|
| Author |
Message |
|
Vinyljunkie
|
 Gamla Ibanez RG vs nya
Jag köpte nyligen en Ibanez RG570 från sent 80-tal för under 2000 spänn. En skitbra gitarr, vilket dessa alltid är. Priset var bra men inte överdrivet billigt. Det är nog svårt att få mer än 3000 för gamla RG´s idag. Det förutsätter nog att skicket är närmast mint om man ska få mer. Kort sagt, de är sorgligt undervärderade. Samtidigt får man betala mer än 10.000 för en lika bra (eller sämre?) ny motsvarande gitarr vilket folk uppenbarligen gör eftersom Ibanez väl fortfarande är den tredje största tillverkaren (?). "Japan-vintage" över lag är ju annars något som är extremt övervärderat (de senaste åren) men då snackar vi kopior på Gibson och Fenders 50/60-talsmodeller. Gitarrer som förvisso i många fall är bättre än vissa årgångar av originalen men som trots allt kostar många tusenlappar. Så inte med superstrator från slutet att 80-talet. Jag är inte lika hemma på Jackson, Charvel, Kramer osv men vad gäller Ibanez.... så går det att köpa världens bästa gitarr i sitt slag för en tredjedel av vad en massa halvdassiga nya LTD, Schecter och allt vad de heter och för en bråkdel av vad en ny Ibanez kostar. Alltså jag kan ju förstå att någon som köper sin första riktiga hårdrocksgitarr, dvs gitarr nr 2 efter Squier-stratan (!) köper en ny gitarr men de som lirat några år... nä då fattar jag inte... Jag vet inte riktigt om det finns tillräckligt diskussionsunderlag här men hoppas att ni spånar vidare.  edit: stavning
Last edited by Vinyljunkie on 24 Jan 2014, 16:38, edited 1 time in total.
|
| 24 Jan 2014, 13:33 |
|
 |
|
Jean
|
 Re: Gamla Ibanez RG vs nya
skulle jag börja spela metall igen skulle jag def köpa en beg rg550 så sjukt bra för liten peng, mer värt än en ny Ibanez o dylikt ja
|
| 24 Jan 2014, 16:02 |
|
 |
|
glassfinger
Joined: 25 Sep 2004, 16:48 Posts: 3755 Location: Hising Island
|
Folk i gemen vill inte ha rosa racergitarrer oavsett hur billiga dom är. Du kan göra en ännu bättre deal om du letar amerikanska Jackson eller Hamer med hockeyskalle.
|
| 24 Jan 2014, 16:40 |
|
 |
|
Plexiglas
|
Håller med om rg'ns förträfflighet, hade en svart 550 (köpt 1991) som blev stulen. Grymt mkt gitarr för pengarna och kostade bara en bråkdel av vad Jacksons gjorde på den tiden, men ger mig tusan på att de var nästan i samma klass.
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 24 Jan 2014, 16:44 |
|
 |
|
1337storm
|
Japp, gamla RG550, 570 osv är oslagbara för pengen. Även 1550, 1570 osv finns för riktigt bra pengar beggade. Bra byggen, bra hardware, bra svajj, hyffsade mickar från fabrik (ska det bli bra får man dock byta) men original kommer man långt med. Har en gammal 570 som ser ut som skit men spelar asbra och en lite nyare 1570 (med aanj) som är lika bra. Båda köpta för skitpengar och dom är löjligt bra för några tussar/st. Tänk om man hade kunnat köpa såna kvallegitarrer för dom pengarna när man började lira i början på 80-talet...
