Re: 212 högtalarbyte - dumbass frågor
Donatello wrote:
Är lite on the run nu, men väldigt snabbt så är det mer höga mid i Greenbacks. Creambacksen låter mer scoopade. Tycker diskanten låter annorlunda också men där har jag inga ord än så länge.
Nu har jag ju min 412:a med greenbacks att jämföra med så det är inte helt rättivist, men har jämfört min 212:a när det var v30 i mot min 412:a med v30 och där var det i princip ingen skillnad.
Finns i Sölvesborg om du har vägarna förbi och vill testa.
Jag har samma erfarenhet med G12M-65 Creamback där, alltså om vi jämför med nyare reissue G12M-25 Greenback. Från början i 2X12:a så tyckte jag Creamback liksom lyfte bort en filt och gjorde ljudet tydligare, jag kan tänka mig att det var diskanten som gjorde det tillsammans med mer dynamik. Men efter ett tag så tyckte jag det var nå't som fattades, det var midden du nämner. Jag vill gärna ha en mer aggressiv mid, som i de nyare Greenbacksen, det ger en skön "growl" tillsammans med bas/lågmid tycker jag. Kollar man kurvorna för G12M-65 Creamback, Heritage G12M och vanliga G12M Greenback så ser man snabbt skillnaden i midden. Den hörs också.
/Mats