Greco EG-900 Les Paul 1979 BEHÅLLER!
Nej, vet ni vad - nu är det slutvelat.... jag behåller den och lovar att ni inte kommer att behöva se den under SÄLJES igen.

Såvida inte pengar blir en akut bristvara, då. Varenda gång jag bestämt mig för att sälja den så slutar det med att jag sitter och spelar den ordentligt och varje gång så inser jag hur mycket jag gillar den!
Ok. Jag gör ett till försök med denna gitarr som verkligen får för lite speltid i min ägo. Sänker priset till 6000 kr och hoppas någon kommer till räddningen.
Det är en Greco Les Paul EG-900 från -79 (pre Super Real) med nitrolack, fretedge binding och DiMarziomickar. Så vitt jag vet så är allt original förutom översadeln och några skruvar till plektrumskyddet och en höjdjusteringsskruv för stallmicken. Banden är i bra skick och jag upplever inget strängrassel någonstans på halsen. Kroppen är av mahogany pancaketyp med solid löntopp. Halsen är lönn. Är inte helt 100 på vikten men jag har för mig att jag vägde den till ca 4.7 kg vid ett tidigare tillfälle. Man kan nog säga att det är en bra kopia på en Gibson från Norlin-eran. Det enda negativa är väl egentligen vikten som kanske är för mycket för de flesta, men å' andra sidan så finns det de som gillar lite tyngre gitarrer. Skaffar man ett brett, vadderat axelband så kan jag inte tänka mig att det är något problem att spela stående längre stunder.
Den låter suveränt, IMHO, och känns bra att spela på.Pris 6000 kr (ingår ett hardcase)

Mvh / Azumi