|
glassfinger
Joined: 25 Sep 2004, 16:48 Posts: 3754 Location: Hising Island
|
Nä, jag skulle inte våga gå omkring med den tatueringen, E7 möjligen.
|
| 12 Sep 2013, 07:33 |
|
 |
|
Marko
|
Helt klart frän...!! 
_________________ /Marko
|
| 12 Sep 2013, 07:44 |
|
 |
|
Mr Smiley
|
Vågar? Varför skulle man vilja? När det gäller tatueringar tycker jag att less is more gäller. Ett ackord i form av tabulatur hade gjort sig bättre.
|
| 12 Sep 2013, 07:45 |
|
 |
|
Plexiglas
|
instämmer med de andra som anser att den leder in på fel "associationer"... 
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 12 Sep 2013, 07:50 |
|
 |
|
Walain
|
C dur med kvinten i basen. Måste testa hur det låter.
Ang tatueringen. Jag har massor av tatueringar, men just gitarrer blir fan aldrig bra, så nej en sån skulle jag inte "våga" göra.
|
| 12 Sep 2013, 09:13 |
|
 |
|
Forsman
Joined: 17 May 2008, 19:55 Posts: 1138 Location: Ösmo, 45 km söder om Globen.
|
Näe... den där var inget vidare faktiskt. Å andra sidan så gillar jag inte tatueringar övht, så jag kanske inte ska tycka så mycket. 
_________________ "App, app, app!!! Spela inte så fort... Du tappar känslan då!!!"
|
| 12 Sep 2013, 09:22 |
|
 |
|
Plexiglas
|
Walain wrote: Ang tatueringen. Jag har massor av tatueringar, men just gitarrer blir fan aldrig bra, så nej en sån skulle jag inte "våga" göra. +1 har också många taueringar, men just gitarrer har jag undvikit framför allt därför att de kräver många parallella RAKA linjer, vilket ingen tattoo artist i världen verkar klara av. Det ser aldrig helt rätt ut.
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 12 Sep 2013, 10:07 |
|
 |
|
Jyda
|
Jag tycker den var fräck och bra gjord. Inga tatueringar för mig dock.
_________________ The easiest thing is to be an artist because there is no diploma for it. Come and be a doctor, a philosopher, an atomic physicist, if you can. Artists! I don't like artists. - Ara Güler
|
| 12 Sep 2013, 10:12 |
|
 |
|
Daydreamer
|
Juste gaddning. Kul att se på andra dock inte på mej. Det räcker med den G-klav jag har på skuldran
_________________ Fenderfreak
|
| 12 Sep 2013, 10:53 |
|
 |
|
Jean
|
jaq är bara inte dum nog för att göra det påminnde lite om den här 
|
| 12 Sep 2013, 11:02 |
|
 |
|
gsandberg
|
Att tatuera sig är ett korkat sätt att försöka göra sig intressantare än vad man är. Och vad många tatueringsoffer inte tänker på är att en tatuering har man för evigt. Ungefär som att man skulle ha samma kläder och samma frisyr hela livet som man hade när man var 20.
|
| 12 Sep 2013, 16:31 |
|
 |
|
Freppezon
|
Schhh..tyst!
Säg det inte högt!
Låt dom förstöra sina kroppar ifred!...=)
|
| 12 Sep 2013, 16:39 |
|
 |
|
Krippa
|
gsandberg wrote: Att tatuera sig är ett korkat sätt att försöka göra sig intressantare än vad man är. Vad härligt att du vet hur det verkligen ligger till!
|
| 12 Sep 2013, 16:39 |
|
 |
|
Spider-Man
|
gsandberg wrote: Att tatuera sig är ett korkat sätt att försöka göra sig intressantare än vad man är. Och vad många tatueringsoffer inte tänker på är att en tatuering har man för evigt. Ungefär som att man skulle ha samma kläder och samma frisyr hela livet som man hade när man var 20. Spännande.. Eller så är det så att vi som tatuerat oss en del kanske har tatueringar som betyder något.. E.g barnens namn, ngn till frugan och andra tatueringar som precis som ovan nämnt betyder något speciellt.. Brukar inte mata troll, för att jag helt enkelt inte brukar finna orken till det.. Nu kunde jag dock inte låta bli.. 
