|
Reverend på Louise hoffstens Elvis Platta!
| Author |
Message |
|
holmis63
|
 Reverend på Louise hoffstens Elvis Platta!
Huh, det var otroligt oväntat, Billy gästspelar på Lousie Elvis platta, fan det är väl första gången jag önskat att jag hade spotify Nån som hört hur det blev? Grymt fräckt i vilket fall som helst, de svenska musik kvinnorna bara öser på, skithäftigt 
|
| 12 Apr 2014, 10:33 |
|
 |
|
blackers
|
 Re: Reverend på Louise hoffstens Elvis Platta!
http://www.hoffsten.com Får kollas in på Spotify och köpas på CD
|
| 12 Apr 2014, 15:41 |
|
 |
|
rocky67
Joined: 08 Apr 2007, 15:40 Posts: 1234 Location: Uppsala SWISH
|
ärligt talar: rätt tråkig skiva...
_________________ If you're too stupid for science - try religion!
|
| 12 Apr 2014, 15:51 |
|
 |
|
holmis63
|
Nä, jag vägrar spotify, FB och såna där sidor, har nog med mitt eget liv och musik för det mesta, får väl köpa skivan helt enkelt Rocky, jaha, tråkig alltså, det var ju tråkigt, jag brukar gilla Louise, men hon gör sig alltid bättre live, såg henne redan när hon var med i Sky High och det var helt grymt faktiskt! Och Billy gjorde också dåligt ifrån sig? Hmm, det där lät ju som han hade sutit på pottan å bajat, och fick frågan från Mamsingen 
|
| 12 Apr 2014, 16:42 |
|
 |
|
Cabretta
|
holmis63 wrote: Nä, jag vägrar spotify, FB och såna där sidor, har nog med mitt eget liv och musik för det mesta, får väl köpa skivan helt enkelt Rocky, jaha, tråkig alltså, det var ju tråkigt, jag brukar gilla Louise, men hon gör sig alltid bättre live, såg henne redan när hon var med i Sky High och det var helt grymt faktiskt! Och Billy gjorde också dåligt ifrån sig? Hmm, det där lät ju som han hade sutit på pottan å bajat, och fick frågan från Mamsingen  En hel del av låtarna verkar upplagda på Youtube. https://www.youtube.com/watch?v=1cEoEyi5olIInget fel på gitarrspelet, vem det nu är som spelar på just denna låt, man kan väl misstänka Billy, eller?
|
| 12 Apr 2014, 18:24 |
|
 |
|
Din_Mentor
|
Verkligen otippat...eller? 
|
| 12 Apr 2014, 18:38 |
|
 |
|
holmis63
|
Cabretta wrote: holmis63 wrote: Nä, jag vägrar spotify, FB och såna där sidor, har nog med mitt eget liv och musik för det mesta, får väl köpa skivan helt enkelt Rocky, jaha, tråkig alltså, det var ju tråkigt, jag brukar gilla Louise, men hon gör sig alltid bättre live, såg henne redan när hon var med i Sky High och det var helt grymt faktiskt! Och Billy gjorde också dåligt ifrån sig? Hmm, det där lät ju som han hade sutit på pottan å bajat, och fick frågan från Mamsingen  En hel del av låtarna verkar upplagda på Youtube. https://www.youtube.com/watch?v=1cEoEyi5olIInget fel på gitarrspelet, vem det nu är som spelar på just denna låt, man kan väl misstänka Billy, eller? Jo, det låter misstänkt, inte var det tråkigt, men ingen riktig höjdare heller 
|
| 12 Apr 2014, 18:48 |
|
 |
|
Cabretta
|
Hela skivan inspelad på 7 dagar, Billy Gibbons på gitarr, ja nån "vanlig" skivinspelning är det ju inte.
|
| 12 Apr 2014, 18:56 |
|
 |
|
holmis63
|
Cabretta wrote: Hela skivan inspelad på 7 dagar, Billy Gibbons på gitarr, ja nån "vanlig" skivinspelning är det ju inte. Nä, Billy lånar ju inte ut sitt lir till någon annan överhuvudtaget, på platta menar jag då! Och Louise var ju i Memphis inbjuden till den stora Bluesfestivalen, vad den nu heter? Så hon "passade på" att spela in skivan, med bara Elvis låtar, som var en gammal dröm hon burit på länge, och så dök Billy upp och erbjöd sina tjänster Lite som förr, 7 dagar för en hel platta, andas 60-tal.
|
| 12 Apr 2014, 19:06 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
holmis63 wrote: Nä, jag vägrar spotify, FB och såna där sidor, har nog med mitt eget liv och musik för det mesta Varför vägrar Du inte Ljudbojen i så fall? Är det bara en (1) sida/forum som gäller? Själv är jag vän med Louise på FB och det är kul att få lite insyn i hennes liv och karriär.
