| Author |
Message |
|
Yellowsnow
|
 Zappa!
Sitter och lyssnar på Zappas "Helsinki Concert" och häpnar för femtioelfte gången över hur bra det bandet var. Och vilken scenshow! Hittar tyvärr inget liveklipp, mycket har tagits bort av upphovsrättsliga skäl, antar jag. Men den här får duga, och det gör den! http://youtu.be/Aa1JR-TgPfU
|
| 18 Mar 2014, 22:08 |
|
 |
|
Bumbi
Joined: 18 Jun 2011, 14:31 Posts: 1096 Location: Sollentuna
|
 Re: Zappa!
Ja,oohh,den duger 
|
| 19 Mar 2014, 01:10 |
|
 |
|
pudas
|
Jag tycker nog detta är både Zappas bästa band och format, men även låtmaterialet var mer finslipat, borta var dom här ibland rätt tröttande obegripliga instrumentala passagerna till förmån för mera renodlade sånger. Ja bandet utstrålar ju väldigt mycket spelglädje och showmanship!
_________________ pudas
|
| 19 Mar 2014, 08:43 |
|
 |
|
T-Toby
Joined: 02 May 2013, 20:38 Posts: 258 Location: Göteborg/Laholm
|
pudas wrote: Jag tycker nog detta är både Zappas bästa band och format, men även låtmaterialet var mer finslipat, borta var dom här ibland rätt tröttande obegripliga instrumentala passagerna till förmån för mera renodlade sånger. Ja bandet utstrålar ju väldigt mycket spelglädje och showmanship! Jag måste ha missat detta totalt! När då? Var då? Hur då? Zappa är en ju en Jävligt kass artist rakt igenom, men den där "showmannen" skulle jag vilja se... Dock icke att förglömma: Hade det inte funnits trötta och tråkiga artister som exempelvis Zappa, så hade aldrig den förlösande punken kommit till jorden. OBS! Nu pratar jag om den punk som kom runt -77, inte den skiten som kom senare typ Exploited.
|
| 19 Mar 2014, 15:23 |
|
 |
|
FillmoreEast
|
T-Toby wrote: pudas wrote: Jag tycker nog detta är både Zappas bästa band och format, men även låtmaterialet var mer finslipat, borta var dom här ibland rätt tröttande obegripliga instrumentala passagerna till förmån för mera renodlade sånger. Ja bandet utstrålar ju väldigt mycket spelglädje och showmanship! Jag måste ha missat detta totalt! När då? Var då? Hur då? Zappa är en ju en Jävligt kass artist rakt igenom, men den där "showmannen" skulle jag vilja se... Dock icke att förglömma: Hade det inte funnits trötta och tråkiga artister som exempelvis Zappa, så hade aldrig den förlösande punken kommit till jorden. OBS! Nu pratar jag om den punk som kom runt -77, inte den skiten som kom senare typ Exploited. Fick mig precis dagens garv tror jag.
|
| 19 Mar 2014, 16:27 |
|
 |
|
pudas
|
T-Toby wrote: pudas wrote: Jag tycker nog detta är både Zappas bästa band och format, men även låtmaterialet var mer finslipat, borta var dom här ibland rätt tröttande obegripliga instrumentala passagerna till förmån för mera renodlade sånger. Ja bandet utstrålar ju väldigt mycket spelglädje och showmanship! Jag måste ha missat detta totalt! När då? Var då? Hur då? Zappa är en ju en Jävligt kass artist rakt igenom, men den där "showmannen" skulle jag vilja se... Dock icke att förglömma: Hade det inte funnits trötta och tråkiga artister som exempelvis Zappa, så hade aldrig den förlösande punken kommit till jorden. OBS! Nu pratar jag om den punk som kom runt -77, inte den skiten som kom senare typ Exploited. Jag tror inte att Punken kom till som en protest mot Zappa, snarare en protest mot mamma och pappa! Zappa and the mothers off inventions showmanship låg mer på det intellektuella planet, med full publikkontakt. http://www.youtube.com/watch?v=89LPVXrm_Ic
_________________ pudas
|
| 19 Mar 2014, 16:37 |
|
 |
|
Före detta Gibson
Joined: 01 Mar 2008, 21:29 Posts: 1106 Location: Nedre Norrland
|
Zappa är och förblir bäst.
|
| 19 Mar 2014, 17:15 |
|
 |
|
Magnus Olsson
Joined: 09 Dec 2007, 23:13 Posts: 10974 Location: I skogen utanför Göteborg
|
Fantastiskt!
Man blir en glad gris.
/Magnus
_________________ "Playing guitar really helps your guitar playing"
|
| 19 Mar 2014, 19:10 |
|
 |
|
Britbender
|
T-Toby wrote: inte den skiten som kom senare typ Exploited. En förklaring på detta.. 
_________________ -Var felet ligger här, vet jag inte, men det är någonstans i rättssystemet.
|
| 20 Mar 2014, 10:47 |
|
 |
|
Fingers on fire
|
Har en bootleg som jag tror kan vara från samma gig. Den heter "Fred Zappelin". Sannolikt det bästa jag hört med FZ.
På det stora hela har jag annars svårt för hans musik som jag ofta upplever är lite för "manisk" för min smak.
Men Frank som person och intellektuell- vilken hjälte, vilken förebild!
|
| 20 Mar 2014, 16:37 |
|
 |
|
T-Toby
Joined: 02 May 2013, 20:38 Posts: 258 Location: Göteborg/Laholm
|
Britbender wrote: T-Toby wrote: inte den skiten som kom senare typ Exploited. En förklaring på detta.. [/quote] Vad är det du inte förstår? Är du insatt i musiken från den här tiden? (inte så va?) Är du ett fan av Exploited? (gack!)
|
| 23 Mar 2014, 13:30 |
|
 |
|
Britbender
|
Då kan väl du upplysa mig lite...är det så att det ena utesluter det andra ? vad är det som är så fantastiskt med -77 ?
_________________ -Var felet ligger här, vet jag inte, men det är någonstans i rättssystemet.
|
| 23 Mar 2014, 20:48 |
|
 |
|
Före detta Gibson
Joined: 01 Mar 2008, 21:29 Posts: 1106 Location: Nedre Norrland
|
Öppna en ny tråd om ni vill diskutera den där skiten. Zappa är bäst.
/Magnus
|
| 23 Mar 2014, 20:58 |
|
|