View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Apr 2026, 03:54

Reply to topic  [ 6 posts ] 
Är detta ett klipp? Nu med bilder. 
Author Message

Post Är detta ett klipp? Nu med bilder.
Har möjlighet att köpa en Fender Twin sf, 70-talare. Nyservad och ok. Plus ett Fender stand alone reverb som är nyprod och funkar bra i ok skick för sex laxar ihop.

Har inget jättebehov, men skulle vara lite kul att ha. Är det bara att slå till?

Last edited by Shoegazers Anonymous on 03 Dec 2013, 09:39, edited 1 time in total.

02 Dec 2013, 15:56
Profile WWW

Post Re: Är detta ett klipp?
Ja.

02 Dec 2013, 16:26
Profile WWW

Slå till så köper jag reverbet av dig på en gång för 1500 kr :wink: :wink: ! Så får du en billig Twin och den har ju redan reverb inbyggt :wink: :wink: .

Om grejerna är okej och i fungerande skick måste det väl vara ett klipp, stand alone reverben verkar ju gå dyrt beggade mellan 3-4000 kr vad man se i annonser om dom ser blir sålda vet jag ej, nya kostar ju nästa 7000 kr hos tysken. Kan tänka mig att en 70-tals twin bör väl ligga runt 6000-8000 kr.

Om jag hade pengar skulle jag nog inte tveka och du bör ju med utan större problem kunna bli av med grejerna till samma pengar hyfsat snabbt.

Edit: Kan nog också betala lite mer för reverbet om du nu skulle vill sälja det.

02 Dec 2013, 16:34
Profile

Ja, det är väl egentligen stand-alone reverbet som lockar mest. Men en twin är ju lite kul det oxå så köper jag så behåller jag nog båda till en början i så fall. Gjorde mig ju av med Orange-stacken för att jag inte använde den och för att den stod och tog plats, men denna rigg står redan på plats i repan och är lite mer behändig, kanske mer lättsålt den dagen kommer.

Ska testa twinen ikväll på repet iaf.

02 Dec 2013, 16:46
Profile WWW

Post Re: Är detta ett klipp? Nu med bilder.
Postar lite bilder på den som jag tog igår kväll när jag testade att repa på den. Det var lite svårt att hitta rätt ljud då jag är van vid AC30. Det blir ju som vanligt att man försöker ratta in typ samma ljud - och där blev det knas. Den ville inte ha en treablebooster in i försteget för att börja knorra fint, det blev inte snyggt alls. Sen visade det sig att full volym på volymen var rätt väg att gå och sen smyga upp mastern längst till höger. Då lät det bra, men blev ett helt annat ljud. Lite kul, men inte som jag är van vid. Tog pedalerna helt annorlunda. Fulldriven blev lite onödig och jag hade nog haft mer nytta av en dist.

Om någon kan hjälpa till med lite info så skulle det vara kul, jag vet inte så mycket.

Den har mastervolym som synes:
Image

Importerad av Albin Hagström i Älvdalen enligt bakre skylt:
Image

Vad är det för trafos? Original eller Hagström?
Image

Två olika sorters högtalare, vilken är original? Märke och sort på dessa?
Image

Vad kan ni säga utifrån dessa bilder ang skick, värde, årsmodell, vad för grejer det sitter i den osv? Är helt novis men skulle vilja ha lite info kring den. Har spelat på den ikväll och den låter bra. Nyservad av Ola Insulander. Kunde inte testa vibratot då jag inte hittade fotomkopplaren. Eller så var det sönder, men jag förutsatte att man måste ha fotomkopplaren för att få igång det? Reverbet funkade dock utan. Den har tiltlegs vilket inte syns på fotona.

Skulle bli jättetacksam för lite info kring den då jag funderar på att köpa den.

03 Dec 2013, 09:17
Profile WWW

Har för mig att Master kom runt 73, så efter det då.
Jag har haft ett antal twins och ska man ha rent ljud till halvdrive är de ju oslagbara.
Nyservad och för det priset inklusive reverbet skulle jag inte tveka en sekund om jag behövde ett sånt monster :mrgreen:
Numera är den enda fender stärk jag har en Bronco från 73 och tremolot på den funkar utan fotomkopplaren, jag har för mig att det var så på mina twins också. Alltså default påslagen tremolo utan fotomkopplaren inkopplad!

03 Dec 2013, 09:31
Profile
Reply to topic   [ 6 posts ]