_________________ ...Into the Valley of Death Rode the Sixhundred...
|
| 24 Jan 2014, 20:35 |
|
 |
|
Magnus Olsson
Joined: 09 Dec 2007, 23:13 Posts: 10974 Location: I skogen utanför Göteborg
|
Absolut kan man få extremt bra gitarr för ingen peng alls om man köper beg Ibanez. Men jag tror nog att prisskillnaden på vad de kostade då och kostar beg nu så vinner nog Jackson och dyra Kramer. Nackdelen med många av de gamla md låsbara svaj är att svajet ofta är slutkört. Med det sagt så kan man nog byta svajet till ett nytt och ändå komma billigare undan. Egentligen kan man nog säga, man kan få sjukt bra gitarrer för ingen peng så fort man håller sig borta från Gibson och Fender (och kanske några märken till som det finns vintage hysteri om). Och ännu billigare om man köper märken det såldes mycket av, ju fler det såldes ju billigare. Men gamla Ibanez är helt klart inte bättre än nya, jag skulle nog vilja hävda tvärt om. En nya prestige är en klart bättre gitarr än en gammal. Bara att halsen har KTS titanförstärkning gör en stor skillnad på halsens stabilitet. Även de att huvudet inte sitter limmat på halsen under 3 band, nu är det en 5-bitars konstruktion där huvudet är samma bit som halsen. Klacken i övergången mellan huvud och hals är också förstärkt. Låssadeln är skruvad uppifrån, så håller blir inte lika stora och halsen stabilare. Osv. Köpa beg är ju snorbilligt VS nytt med nästan allt nu förtiden. Vårt galna konsumtionssamhälle gör att det finns berg av prylar att välja på. Så ekonomiskt är man dum om man köper nytt, men känslorna vill också vara med och leka ibland. /Magnus
_________________ "Playing guitar really helps your guitar playing"
|
| 24 Jan 2014, 22:19 |
|
 |
|
Magnus Olsson
|
glassfinger wrote: Folk i gemen vill inte ha rosa racergitarrer oavsett hur billiga dom är. Du kan göra en ännu bättre deal om du letar amerikanska Jackson eller Hamer med hockeyskalle. Gamla RG550, 1550 osv har aldrig funnits i rosa, faktiskt. Med Jackson är det en annan historia /Magnus
|
| 24 Jan 2014, 22:21 |
|
 |
|
glassfinger
Joined: 25 Sep 2004, 16:48 Posts: 3755 Location: Hising Island
|
Magnus Olsson wrote: glassfinger wrote: Folk i gemen vill inte ha rosa racergitarrer oavsett hur billiga dom är. Du kan göra en ännu bättre deal om du letar amerikanska Jackson eller Hamer med hockeyskalle. Gamla RG550, 1550 osv har aldrig funnits i rosa, faktiskt. Med Jackson är det en annan historia /Magnus My bad. Tänkte nog på den där enmickade Roadstaren och JEM. Fast dom är ju lite barn av samma tids anda.
|
| 24 Jan 2014, 22:51 |
|
 |
|
Vinyljunkie
|
Jag har aldrig någonsin stött på ett original edge-svaj som varit utslitet, hur jävliga de än sett ut rent kosmetiskt! De verkar ta mig fan helt outslitbara. Men jag förstår att Magnus måste skriva så när han jobbar med nya Ibanez...
Vad gäller påståendet att det inte är alla som vill ha rosa räsergitarrer så skulle jag påstå att det precis tvärtom. En rosa JEM777 är bland de dyraste och mest eftertraktade superstrator som går att uppbringa! Sen om rosa hade varit eftertraktade om de varit RG kan man ju spekulera i...
|
| 25 Jan 2014, 13:51 |
|
 |
|
Freppezon
|
Tycker att du kastar pärlor för dig själv!
Har en Iron-Label och en Black Ice QMZ-870, och dom fullkomligt spöar (som MO så diplomatiskt uttrycker det) en gammal och slö Ibanez från slutet av 80-talet.
-Och nej en gammal Ibanez är inte bättre så sälj skiten nu och köp en grafitförstärkt Ibbe, med rejäl kvalité.
Har aldrig upplevt att min spelgläjde har varit större efter att ha sluppit stämma strängarna efter varje övning. Nu sitter stämningen perfekt och intonerar bättre än någonsin. Känns mera solitt och mindre "sladdrigt". Huruvida det beror på förstärkningen "moddningen" låter jag vara osagt,(i båda gitarrerna). men jag vet efter att ha ägt en gammal lila Ibanez från 1987 som jag köpte svindyrt för 3000 SEK för 15 år sedan, värdet idag motsvarar nog 4000 kronor men låter jag vara osagt. Värdet numera skulle jag (efter att ha jämfört sporadiskt med mina nuvarande Ibanezer), värdera till cirka 1500 SEK. Dvs nya Ibanezer är dubbelt så bra för det priset du egentligen borde ha betalt!
-Hänger du med, du borde alltså ha betalat cirka 1000 SEK för att få nuvarande Ibbe-kvalla idag.
|
| 25 Jan 2014, 14:07 |
|
 |
|
Vinyljunkie
|
En dåligt justerad gitarr håller inte stämningen oavsett ålder. Mina 80-talare håller stämningen perfekt trots att jag bänder och svajar som en galning. Och kostar som sagt löjligt lite...
|
| 25 Jan 2014, 14:24 |
|
 |
|
Freppezon
|
Tycker den kostar för mycket!
