|
|
Page 1 of 1
|
[ 16 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
 Made in Finland
Gossar. Ett tag lirade vi ihop med en extremt duktig basist...å se han va finne i botten,å även om attityden många ggr felaktigt e lite "storebror" vad avser Finland från svensk sida. så... Finland kan. Jafan. Man tar ett stycke rent av världsberömt stycke. Åsså sliter man upp en nytt rövhål på det. Jopp. "Lose Change" gör detta live,var så säker. http://www.youtube.com/watch?v=qonkCH7KmPYGuitarslingers? Indeed... 
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 13 Sep 2013, 21:45 |
|
 |
|
holmis63
|
 Re: Made in Finland
Det var en frisk fläckt, riktigt bra 
|
| 13 Sep 2013, 22:48 |
|
 |
|
Overtone
|
Skitbra 
|
| 14 Sep 2013, 15:14 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Jo, finnar dom kan. Det där med SISU är något jag aldrig kommer att förstå...
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 14 Sep 2013, 15:20 |
|
 |
|
holmis63
|
FenderBender wrote: Jo, finnar dom kan. Det där med SISU är något jag aldrig kommer att förstå... Inte jag heller, men det är beundransvärt, jag är otroligt kluven när det gäller Finland och Finnar, jag håller alltid på dom när de exempelvis spelar hockey eller kör rally eller tillverkar telefoner, utom när det är mot Sverige, att förlora mot Finland är fan det jobbigaste som finns i tävlingssammanhang! Jag är rätt avundsjuk på deras namn och språk också, de har ju de fräckaste namnen i hela värden, och när en Finne svär så finns det ingen tvekan om vad som menas 
|
| 14 Sep 2013, 15:36 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
Sverige är storerbror till Finland (och alla andra länder i Norden) Inget fel i det! För övrigt; ett land som fostrat killar som Jukka Tulonen, Hanoi Rocks, Sibelius, Ei sa päittä och Jarmo från K-Rauta är värt all respekt  Toppa det om ni kan, Norrmän!
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
Last edited by Joshunznera on 14 Sep 2013, 16:32, edited 1 time in total.
|
| 14 Sep 2013, 15:42 |
|
 |
|
holmis63
|
Joshunznera wrote: Sverige är storerbror till Finland (och alla andra länder i Norden) Inget fel i det! För övrigt; ett land som fostrat killar som Jukka Tulonen, Hanoi Rocks, Sibelius, Ei sa Paittä och Jarmo från K-Rauta är värt all respekt  Toppa det ni, Norrmän! Nä, det är nåt annat också, om det bara var storebrorskomplex skulle jag väl hålla på Norge också, skulle aldrig hålla på Norge i tävlingssammanhang.
|
| 14 Sep 2013, 16:00 |
|
 |
|
Overtone
|
Jag är finne 
|
| 14 Sep 2013, 19:52 |
|
 |
|
holmis63
|
Overtone wrote: Jag är finne  Grattis Många av mina idoler är finnar, Keke Rosberg, Mika Hakinnen, Kimi, Esa Tikkanen, Jari Kurri, Juha Kankunen m.fl, men Sverige är bäst i Hockey, punkt 
|
| 14 Sep 2013, 20:17 |
|
 |
|
Cajun_Moon
|
Tjena Det där med att ni är storebror kanske vi skall ta med en nypa salt  Tror det är Ben Granfelt på gura. Väldigt duktig och kompetent kille. Lirat med bla Wishbone Ash. Mvh Jocke. P.s. Man måste va finne för att förstå sisu... 
|
| 14 Sep 2013, 20:31 |
|
 |
|
Overtone
|
holmis63 wrote: Overtone wrote: Jag är finne  Grattis Många av mina idoler är finnar, Keke Rosberg, Mika Hakinnen, Kimi, Esa Tikkanen, Jari Kurri, Juha Kankunen m.fl, men Sverige är bäst i Hockey, punkt  Tack Snart kan du lägga till mig på din idol lista 
|
| 14 Sep 2013, 21:30 |
|
 |
|
holmis63
|
Overtone wrote: Snart kan du lägga till mig på din idol lista  Spännande, vad ska jag vara uppmärksam på, Racing, Hockey, Musik 
|
| 14 Sep 2013, 21:47 |
|
 |
|
Overtone
|
holmis63 wrote: Overtone wrote: Snart kan du lägga till mig på din idol lista  Spännande, vad ska jag vara uppmärksam på, Racing, Hockey, Musik  Musik  Det är ju därför jag är här 
|
| 14 Sep 2013, 21:48 |
|
 |
|
holmis63
|
Overtone wrote: Overtone wrote: Snart kan du lägga till mig på din idol lista  holmis63 wrote: Spännande, vad ska jag vara uppmärksam på, Racing, Hockey, Musik  Overtone wrote: Musik  Det är ju därför jag är här  Ok, ja lycka till, är det nåt på gång, eller är du bara förhoppningsfull som så många av oss 
|
| 14 Sep 2013, 22:04 |
|
 |
|
Overtone
|
Har en hel del på gång men om det leder till något vet jag inte. Så jag får väl hålla mig till skaran som kallar sig förhoppningsfull Har varit ganska inaktiv i många år tills förra året då jag blev erbjuden att gå med i ett band. Nu blev det inget för mig i det bandet eftersom vi inte var inne på samma bana när det gällde musikstilen. Så jag började med ett soloprojekt med bara mig som fast medlem. Har suttit hemma vid datorn och skrivit låtar. Sen har jag repat och spelat in med olika vänner och bekanta som har varit villiga att ställa upp. Har fått erbjudanden från 3 band nu som jag tänker kolla in.
|
| 14 Sep 2013, 22:20 |
|
 |
|
Axewall
|
Cajun_Moon wrote: Tjena Det där med att ni är storebror kanske vi skall ta med en nypa salt  Tror det är Ben Granfelt på gura. Väldigt duktig och kompetent kille. Lirat med bla Wishbone Ash. Mvh Jocke. P.s. Man måste va finne för att förstå sisu...  Ja, Ben Granfeldt skojar man inte bort! Jäklar vilken spark i arschlet Wishbone Ash fick när han gick med! Kolla upp hans egna alster också, sök på YT och Spotify. "Storebror"... Jag tycker t.ex. att Peer Gunt gör slarvsylta av liknande svenska band, vilket jag ett par gånger YT-länkat till här. Och i Ari Kaurismäki:s filmer finns ofta guldkorn av musik! Och filmerna är lågmält skruvade sorts mästerverk /Mats
_________________ "Vägren upphör" Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.
|
| 15 Sep 2013, 12:13 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 16 posts ] |
|