_________________ "With great power comes great responsibility" Stolt sponsor av Ljudbojen
|
| 12 Sep 2013, 17:39 |
|
 |
|
holmis63
|
Jean wrote: jaq är bara inte dum nog för att göra det påminnde lite om den här  Wow, den måste vara photoshopad eller är det nån som verkligen har den på sin arm? Varför är jag förvånad eg, klart att nån valt att göra detta mot sig själv.
|
| 12 Sep 2013, 17:48 |
|
 |
|
Walain
|
Spider-Man wrote: gsandberg wrote: Att tatuera sig är ett korkat sätt att försöka göra sig intressantare än vad man är. Och vad många tatueringsoffer inte tänker på är att en tatuering har man för evigt. Ungefär som att man skulle ha samma kläder och samma frisyr hela livet som man hade när man var 20. Spännande.. Eller så är det så att vi som tatuerat oss en del kanske har tatueringar som betyder något.. E.g barnens namn, ngn till frugan och andra tatueringar som precis som ovan nämnt betyder något speciellt.. Brukar inte mata troll, för att jag helt enkelt inte brukar finna orken till det.. Nu kunde jag dock inte låta bli..  Fast det där med att alla tatueringar måste betyda något och vara så jävla speciella är ju en miami ink-grej.. Som att Svensson på något sätt måste rättfärdiga för sig själv varför man gör något bestående som man kanske inte alltid kommer att tycka är lika coolt som när man gjorde det. Inget illa menat mot någon, alla har sina skäl och detta är bara min åsikt. Jag står till 100% för att de allra flesta av mina bara har funktionen att se fräna ut, och även om jag tycker att flera av dom är mindre fräna nu än jag gjorde för tio år sedan så får man ju ändå stå för den man var då. Undantaget sånt som folk verkligen ångrar såklart, typ fyllegrejer, rasistiska motiv osv. Om man 1995 ville vara coolast i gänget med en tribal i svanken då får man nu stå för det helt enkelt, svårare än så är det inte. Fattar inte varför folk ens måste bry sig.. "Förstöra sina kroppar, bla bla", det gör ju folk dagligen ändå med fula frisyrer, seglarskor, slipovers osv. Sköt er själva och låt folk se ut hur dom vill.
|
| 12 Sep 2013, 20:03 |
|
 |
|
Cabretta
|
Jag skulle aldrig kunna försörja mej som tatuerare, jag skulle säga nej till för mycket. Runkbilder och långa texter skulle kunderna bara kunna glömma om dom kom till mej  . Tribal i svanken har fått en dålig klang, men är egentligen inte speciellt fult tycker jag. Tribals är, trots sitt rykte, rätt OK för min del, betydligt bättre än korkade långa texter som knappt går att läsa ens när dom är nygjorda. Hörde historien om hur Fredrik Ljungberg fått en stor knöl i ljumsken som han fick operera bort, det var färg från en tatuering på överkroppen som vandrat ner och bildat en stor bula, nån slags bortstötning. Efter det la jag ner tatueringsplanerna. Men en stor svärdfisk i blått på ryggen vore lite coolt  .
|
| 12 Sep 2013, 20:48 |
|
 |
|
Britbender
|
Eftersom jag jobbar i en tattoo-studio så skulle jag kunna skriva något jätteintressant och smart om ämnet, men det tänker jag inte göra. 
_________________ -Var felet ligger här, vet jag inte, men det är någonstans i rättssystemet.
|
| 12 Sep 2013, 21:45 |
|
 |
|
Spider-Man
|
Jag kan helt ärligt säga att ingen av mina tatueringar är gjorda för att få mig att verka tuffare.. Jag har bl.a. noter, kattassar, tre hjärter ess, fiskar som pussas, en sol, en serietidningspratbubbla och ett latinskt motto/ordspråk.. Inte så häftigt, men de är "jag" och framför allt "mina" 
_________________ "With great power comes great responsibility" Stolt sponsor av Ljudbojen
|
| 12 Sep 2013, 21:54 |
|
 |
|
bluescaptain
|
Quote: Fast det där med att alla tatueringar måste betyda något och vara så jävla speciella är ju en miami ink-grej.. Som att Svensson på något sätt måste rättfärdiga för sig själv varför man gör något bestående som man kanske inte alltid kommer att tycka är lika coolt som när man gjorde det. Inget illa menat mot någon, alla har sina skäl och detta är bara min åsikt.
Jag står till 100% för att de allra flesta av mina bara har funktionen att se fräna ut, och även om jag tycker att flera av dom är mindre fräna nu än jag gjorde för tio år sedan så får man ju ändå stå för den man var då. Undantaget sånt som folk verkligen ångrar såklart, typ fyllegrejer, rasistiska motiv osv. Om man 1995 ville vara coolast i gänget med en tribal i svanken då får man nu stå för det helt enkelt, svårare än så är det inte.
