View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Apr 2026, 23:45

Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Bra kompressor - tips? 
Author Message

Post Re: Bra kompressor - tips?
Svullo wrote:
Jag kör ju CS-2 sedan drygt 100år.. Har alltid tyckt att den spöar de andra Bossarna tex CS-3.. (Dock rackversionen RCL-10 funkade fint)

Vore kul att höra vad panelen säger om CS-2:an, hur står den sig numer? Har även en Keeley 2-rattars men den har blivit liggande till förmån för CS-2:an som får mkt speltid. Xotic SP ser trevlig ut, inte minst vad gäller platsen på pedalbordet.. Hur står sig SP:n mot CS-2:an tro???

När jag bara körde Boss för några år sen så var det just CS-2 som satt på bordet. Inte mycket spöar den. Har haft MP FG HW efter det, den åkte. Har även en vintage MXR Dynacomp, den är ok, men inget jag testat har slått CS-2. Mycket bra pedal helt enkelt.

13 Sep 2013, 11:36
Profile WWW

Shoegazers Anonymous wrote:
Svullo wrote:
Jag kör ju CS-2 sedan drygt 100år.. Har alltid tyckt att den spöar de andra Bossarna tex CS-3.. (Dock rackversionen RCL-10 funkade fint)

Vore kul att höra vad panelen säger om CS-2:an, hur står den sig numer? Har även en Keeley 2-rattars men den har blivit liggande till förmån för CS-2:an som får mkt speltid. Xotic SP ser trevlig ut, inte minst vad gäller platsen på pedalbordet.. Hur står sig SP:n mot CS-2:an tro???

När jag bara körde Boss för några år sen så var det just CS-2 som satt på bordet. Inte mycket spöar den. Har haft MP FG HW efter det, den åkte. Har även en vintage MXR Dynacomp, den är ok, men inget jag testat har slått CS-2. Mycket bra pedal helt enkelt.

Ja det var ju både kul och tråkigt att höra.. Kul att det finns fler som tycker att den är bra... Tråkigt eftersom jag det är kul att byta ;-)

13 Sep 2013, 19:50
Profile

Själv så tände jag på denna, Jam Pedals Dyna-ssoR!

http://www.youtube.com/watch?v=ih9NgWIYWc0

13 Sep 2013, 20:32
Profile ICQ YIM WWW

Boss-cs2 här med !!
har testat mängder av kompressor-pedaler, men inte hittat någon som jag gillar
lika mycket.
Kan med fördel användas som solo-boost oxå

14 Sep 2013, 21:07
Profile

Kul med all kärlek till CS-2:an!

Jag har haft några stycken med även om jag sällan använder de.

Alla bossarna har passerat i pedalhögen, CS-1, CS-2, CS-3. med 2:an som klar vinnare av de tre! Tyvärr stod jag inte ut med buffern då den pajjade min efterföljande drive:ar och fuzzar när den var avstängd. Komprimerade dock väldigt bra.

Jag hade analogmans Comprossor ett tag, men den var alldeles för svampig för min smak.
Likaså Dynacompen.

Just nu har jag en MP Forest green HW. Den låter helt ok tycker jag. Ja spelar inte så mycket med kompressor men den hjälper mig mycket med plocket på ex. snow med RHCP. Den har bra med volym att trycka på med och en ratt för att skära bas och sedan diskant med, vilket kan vara nyttigt.

/V

14 Sep 2013, 22:05
Profile WWW
Reply to topic   [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2