| 12 Apr 2014, 19:35 |
|
 |
|
holmis63
|
Mike Leaf wrote: holmis63 wrote: Nä, jag vägrar spotify, FB och såna där sidor, har nog med mitt eget liv och musik för det mesta Varför vägrar Du inte Ljudbojen i så fall? Är det bara en (1) sida/forum som gäller? Själv är jag vän med Louise på FB och det är kul att få lite insyn i hennes liv och karriär. På a svarar jag, Jag väljer mitt sällskap mycket noggrant På b svarar jag att det var nog jag som blandade ihop (hem)sidor med forum För övrigt så har jag fullt upp med mitt eget liv så jag begränsar mitt internetanvändande så mycket jag kan, och istället för att lyssna på spotify så tar jag fram en gura. Sen har man ju hört så mycket elände om FB. Precis som min farmor, som var helt säker på att invandrarna odlade potatis på vardagsrumsgolvet (vilket hon hade hört ryktas om) så är jag också övertygad att ryktena om FB är sanningsenliga 
|
| 12 Apr 2014, 21:37 |
|
 |
|
ChronicTown
|
holmis63 wrote: Nä, jag vägrar spotify, FB och såna där sidor, har nog med mitt eget liv och musik för det mesta Nu har jag letat flera minuter efter logiken i det uttalandet, men kan inte hitta den...kan man få en ledtråd? 
|
| 12 Apr 2014, 21:56 |
|
 |
|
holmis63
|
ChronicTown wrote: holmis63 wrote: Nä, jag vägrar spotify, FB och såna där sidor, har nog med mitt eget liv och musik för det mesta Nu har jag letat flera minuter efter logiken i det uttalandet, men kan inte hitta den...kan man få en ledtråd?  Du får väl fortsätta leta, jag har inte påstått att det skulle vara logiskt 
|
| 12 Apr 2014, 22:11 |
|
 |
|
Bentooshape
|
ChronicTown wrote: holmis63 wrote: Nä, jag vägrar spotify, FB och såna där sidor, har nog med mitt eget liv och musik för det mesta Nu har jag letat flera minuter efter logiken i det uttalandet, men kan inte hitta den...kan man få en ledtråd?  Både Spotify och Facebook är två saker som finns på internet.. Logiskt! Edit: Fan, kom på att Ljudbojen också är det. Jag fattar inte heller.. 
|
| 12 Apr 2014, 23:16 |
|
 |
|
holmis63
|
Vilka forum jag väljer att delta i verkar ju otroligt intressant, jag väljer andra saker istället, så enkelt är det, t.o.m logiskt för mig, vad är det som är så svårt att fatta i det? Denna tråd var tänkt att handla om Louise Hoffstens Elvis skiva, tråkigt att mina forum/internetsid - val kom ivägen för det.
|
| 13 Apr 2014, 07:54 |
|
 |
|
lasse svaj
|
Hatar att klaga men det lät rätt själsdödande det där faktiskt.
_________________ Lasse
|
| 13 Apr 2014, 08:26 |
|
 |
|
holmis63
|
lasse svaj wrote: Hatar att klaga men det lät rätt själsdödande det där faktiskt. Louise skiva eller mitt val av internetsidor?
|
| 13 Apr 2014, 08:40 |
|
 |
|
Obi
|
ChronicTown wrote: holmis63 wrote: Nä, jag vägrar spotify, FB och såna där sidor, har nog med mitt eget liv och musik för det mesta Nu har jag letat flera minuter efter logiken i det uttalandet, men kan inte hitta den...kan man få en ledtråd?  Är det inte mer ologiskt att man kan bli provocerad av att någon väljer bort facebook?
|
| 13 Apr 2014, 08:49 |
|
 |
|
Bentooshape
|
holmis63 wrote: Vilka forum jag väljer att delta i verkar ju otroligt intressant, jag väljer andra saker istället, så enkelt är det, t.o.m logiskt för mig, vad är det som är så svårt att fatta i det? Denna tråd var tänkt att handla om Louise Hoffstens Elvis skiva, tråkigt att mina forum/internetsid - val kom ivägen för det. Ähh, varför så känslig? Det var ju ett intressant uttalande. Lite som att säga: "nej, jag dricker inte kaffe därför jag har ingen bil". 
|
| 13 Apr 2014, 09:37 |
|
 |
|
helmik
|
Äh, Världen är full av människor som vägrar Facebook och andra former av kommunikation på internet och som aldrig kan låta bli att kokettera med det så fort de får chansen. Man kan vägra telefon, TV och radio också om man vill. Inget att bry sig om. Men det blir ju lite lustigt när man väljer att kokettera på internet...
