View unanswered posts | View active topics It is currently 26 Sep 2026, 18:25

Reply to topic  [ 5 posts ] 
Dagens tips. 
Author Message

Kollade igenom min bra att ha låda där en del av alla gitarrprylar som ej används för tillfället ligger.
Var mycket ahhh vad fan är det där för nån mick, micksargar från vaddå, vad är det där för rattar osv osv.
Nu har jag packat ner grejerna för över tre år sedan och då när jag gjorde det så satte jag sakerna i olika ziplock-påsar med små fusklappar vad det var för nåt. Idag är jag glad att jag gjorde det då för länge sen eftersom jag inte hade en aning om vad vissa grejer var tills jag lästa på lappen i påsen.
Så dagens tips märk allt när det göms undan, för minnet är kanske inte lika bra om tre år :mrgreen:

Man samlar på sig mycket på 15 år.

27 Mar 2014, 14:14
Profile ICQ WWW

Bra tips! Det har jag också gjort, ziplockpåsar är väldigt bra att ha också då t.ex stall har ju en massa skruvar till och ibland även delar som kan ramla loss. In med allt i ziplockpåse och helt plötsligt tappar man inte bort den där skruven som man ändå alltid tappar bort av någon anledning. :oops: :mrgreen:

27 Mar 2014, 14:22
Profile ICQ WWW

Post Re: Dagens tips.
Jo, jag brukar nog också göra det, även om det är viss gubbvarning på det. Men, jag är ju gubbe så det gör inte så mycket. :wink:
Om jag kommer ihåg, så brukar jag nog också märka upp ändarna på alla dator-, stereo- och TV-kablar, så gör det inte riktigt lika ont om/när man måste riva och sätta ihop skiten igen.

27 Mar 2014, 14:32
Profile

Även om man inte är gubbe när man packar ner sakerna så kanske man är gubbe nästa gång man tittar på sina saker och då är all hjälp man kan få bra :mrgreen:
Jag tackar mitt yngre jag idag :mrgreen:

27 Mar 2014, 14:44
Profile ICQ WWW

Jag hittade en påse idag som hade många ziplockpåsar både med och utan gitarrdelar i sig, det mesta hade jag glömt att jag hade. :oops:

29 Mar 2014, 19:16
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 5 posts ]