Du bör också lägga in i ekvationen dåliga mickar!
V7 och V8 suger hästpung!
Skit i det där med stämningen du förstår ändå inte vad jag menar med grafitförstärkning. Det handlar inte om att den håller stämningen bättre kontra gammal ibbe, det handlar om känslan av stabilitet.
Och tillbaka till gitarrmicken, du säger 2000 SEK, ja men får du byta skitmickarna så är du iallafall uppe i 5000 inkl kostnad för installation/byte/lödning etc. Allt kostar tom med din tid!
=)
|
| 25 Jan 2014, 14:27 |
|
 |
|
Vinyljunkie
|
Freppezon wrote: Tycker den kostar för mycket!
Skit i det där med stämningen du förstår ändå inte vad jag menar med grafitförstärkning. Det handlar inte om att den håller stämningen bättre kontra gammal ibbe, det handlar om känslan av stabilitet.
Och tillbaka till gitarrmicken, du säger 2000 SEK, ja men får du byta skitmickarna så är du iallafall uppe i 5000 inkl kostnad för installation/byte/lödning etc. Allt kostar tom med din tid!
=) Håller med om att V7 och V8 inte är nå vidare. Men dessa kom senare när Ibanez hade bytt ägare och gått ner sig. I 80-talarna satt det V1 och V2, vilket är skillnad som natt och dag! och det var gitarrer 87-91 (ungefär) som jag refererade till i denna tråd. Nej jag vet inte vad du menar med grafitförstärkning, berätta gärna! "känslan av stabilitet".... ser fram emot förklaring på det. Sen är det givetvis då att om man inte kan göra något själv så blir allt dyrt i slutändan, oavsett vad man betalt för gitarren. Jag tycker lite att om man inte har tid att titta på en Youtube-video om hur man löder så kanske man också ska överlåta till datorn att spela gitarr också... 
|
| 25 Jan 2014, 14:40 |
|
 |
|
Magnus Olsson
|
Vinyljunkie wrote: Jag har aldrig någonsin stött på ett original edge-svaj som varit utslitet, hur jävliga de än sett ut rent kosmetiskt! De verkar ta mig fan helt outslitbara. Men jag förstår att Magnus måste skriva så när han jobbar med nya Ibanez...
Vad gäller påståendet att det inte är alla som vill ha rosa räsergitarrer så skulle jag påstå att det precis tvärtom. En rosa JEM777 är bland de dyraste och mest eftertraktade superstrator som går att uppbringa! Sen om rosa hade varit eftertraktade om de varit RG kan man ju spekulera i... Jag har stött på massor av EDGE som är utslitna, har säkert haft 10-15 såna själv. De är som bildäck, behöver bytas ibland. Ju mer man kör ju oftare får man byta. Knivarna får grader och trubbas till, stolparna får gropar där svajet trycker emot dem, det blir hack i låsblocken som håller fast strängen, det blir hack i låsblocken på översadeln, alla skruvar rostar osv. Det är ju oundvikligt, metall mot metall i rörelse blir slitage hur man än gör. Om man tycker det behöver bytas eller inte beror väl på hur stora krav man ställer, vilka avvikelser man tycker är rimligt och hur bra öron man har. Men ta ett stall från en 80-90 talare som spelats en del, stäm gitarren perfekt. Du kan ta en från 2002 som spelats mycket också, så det går fortare än man tror. Tryck till på stallet lite med handen, som en liten dragning med svajarmen för att höja i pitch. Sen är det flesta, oftast alla, strängar för högt i pitch om man inte rycker tillbaka stallet med handen. Tryck till på svajarmen lite, som om man skall göra en liten sänkning i pitch, hela gitarren är för lågt i pitch. I båda fall kan gitarren fortfarande vara ganska bra stämd i förhållande till sig själv, låter okay stämd när man spelar på den. Men den är flera cent för högt eller för lågt i förhållande till A440. Som capos som trycker för hårt, gitarren låter fortfarande stämd, men är flera cent högre än de instrument man spelar med. De flesta svaj är så även när de är nya. Om man hör det, märker det (både stall och capos) eller inte är en sak man får prata med sina öron om. Hör man det vill man byta sitt stall lite då och då. Man stöter på folk hela tiden som "min gitarr stämmer fan aldrig om sig (vare sig de har svaj eller inte)", "mitt svaj håller stämningen hur jag än misshandlar det" osv. Så ber man dem spela några låtar (fast det räcker oftast med 1) tar deras gitarr och pluggar in den i en stämapparat och visar dem, flera strängar är oftast fel, alltid minst en (oftast tunna E). Det är inte deras gitarrer som håller stämningen, de är deras öron som inte hör att de inte gör det (vilket måste vara ganska skönt). /Magnus
|
| 25 Jan 2014, 14:54 |
|
 |
|
Jean
|
Vinyljunkie wrote: En dåligt justerad gitarr håller inte stämningen oavsett ålder. Mina 80-talare håller stämningen perfekt trots att jag bänder och svajar som en galning. Och kostar som sagt löjligt lite... indeed min rg550 höll för slayer / morbid angel solon behövde sällan stämma gitarren
|
| 25 Jan 2014, 14:54 |
|
 |
|
Magnus Olsson
|
Vinyljunkie wrote: Freppezon wrote: Tycker den kostar för mycket!