Louise är cool. En gammal favorit. Jag har aldrig gillat Elvis så det ska bli intressant att höra vad hon gjort av honom.
|
| 13 Apr 2014, 09:42 |
|
 |
|
holmis63
|
Jag är lite rörd över intresset för mina internetvanor, jag är ologisk, känslig och koketerande, tack för komplimangerna! Trodde faktiskt ingen skulle bry sig om en kommentar i förbigående men det är fint när medmänniskor bryr sig Trådens ämne är Louise Hoffsten och Billy Gibbons deltagande på hennes Elvis skiva.
|
| 13 Apr 2014, 09:52 |
|
 |
|
lasse svaj
|
holmis63 wrote: lasse svaj wrote: Hatar att klaga men det lät rätt själsdödande det där faktiskt. Louise skiva eller mitt val av internetsidor? Jag var otydlig, syftade på youtubeklippet "King Creole" med Louise Hoffsten.
_________________ Lasse
|
| 13 Apr 2014, 09:57 |
|
 |
|
holmis63
|
lasse svaj wrote: Jag var otydlig, syftade på youtubeklippet "King Creole" med Louise Hoffsten. Själsdödande känns som ett väl hårt omdömme, men visst, det är inget jag går igång på heller.
|
| 13 Apr 2014, 10:01 |
|
 |
|
Obi
|
helmik wrote: Äh, Världen är full av människor som vägrar Facebook och andra former av kommunikation på internet och som aldrig kan låta bli att kokettera med det så fort de får chansen. Man kan vägra telefon, TV och radio också om man vill. Inget att bry sig om. Men det blir ju lite lustigt när man väljer att kokettera på internet... . Du blir alltså så provocerad av att någon inte är med i facebook så att du måste gå till personangrepp?
|
| 13 Apr 2014, 10:24 |
|
 |
|
Bentooshape
|
Obi wrote: helmik wrote: Äh, Världen är full av människor som vägrar Facebook och andra former av kommunikation på internet och som aldrig kan låta bli att kokettera med det så fort de får chansen. Man kan vägra telefon, TV och radio också om man vill. Inget att bry sig om. Men det blir ju lite lustigt när man väljer att kokettera på internet... . Du blir alltså så provocerad av att någon inte är med i facebook så att du måste gå till personangrepp? Var är personangreppet?
|
| 13 Apr 2014, 10:28 |
|
 |
|
Bentooshape
|
holmis63 wrote: Jag är lite rörd över intresset för mina internetvanor, jag är ologisk, känslig och koketerande, tack för komplimangerna! Trodde faktiskt ingen skulle bry sig om en kommentar i förbigående men det är fint när medmänniskor bryr sig Trådens ämne är Louise Hoffsten och Billy Gibbons deltagande på hennes Elvis skiva.... som finns på Spotify. 
|
| 13 Apr 2014, 10:32 |
|
 |
|
Obi
|
Bentooshape wrote: Var är personangreppet? Att anklaga någon för att kokettera är väl en form av personangrepp även om det kanske är ganska harmlöst? Här är det lite fiffigt inlindat dock. Det pratas om en generell grupp "Världen är full av människor som vägrar Facebook " där då holmis underförstått ingår.
|
| 13 Apr 2014, 10:39 |
|
 |
|
holmis63
|
Bentooshape wrote: holmis63 wrote: Jag är lite rörd över intresset för mina internetvanor, jag är ologisk, känslig och koketerande, tack för komplimangerna! Trodde faktiskt ingen skulle bry sig om en kommentar i förbigående men det är fint när medmänniskor bryr sig Trådens ämne är Louise Hoffsten och Billy Gibbons deltagande på hennes Elvis skiva.... som finns på Spotify.  Säger du det, ja, det har ju inte framgått förut, så tack 
|
| 13 Apr 2014, 10:44 |
|
 |
|
Bentooshape
|
Obi wrote: Bentooshape wrote: Var är personangreppet? Att anklaga någon för att kokettera är väl en form av personangrepp även om det kanske är ganska harmlöst? Här är det lite fiffigt inlindat dock. Det pratas om en generell grupp "Världen är full av människor som vägrar Facebook " där då holmis underförstått ingår. Är du seriös? Snacka om att gripa efter halmstrån. Inte konstigt att Ljudbojen fått det rykte det har om att här är en jävligt stel och tråkig stämning. Slappna av och lyssna lite på Spotify istället..
|
| 13 Apr 2014, 11:09 |
|
 |
|
Obi
|
Bentooshape wrote: Är du seriös? Snacka om att gripa efter halmstrån. Inte konstigt att Ljudbojen fått det rykte det har om att här är en jävligt stel och tråkig stämning. .. Det är väl bara att kolla några poster upp för att se att även holmis upfattade det som personligt riktat. Vem är det som skapar dålig stämning  Det måste väl gå bra att inte använda facebook och spotify utan att ifrågasättas på olika sätt.
|
| 13 Apr 2014, 11:18 |
|
|