|
|
Page 1 of 1
|
[ 16 posts ] |
|
NAD!! JMP 2203 -79 nu med bilder!
| Author |
Message |
|
SLA
|
 NAD!! JMP 2203 -79 nu med bilder!
Har länge suktat efter en jmp, gärna omoddad visserligen men när denna dök upp tvekade jag inte en sekund. Folkessonmoddad någon gång på sent 80-tal, tre kanaler, rent, crunch och dist. Ganska sliten och volymen dök när den blev varm, men Tommy Folkesson gav mig lite råd om vad jag skulle kolla efter och fixa  Helt klart bästa marshall ljudet jag varit med om  Stort tack till Tommy för råden!! lite bilder  [/URL]  [/URL]  [/URL]  [/URL]  [/URL]  [/URL]
Last edited by SLA on 24 Jul 2014, 10:35, edited 11 times in total.
|
| 12 Mar 2014, 10:19 |
|
 |
|
Freppezon
|
 Re: NAD!! JMP 2203 -79
Tommy är kung!
|
| 12 Mar 2014, 11:13 |
|
 |
|
Frisk
|
"NAD" har jag alltid tyckt varit den absolut sämsta förkortningen i och med att det finns en förstärkartillvekrare under det namnet! Grattis till stärkaren i alla fall, Marshall är allt som oftast fett bra 
|
| 12 Mar 2014, 19:00 |
|
 |
|
SLA
|
men nått får man ju använda, finns ju alltid nått med samma förkortning, NFS (Ny förstärkar dag): Nordiska fackliga sammanorganisationen, Need For Speed, Network File System, Nordic Fertility Society..o det fortsätter... NAD: Nicotinamide adenine dinucleotide, Nordic Studies on Alcohol and Drugs, den bästa är väl: National Association of the Deaf yeah marshall är grymma 
|
| 13 Mar 2014, 09:23 |
|
 |
|
Frisk
|
SLA wrote: men nått får man ju använda, finns ju alltid nått med samma förkortning, NFS (Ny förstärkar dag): Nordiska fackliga sammanorganisationen, Need For Speed, Network File System, Nordic Fertility Society..o det fortsätter... NAD: Nicotinamide adenine dinucleotide, Nordic Studies on Alcohol and Drugs, den bästa är väl: National Association of the Deaf yeah marshall är grymma  Nje. "NAD" alltså "New Amp Day" där "amp" är förkortning för amplifier som betyder förstärkare blir ju knas enligt mig när det finns ett märke av just förstärkare som heter NAD! Det finns förkortningar för allt om man vill, som du påpekar i din kommentar men i detta fall blir det knas pga NAD är ett välkänt märke av just FÖRSTÄRKARE! 
|
| 13 Mar 2014, 13:11 |
|
 |
|
SLA
|
Frisk wrote: SLA wrote: men nått får man ju använda, finns ju alltid nått med samma förkortning, NFS (Ny förstärkar dag): Nordiska fackliga sammanorganisationen, Need For Speed, Network File System, Nordic Fertility Society..o det fortsätter... NAD: Nicotinamide adenine dinucleotide, Nordic Studies on Alcohol and Drugs, den bästa är väl: National Association of the Deaf yeah marshall är grymma  Nje. "NAD" alltså "New Amp Day" där "amp" är förkortning för amplifier som betyder förstärkare blir ju knas enligt mig när det finns ett märke av just förstärkare som heter NAD! Det finns förkortningar för allt om man vill, som du påpekar i din kommentar men i detta fall blir det knas pga NAD är ett välkänt märke av just FÖRSTÄRKARE!  jo jag fattar ju egentligen, men jag står ut med det 
|
| 13 Mar 2014, 13:18 |
|
 |
|
Frisk
|
Måste vara skönt att vara som dig, själv känner jag att det skullle kunna vara värt att starta ett världskrig pga detta, det får bara inte gå till på detta sätt! Nåväl, hur låter stärkarn då, platt och livlöst som en NAD (National Association of the Deaf)? Eller får du nån härlig crunch ur den? 
|
| 13 Mar 2014, 15:59 |
|
 |
|
SLA
|
haha nä lyckligtvis har stärkaren inget med NAD att göra i övrigt. crunchen är att dö för. Sitter ett låg-gainrör i den som förmodligen hjälper till att få en härlig crunch utan dödsmycket dist, helt plötsligt blev en hel del av mina pedaler överflödiga och weber massen som jag hade skaffat fick gå igen då inte heller den behövs, låter grymt bra även utan att man behöver dra upp volymen 
|
| 13 Mar 2014, 16:12 |
|
 |
|
nilo
Joined: 02 Jan 2008, 13:09 Posts: 2743 Location: Sverige: Skåne: Ystad.
|
Från böjan var det väl alltid NGD?