=) Håller med om att V7 och V8 inte är nå vidare. Men dessa kom senare när Ibanez hade bytt ägare och gått ner sig. I 80-talarna satt det V1 och V2, vilket är skillnad som natt och dag! och det var gitarrer 87-91 (ungefär) som jag refererade till i denna tråd. Nej jag vet inte vad du menar med grafitförstärkning, berätta gärna! "känslan av stabilitet".... ser fram emot förklaring på det. Sen är det givetvis då att om man inte kan göra något själv så blir allt dyrt i slutändan, oavsett vad man betalt för gitarren. Jag tycker lite att om man inte har tid att titta på en Youtube-video om hur man löder så kanske man också ska överlåta till datorn att spela gitarr också...  Ibanez har aldrig bytt ägare. Det har varit samma familjeföretag från dag ett som det är nu. /Magnus
|
| 25 Jan 2014, 14:55 |
|
 |
|
Freppezon
|
Jag antar att Ibanez 20 huvudägare skrattar ganska gott när de läser den här texten!
=)
|
| 25 Jan 2014, 14:58 |
|
 |
|
Vinyljunkie
|
Jag förstår inte riktigt hur du menar Magnus? Allt du skriver stämmer ju och du skriver själv att det inte är någon skillnad på gamla och nya gitarrer.
|
| 25 Jan 2014, 14:59 |
|
 |
|
Vinyljunkie
|
Jean wrote: Vinyljunkie wrote: En dåligt justerad gitarr håller inte stämningen oavsett ålder. Mina 80-talare håller stämningen perfekt trots att jag bänder och svajar som en galning. Och kostar som sagt löjligt lite... indeed min rg550 höll för slayer / morbid angel solon behövde sällan stämma gitarren Exakt och det beror på att original-edge-svajjet är det bästa svajj som någonsin tillverkats!
|
| 25 Jan 2014, 15:00 |
|
 |
|
Vinyljunkie
|
Freppezon wrote: Jag antar att Ibanez 20 huvudägare skrattar ganska gott när de läser den här texten!
=) Jag tolkar detta dråpliga inlägg som att du (som ungdomarna säger) känner dig "ägd" på resten av mina argument. Ägarbyte eller inte.... något hände med Ibanez kring 93/94 och allt de gjorde blev sämre.
Last edited by Vinyljunkie on 25 Jan 2014, 15:06, edited 1 time in total.
|
| 25 Jan 2014, 15:03 |
|
 |
|
Magnus Olsson
|
Vinyljunkie wrote: Jag förstår inte riktigt hur du menar Magnus? Allt du skriver stämmer ju och du skriver själv att det inte är någon skillnad på gamla och nya gitarrer. Jag tyckte jag skrev att nya har många fördelar mot gamla (KTS osv)? Men jag älskar båda och många av skillnaderna är inte stora. Men monsterbra är exemplar baserat, inte årgång eller modell. Det finns bland alla årgångar. Vilken bit var luddigt formulerad? /Magnus
|
| 25 Jan 2014, 15:04 |
|
 |
|
Vinyljunkie
|
Magnus Olsson wrote: Vinyljunkie wrote: Jag förstår inte riktigt hur du menar Magnus? Allt du skriver stämmer ju och du skriver själv att det inte är någon skillnad på gamla och nya gitarrer. Jag tyckte jag skrev att nya har många fördelar mot gamla (KTS osv)? Men jag älskar båda och många av skillnaderna är inte stora. Men monsterbra är exemplar baserat, inte årgång eller modell. Det finns bland alla årgångar. Vilken bit var luddigt formulerad? /Magnus Nja det var väl mer att du spann iväg från att vi hade olika uppfattning om hur länge original-edge håller och landade nån helt annanstans... Vad är KTS för nåt?
