Såld: Matchless DC30 klon utan kab + Greenbacks
Säljer min Ceriatone Dizzy 30, fint färdigbyggd perfekt fungerande och välljudande stärkare, dock utan kabinett. Behöver ge plats för nya byggprojekt och hoppas någon vill ta över och slutföra, skaffa sitt drömkab, head eller combo! Finns flera leverantörer på nätet, bland annat Tube Town.
Stärkaren är alltså en klon av Matchless DC30 med två kanaler, snarlik en Vox AC30 i kretsen. En tvåstegskanal med volym, bas och diskant, uppbyggd kring 12AX7-rör. En kanal med EF86-rör (fint NOS Telefunken) och tonkontroll i form av switch. Slutrören är 4xEL84 (JJ). Kolmassamotstånd och snygga Sozo signalkondingar. Stärkaren har enkla effektloopar till respektive kanal och half power-switch som kopplar ur två slutrör.
Jag har tagit hem detta kit från Ceriatone och byggt ihop det. Det är moddat på några små punkter - framför allt är mastervolymen ersatt med powerscaling på slutrörens skärmgaller och det finns extra säkring till B+.
Att ta hit en färdigbyggd Dizzy30 från Ceriatone kostar cirka 9.000 kr inkl frakt, tull och moms. Väljer man ta hit den som kit för att bygga själv kommer man undan med cirka 7.700 kr.
Min får du för 6.900 + ev frakt, färdigbyggd
Har även två högtalare som kan köpas samtidigt. En Celestion Greenback G12H Heritage, och en G12M, typ samma set up som i Matchless DC30. 1.000 kr för G12H och 600 kr för G12M, eller 1.500 kr för båda, vid köp av stärkaren.
//Gunnar