Förr på t.ex. Thegearpage, hugeracks, rig-talk och vad jag nu har hängt på för olika internationella forum. Jag har fått för mig att förr stod det för "New gear day", men av någon anledning har det nu blivit "New guitar day" och "New amp day". Jag tyckte "New gear day" var bättre för då visste man att det rörde sig om nya prylar, men det blev en överraskning vad det var för något.
|
| 13 Mar 2014, 17:43 |
|
 |
|
Amp Healer
|
4500kr var ju ett bra pris för en fungerade JMP ! Har du några bilder på insidan? För en annan är ju där det blir förstärkarporr 
_________________ Hälsningar Owe Johnson
|
| 13 Mar 2014, 21:56 |
|
 |
|
SLA
|
okokok, skruvar isär den och tar lite bilder i helgen, kanske tom ställer på svart sammet.. 
|
| 14 Mar 2014, 08:29 |
|
 |
|
SLA
|
ok lagt upp lite bilder 
|
| 18 Mar 2014, 09:38 |
|
 |
|
Amp Healer
|
 Re: NAD!! JMP 2203 -79 nu med bilder!
Tack för bilderna! Ja det ser ut lite som det brukar= återanvändning av gamla komponenter och Tommys mer eller mindre signatur = gröna strapps som annas är mer vanligt att se på en plastpåse på en brödlimpa Men killen får ju det att låta bra, så varför vara petig om det etetiska  Oj, glömde, att sätta ditt extra kondingar i nät delen som gjort här, kan ha två förklaringar: 1: Att original E-kondingar är inte bra, så man sätter några friska "över dom" så man slipper byta original. 2: man vill ha mer filtrering, pga att stärkan reagera sabbare och får tajtare bas. Får hoppas på 2:an ,då 1:an är en genväg för lata tekniker . Och bara för att vara tydlig, sättet dessa E-kondingar är kopplade är helt utanför din försäkring om något skulle hända, bara så du vet.
|
| 26 Mar 2014, 22:18 |
|
 |
|
SLA
|
shit..försäkring..hur menar du  ? annars om det estetiska, jovist inte snyggaste jobbet precis och så ser det väl ut i hans moddar även idag? Själv är jag petigare med sånt även om det inte direkt gör nått med ljudet och..inte fan skulle jag klara att modda som han  Lycklig att komma över denna då den låter helt grymt 
|
| 27 Mar 2014, 13:16 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
Amp Healer wrote: Och bara för att vara tydlig, sättet dessa E-kondingar är kopplade är helt utanför din försäkring om något skulle hända, bara så du vet. Finsn väl inga ombyggnader av förstärkare/nätdelar som sen har kvar sin CE eller gamla S-märkning? Trodde den var bort när Du meckat oavsett hur många kondingar Du sätter dit eller tar bort. Eller menar Du att man inte ska röra nätdelen alls? Vilka ombyggnationer kan man göra för att bibehålla märkningen i så fall?
| 27 Mar 2014, 13:35 |
|
 |
|
Amp Healer
|
Mike Leaf wrote: Amp Healer wrote: Och bara för att vara tydlig, sättet dessa E-kondingar är kopplade är helt utanför din försäkring om något skulle hända, bara så du vet. Finsn väl inga ombyggnader av förstärkare/nätdelar som sen har kvar sin CE eller gamla S-märkning? Trodde den var bort när Du meckat oavsett hur många kondingar Du sätter dit eller tar bort. Eller menar Du att man inte ska röra nätdelen alls? Vilka ombyggnationer kan man göra för att bibehålla märkningen i så fall? Ja nu rör du en tjurig fråga . Vad jag förstått så är det den som senast var i din stäkare som kommer stå tillsvars om nått händer.
|
| 27 Mar 2014, 13:50 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 16 posts ] |
|