|
| 25 Jan 2014, 15:08 |
|
 |
|
Magnus Olsson
|
Vinyljunkie wrote: Nja det var väl mer att du spann iväg från att vi hade olika uppfattning om hur länge original-edge håller och landade nån helt annanstans...
Vad är KTS för nåt?
Det tycker jag inte att jag gjorde, bara skrev hur man enkelt provar att det är slitet. Alla svaj slits, möjligen undantaget såna som hänger i kullager (men nog de också). KTS är titanstavar som ligger parallellt med trussroden och gör halsen extremt stabil. http://www.kts-america.com/truss.htmRent generellt så går kvalitén upp och ner lite hela tiden. Tillgång till trä osv. På billigare modeller kan det gå ner lite ett halvår eller så för att det bytt fabrik eller nått. Men lika gärna gå upp av samma anledning. Små gungningar är det alltid. Så är det för alla tillverkare. Mina RG från 87-89 är inte på något sätt bättre än mina RG från 2013, inte bättre än de från andra år heller. Allt sånt är exemplarbaserat, inte årgång. Precis som en gammal strata inte tvunget är bättre än en ny, det är exemplaret som avgör, inte tillverkningsår. /Magnus
|
| 25 Jan 2014, 15:20 |
|
 |
|
Freppezon
|
Vinyljunkie wrote: Freppezon wrote: Jag antar att Ibanez 20 huvudägare skrattar ganska gott när de läser den här texten!
=) Jag tolkar detta dråpliga inlägg som att du (som ungdomarna säger) känner dig "ägd" på resten av mina argument. Ägarbyte eller inte.... något hände med Ibanez kring 93/94 och allt de gjorde blev sämre. -Nej jag tolkar det som att du har blivit lurad, och att du intalar dig att du har gjort ett gott köp. Vilket inte alls är fallet! =)
|
| 25 Jan 2014, 15:25 |
|
 |
|
Vinyljunkie
|
Magnus Olsson wrote: Vinyljunkie wrote: Nja det var väl mer att du spann iväg från att vi hade olika uppfattning om hur länge original-edge håller och landade nån helt annanstans...
Vad är KTS för nåt?
Det tycker jag inte att jag gjorde, bara skrev hur man enkelt provar att det är slitet. Alla svaj slits, möjligen undantaget såna som hänger i kullager (men nog de också). KTS är titanstavar som ligger parallellt med trussroden och gör halsen extremt stabil. http://www.kts-america.com/truss.htmRent generellt så går kvalitén upp och ner lite hela tiden. Tillgång till trä osv. På billigare modeller kan det gå ner lite ett halvår eller så för att det bytt fabrik eller nått. Men lika gärna gå upp av samma anledning. Små gungningar är det alltid. Så är det för alla tillverkare. Mina RG från 87-89 är inte på något sätt bättre än mina RG från 2013, inte bättre än de från andra år heller. Allt sånt är exemplarbaserat, inte årgång. Precis som en gammal strata inte tvunget är bättre än en ny, det är exemplaret som avgör, inte tillverkningsår. /Magnus Ja köper man de bästa Ibanezerna som finns i sortimentet idag så får man en skitbra gura, det håller jag verkligen med om! Men de är inte värda pengarna, vilket jag inledningsvis var inne på. 80-talare tar väl slut till slut eller stiger i pris men för närvarande ser jag ingen anledning alls att köpa en ny Ibanez. För de pengarna det kostar att köpa en juste gammal RG får man på sin höjd en ny Gio eller nån annan lågprisskit idag. Vidare skulle jag utan omsvep vilja påstå att kvaliteten på RG/JEM fram till -92 eller så är extremt jämn! Ta mig fan alla exemplar är kalas! Så jag kommer att fortsätta köpa billiga gitarrer som spöar det mesta på alla sätt, från pris till kvalitet! Det är ute med 80-tals-Ibanez idag och det är jag glad för! Och så är jag lite ledsen för de som köpt nya RG och betalt en smärre förmögenhet helt i onödan.