Fattar inte varför folk ens måste bry sig.. "Förstöra sina kroppar, bla bla", det gör ju folk dagligen ändå med fula frisyrer, seglarskor, slipovers osv. Sköt er själva och låt folk se ut hur dom vill. -asgarv- Huvudet på spiken. 
|
| 12 Sep 2013, 21:57 |
|
 |
|
Plexiglas
|
bluescaptain wrote: Quote: Fast det där med att alla tatueringar måste betyda något och vara så jävla speciella är ju en miami ink-grej.. Som att Svensson på något sätt måste rättfärdiga för sig själv varför man gör något bestående som man kanske inte alltid kommer att tycka är lika coolt som när man gjorde det. Inget illa menat mot någon, alla har sina skäl och detta är bara min åsikt.
Jag står till 100% för att de allra flesta av mina bara har funktionen att se fräna ut, och även om jag tycker att flera av dom är mindre fräna nu än jag gjorde för tio år sedan så får man ju ändå stå för den man var då. Undantaget sånt som folk verkligen ångrar såklart, typ fyllegrejer, rasistiska motiv osv. Om man 1995 ville vara coolast i gänget med en tribal i svanken då får man nu stå för det helt enkelt, svårare än så är det inte.
Fattar inte varför folk ens måste bry sig.. "Förstöra sina kroppar, bla bla", det gör ju folk dagligen ändå med fula frisyrer, seglarskor, slipovers osv. Sköt er själva och låt folk se ut hur dom vill. -asgarv- Huvudet på spiken.  +1 Jag gjorde en tribal på armen för det påminner mig om en gång när jag åt vofflor med sylt å pären å kletiga slickepinnar på....... ORKA...... 
|
| 12 Sep 2013, 22:27 |
|
 |
|
holmis63
|
Walain wrote: Fast det där med att alla tatueringar måste betyda något och vara så jävla speciella är ju en miami ink-grej.. Som att Svensson på något sätt måste rättfärdiga för sig själv varför man gör något bestående som man kanske inte alltid kommer att tycka är lika coolt som när man gjorde det. Inget illa menat mot någon, alla har sina skäl och detta är bara min åsikt.
Fattar inte varför folk ens måste bry sig.. "Förstöra sina kroppar, bla bla", det gör ju folk dagligen ändå med fula frisyrer, seglarskor, slipovers osv. Sköt er själva och låt folk se ut hur dom vill. Folk får se ut precis som dom vill, bryr mig inte ett skit, men det är ju betydligt lättare att byta frisyr eller seglarskor om man ångrar sitt val, därför använder jag kläder och kanske en hatt om jag vill se frän ut!
|
| 12 Sep 2013, 22:45 |
|
 |
|
Walain
|
holmis63 wrote: Walain wrote: Fast det där med att alla tatueringar måste betyda något och vara så jävla speciella är ju en miami ink-grej.. Som att Svensson på något sätt måste rättfärdiga för sig själv varför man gör något bestående som man kanske inte alltid kommer att tycka är lika coolt som när man gjorde det. Inget illa menat mot någon, alla har sina skäl och detta är bara min åsikt.
Fattar inte varför folk ens måste bry sig.. "Förstöra sina kroppar, bla bla", det gör ju folk dagligen ändå med fula frisyrer, seglarskor, slipovers osv. Sköt er själva och låt folk se ut hur dom vill. Folk får se ut precis som dom vill, bryr mig inte ett skit, men det är ju betydligt lättare att byta frisyr eller seglarskor om man ångrar sitt val, därför använder jag kläder och kanske en hatt om jag vill se frän ut! Det är ju det som är poängen, att man inte ska kunna "byta". Gör dina val och stå för dom helt enkelt. Eller var en fegis och följ de trender som är populära för tillfället..
|
| 13 Sep 2013, 07:47 |
|
 |
|
Burner
|
Lägger inga aspekter i vad/var folk tatuerar sig.
Rent tekniskt/konstnärligt var den i 1:a posten inte speciellt bra.. alls
|
| 13 Sep 2013, 08:22 |
|
 |
|
Krippa
|
Cabretta wrote: Hörde historien om hur Fredrik Ljungberg fått en stor knöl i ljumsken som han fick operera bort, det var färg från en tatuering på överkroppen som vandrat ner och bildat en stor bula, nån slags bortstötning. Efter det la jag ner tatueringsplanerna. Men en stor svärdfisk i blått på ryggen vore lite coolt  . Det där tvivlar jag verkligen på sanningshalten i, skulle något sånt kunna hända borde man ju höra om det var och varannan dag då snudd på alla är tatuerade nuförtiden.
|
| 13 Sep 2013, 09:40 |
|
|