|
|
Page 1 of 1
|
[ 9 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Green
|
 Analogman KOT/POT
Äger ni någon av dessa pedaler, give me feedback...! Jag har båda två på mitt pedalbord, det säger väl vad jag tycker?!
Är KOT/POT så bra, eller?
|
| 01 Nov 2013, 14:42 |
|
 |
|
AMI
|
 Re: Analogman KOT/POT
Jag har en POT på ett av mina pedalbord. Det är definitivt en av de trevligaste och mest användbara ODs jag har haft. Drar lite åt TS-hållet men är voicad lite annorlunda, har större inställningsmöjligheter, är mycket mer dynamisk och har bättre basrespons inte en riktigt lika uttalad mellanregisterpuckel. Gjorde en inspelning tidigare med POT som enda källa till överstyrning: https://soundcloud.com/single_espresso/the-last-days-of-summer
_________________Senaste utgivelsen på Bandcamp - http://andersisberg.bandcamp.com/Bojensponsor
|
| 01 Nov 2013, 16:31 |
|
 |
|
Green
|
Fan, vad duktig du är...
Har du något emot andra od:s i förhållande?
|
| 01 Nov 2013, 16:44 |
|
 |
|
kjelle
|
AMI wrote: Jag har en POT på ett av mina pedalbord. Det är definitivt en av de trevligaste och mest användbara ODs jag har haft. Drar lite åt TS-hållet men är voicad lite annorlunda, har större inställningsmöjligheter, är mycket mer dynamisk och har bättre basrespons inte en riktigt lika uttalad mellanregisterpuckel. Gjorde en inspelning tidigare med POT som enda källa till överstyrning: https://soundcloud.com/single_espresso/the-last-days-of-summerJag lirar ju inte lika bra, speciellt inte slide, men tycker att jag får samma tonkänsla med POT. Har inte haft den så länge, men tycker att den är en lite härligt småfet, organisk low till midgain OD. Den passar mycket bra till SC gitarrer, strata halsmik låter ju jättebra med den. BB Preamp kanske är åt samma håll, men betydligt mer gain. JAg har bara kört OD-läget på POT ännu, har de andra två lägena kvar att utforska.
| 01 Nov 2013, 16:50 |
|
 |
|
Green
|
Jag tycker den har en sag, precis som en stärk, som ingen pedal jag prövat har! Den duckar helt enkelt, Love it...!
|
| 01 Nov 2013, 17:09 |
|
 |
|
AMI
|
Green wrote: Jag tycker den har en sag, precis som en stärk, som ingen pedal jag prövat har! Den duckar helt enkelt, Love it...! Håller med, det finns en anslagskänslighet i denna pedal som saknas eller inte är lika tydlig hos många andra pedaler jag prövat. Vad tycker du är skillnaden mellan POT och KOT? Jag har också funderat på att skaffa en KOT någon gång eftersom jag gillar POT så mycket.
_________________Senaste utgivelsen på Bandcamp - http://andersisberg.bandcamp.com/Bojensponsor
|
| 01 Nov 2013, 22:53 |
|
 |
|
albert
|
Har haft Prince of Tone. Tyckte den lät lite torrt (eller kanske lite för tight) för mig. Vill ha lite mer Marshall-blöt dist.
_________________ Mats
|
| 01 Nov 2013, 23:10 |
|
 |
|
Green
|
Vad tycker du är skillnaden mellan POT och KOT? Jag har också funderat på att skaffa en KOT någon gång eftersom jag gillar POT så mycket.[/quote]
KOT låter mjukare (mindre mid.), den har inte heller lika mycket volym som POT! KOT är som bäst med volym/driverattar kl.15, och har mer av duckningen vid hårdare anslag...(mindre mid.) POT är min solo/gainboost före KOT, tre kanaler bara där!
|
| 02 Nov 2013, 15:27 |
|
 |
|
Green
|
KOT behåller basen bättre, framför allt i clean/boost-mode... Eller, är jag färgad av vad jag betalade för KOT!
|
| 09 Nov 2013, 15:14 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 9 posts ] |
|