View unanswered posts | View active topics It is currently 26 Sep 2026, 11:13

Reply to topic  [ 5 posts ] 
Någon som känner till www.axecaster.co.uk? 
Author Message

Post Någon som känner till www.axecaster.co.uk?
Finns det någon här som beställt från http://www.axecaster.co.uk? De har lite grejer som jag är intresserad av men sist jag beställde från en mindre engelsk firma blev det problem och problem kan jag klara mig utan. Det jag funderar över är t ex kvalitet, leveranstider och annat som kan påverka "upplevelsen" av att handla hos dem. Är Mighty Mites kroppar nå't att ha förresten?

13 Apr 2014, 15:34
Profile WWW

Post Re: Någon som känner till www.axecaster.co.uk?
Om du tänkt dig att tjäna nån krona på pundkursen så kanske det äts upp av frakten, om det inte är dyrare saker du ska ha förstås. Annars finns inte stor mening att handla här eftersom de ju bara erbjuder precis samma saker som deras svenska motsvarigheter. Varför krångla till det?

13 Apr 2014, 16:12
Profile ICQ YIM WWW

Därför att jag vill ha en swamp ash-kropp och det skiljer över tusen spänn mot de jag hittar här. Och SÅ dyr är inte frakten :)
Jag är naturligtvis medveten om att man får vad man betalar för men man kanske kan har tur också någon gång... Men grejen var alltså - någon som vet mer om axecaster?

13 Apr 2014, 16:50
Profile WWW

Quote:
Därför att jag vill ha en swamp ash-kropp och det skiljer över tusen spänn mot de jag hittar här.

Vill bara passa på att messerschmitta lite: det finns egentligen ingenting som heter "Swamp ash", utan det är ursprungligen en beteckning på askträd som vuxit i sumpmarker, och därför blir mer snabbväxande och mjukare än annars. Fender köpte förmodligen sånt billigt, eftersom möbelindustrin inte ville ha skiten.
Att kalla nåt för "swamp ash" betyder ingenting, det kan vara hur tungt som helst. Jag skulle mao inte köpa kroppar på postorder utan att få reda på vikten, det är vikten som betyder nåt. Det och att det är "licensed by Fender", vilket betyder att du har större chans att de är rätt frästa, så att dina grejor passar till kroppen, annars kan det bli stora problem. Oftast är grejor billigare av en anledning, och det är sällan pga försäljarens idealism...

http://kuhnamps.com

14 Apr 2014, 09:24
Profile ICQ WWW

Martin Kuhn wrote:
det finns egentligen ingenting som heter "Swamp ash", utan det är ursprungligen en beteckning på askträd som vuxit i sumpmarker

Jag vet :)

Martin Kuhn wrote:
Oftast är grejor billigare av en anledning, och det är sällan pga försäljarens idealism...

Inte heller en helt obekant sanning :D

Dock det var inte det frågan gällde, men skit sak samma... Grejerna är beställda nu.

14 Apr 2014, 17:18
Profile WWW
Reply to topic   [ 5 posts ]