|
| 25 Jan 2014, 15:45 |
|
 |
|
Magnus Olsson
|
Vinyljunkie wrote: Ja köper man de bästa Ibanezerna som finns i sortimentet idag så får man en skitbra gura, det håller jag verkligen med om! Men de är inte värda pengarna, vilket jag inledningsvis var inne på. 80-talare tar väl slut till slut eller stiger i pris men för närvarande ser jag ingen anledning alls att köpa en ny Ibanez. För de pengarna det kostar att köpa en juste gammal RG får man på sin höjd en ny Gio eller nån annan lågprisskit idag.
Vidare skulle jag utan omsvep vilja påstå att kvaliteten på RG/JEM fram till -92 eller så är extremt jämn! Ta mig fan alla exemplar är kalas!
Så jag kommer att fortsätta köpa billiga gitarrer som spöar det mesta på alla sätt, från pris till kvalitet! Det är ute med 80-tals-Ibanez idag och det är jag glad för!
Och så är jag lite ledsen för de som köpt nya RG och betalt en smärre förmögenhet helt i onödan.
Vilka dyra gitarrer är egentligen värda pengarna de kostar nya? Några träbitar och en näve metall för 30k. Men det är ju knappast unikt för Ibanez, ju större märke ju dyrare blir det för X kvalitet. Man tjänar alltid ekonomiskt i pengar VS kvalitet om man köper beg, vad man än köper. Men ibland vill man ha nytt, och det är ju tur att såna människor finns. Annars skulle alla, nästan vad de än jobbar med, bli arbetslösa och inte kunna köpa vare sig nytt eller beg. Håller inte med dig alls om att alla exemplar före 92 är kalas, och jag har många och har haft ännu fler att prova det på. Det är precis samma ratio på bra dåliga där som på alla andra. I mina ögon någon "gammalt är bra, första var bäst" romantiserande. De flesta musikprylar verkar dras med i sånt tänk, gamla super Distortion är bättre än nya, gamla strator är bättre än nya, gamla pedalversioner är bättre än nya osv, osv, osv. Rätt skumt att alla i instrumentbranschen skulle bli sämre på allt ju längre de håller på. Klart att du skall fortsätta köpa gamla, man gör grymma klipp. Men man får inget bättre, bara mycket kvalitet för lite pengar. /Magnus
|
| 25 Jan 2014, 16:16 |
|
 |
|
Freppezon
|
Magnus Olsson wrote: Vinyljunkie wrote: Men man får inget bättre, bara mycket kvalitet för lite pengar. /Magnus -Eller egentligen inget bättre, bara lite sämre kvalitet för mycket pengar, jämfört med vad det skulle ha kostat om kvaliteten var i paritet med dagens värde. 
|
| 25 Jan 2014, 16:20 |
|
 |
|
Vinyljunkie
|
Det finns en enkel anledning till att hyllade märken blir sämre med tiden. Det stavas företagsekonomi. Varför ska man bygga lika bra instrument när kunderna inte försvinner trots att det snålas in på kvaliteten. Det mest tydliga exemplet idag är väl Gibson. Eller Fender 1979.
Just Ibanez har hämtat upp sig (för ganska länge sen) och det beror ju såklart på vilken typ av chefer företaget har.
|
| 25 Jan 2014, 16:26 |
|
 |
|
Vinyljunkie
|
Du snurrar till det med det mesta Freppeson. Quote-funktionen, vilka mickar som sitter i vilka årgångar, pengar vs kvalitet och justering av gitarrer.... 
|
| 25 Jan 2014, 16:29 |
|
 |
|
B.B.A.
Joined: 03 Nov 2011, 15:54 Posts: 646 Location: Ibanez country
|
Gamla rg's från sent 80 och tidigt 90tal är en styggelse,Inget att ha. Dom nya ibanezerna är mycket bättre. Jag kan av ren barmhärtighet ta hand om dom gamla skitibanezerna från er som har tröttnat på dom. Dom är dessutom väldigt dyra sett till vad man får för pengarna. Så sälj dom billigt till mig för det är ändå bara skräp 
_________________ Ibanez - New Ideas For Today's Musicians
|
| 26 Jan 2014, 00:32 |
|
|