|
| Author |
Message |
|
Plexiglas
|
 Re: Rykte: Nej, nej, nej ...
uppdatering på the orstrahyun i morse:
UPDATE:
Mark Gable, from The Choirboys, provides another confirmation on the sad news about Malcolm Young: "That is true, Malcolm is sick.
"From what I understand, and it's even been confirmed in part by his son Ross (Young), that it would appear Malcolm is unable to perform anymore.
"It's not just that he is unwell, it's that it is quite serious. It will constitute that he definitely won't be able to perform live.
"He will probably not be able to record." An official comment/announcement from AC/DC management is still expected today.
Fairfax media claims the following is from a "family source": It is understood Young returned to Sydney with his family before Christmas and was having in-home care at his house in East Balmain. He is now said to be having difficulty remembering familiar faces and having increasing problems communicating.
"His memory loss is so bad it is consistent with Alzheimers or dementia although we do not know that is what it is. There has been talk about cancer too."
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 16 Apr 2014, 09:30 |
|
 |
|
LabLord
|
|
| 16 Apr 2014, 13:22 |
|
 |
|
Plexiglas
|
LabLord wrote: http://www.telegraph.co.uk/culture/music/music-news/10769783/ACDC-We-are-not-retiring.html mmm... läs slutet på artikeln där man citerar BJ: "I wouldn't like to say anything either way about the future," he said. "I'm not ruling anything out. One of the boys has a debilitating illness, but I don't want to say too much about it. He is very proud and private, a wonderful chap. We've been pals for 35 years and I look up to him very much." It has been reported that AC/DC are planning a tour to mark their 40th anniversary, which would involve 40 concerts in 40 different venues. "That would be a wonderful way to say bye bye," said Johnson. "We would love to do it. But it's all up in the air at the moment. inte mkt till dementi i mina ögon, snarare att han eg inte vill säga nånting alls....
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 16 Apr 2014, 13:58 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
Bara rykten än så länge , får vänta till dom gör något uttalande.
Att det tar tid beror ju på att många faktorer och mycket pengar är inblandat, Man väger varje uttalande av de skälen.
Dom vet kanske inte säkert om Mal kan fortsätta eller ens vill eller hur hans prognos ser ut.
För att dämpa ryktesspridningen blir dom tvugna till nån typ av officiellt uttalande och det kan mycket väl vara lika svävande som Brians (om han nu sagt så).
Att man inte vet hur man kommer göra framöver innebär ju att man inte lagt ned bandet utan avvaktar och skjuter platta och turnén. Arbete i studion i maj kan ju påbörjas med eller utan Mal eller skjutas upp.
Att han är sjuk verkar ju stämma, men exakt vad han är sjuk av är ju ingen utomståendes angelägenhet.
Gå ut och säga att dom definitivt lägger ned bandet utan att göra sin planerade avskedsturné sitter säkert långt inne och är ett svårt beslut att ta/acceptera , speciellt om man blir tvingade till det.
Att ersätta Malcolm och fortsätta tror jag inte finns som alternativ.
| 16 Apr 2014, 14:19 |
|
 |
|
Bongo Bob
|
Mike Leaf wrote: Gå ut och säga att dom definitivt lägger ned bandet utan att göra sin planerade avskedsturné sitter säkert långt inne och är ett svårt beslut att ta/acceptera , speciellt om man blir tvingade till det.
En avskedsturne när det lagt sig lite med Stevie Young som ersättare ? Stevie tillhör familjen och har hoppat in förrut.
|
| 16 Apr 2014, 15:25 |
|
 |
|
JonasSweden1
Joined: 27 Aug 2009, 14:20 Posts: 873 Location: Stockholmsområdet
|
Bongo Bob wrote: Mike Leaf wrote: Gå ut och säga att dom definitivt lägger ned bandet utan att göra sin planerade avskedsturné sitter säkert långt inne och är ett svårt beslut att ta/acceptera , speciellt om man blir tvingade till det.
En avskedsturne när det lagt sig lite med Stevie Young som ersättare ? Stevie tillhör familjen och har hoppat in förrut. Håller med Mike här, tror det är oerhört svårt för dem att acceptera om det blir ett goodbye, att det helt enkelt inte går. Stevie Y gjorde ett bra jobb late 80s när Mal var tvungen att ta tag i sina alkoholproblem då. Stevie som ersättare nu. Nej, det funkar inte. Det tror jag även Mal redan uteslutit, no matter what. / Jonas
_________________ "Jamen, lite coola rockriff sitter aldrig fel"
|
| 16 Apr 2014, 16:16 |
|
 |
|
Jo E
Joined: 16 Jul 2009, 16:20 Posts: 2081 Location: Tjockhult 08 Stockholm
|
Nu är det officiellt..... http://www.acdc.com/us/news/message-acdc  hoppas det inte är allvarligt....
_________________It´s all in the ears of the beholder https://edlersrevolution.bandcamp.com/
|
| 16 Apr 2014, 17:27 |
|
 |
|
CarlM
|
Stevie ser ju i alla fall helt rätt ut för vikariejobbet:
Attachments:
SYoung.jpg [ 81.64 KiB | Viewed 3135 times ]
|
| 16 Apr 2014, 17:28 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
Kan inte tolkas annat än att dom kommer spela in och turnera med en vikarie. Alternativt skjuta upp allt ett år.
| 16 Apr 2014, 17:53 |
|
 |
|
Wåhlin
|
Mike Leaf wrote: Kan inte tolkas annat än att dom kommer spela in och turnera med en vikarie. Alternativt skjuta upp allt ett år. Ser inte ut att bli fråga om nån vikarie eller uppskjut. De kör på verkar det. Med vem är dock oklart. http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/hardrock/article18736541.ab
|
| 17 Apr 2014, 10:52 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
Att han skulle 'lämna bandet' som både AF och Expressen skriver stämmer inte med pressmeddelandet. Eftersom Malcolm 'tar en paus' så kommer den som rycker in att vara just vikarie och inte få medlemsstatus. Aftonbladet eller någon annan tidning verkar inte veta mer än det kortfattade officiella meddelandet sa. resten är ju rykten. "Malcolm Young is taking a break from the band due to ill health"Här antyder man att det finns en möjlighet om än liten att han kommer tillbaka samtidigt som man bekräftar att han inte kommer vara med om planer på skiva och turné 2014/2015 håller. "The band will continue to make music"Här bekräftar man att det ska bli en platta till och underförstått en turné. Dock inte när var och hur. Troligen är massor redan inbokat och förspänt så det blir nog som planerat. Bästa gissningen hittills är nog att Steve Young kommer ersätta Malcolm på turnén. Och att det blir deras sista platta + turné.
| 17 Apr 2014, 11:04 |
|
 |
|
gretschen
Joined: 31 Dec 2007, 15:54 Posts: 1021 Location: Järbo,Dalsland
|
Väldigt tråkigt att höra.Har varit mina favoriter i alla kategorier sen jag fick en kopia av "High Voltage" på kassett -88-89 nångång av kusinens kille!! Överlägset världens bästa band!!!
//Robban
_________________ GREEN KRYPTONITE ROB`S ROCKIN`BLUES COMBO
|
| 17 Apr 2014, 15:52 |
|
 |
|
hottahejti
|
Huvva,har bävat för nåt liknande ett bra tag nu.Acca Dacca har varit mina favoriter sedan 1978,och jag har sett dem ett tiotal gånger live.Att Malcolm tar en paus hoppas jag såklart betyder att han kan/kommer att komma tillbaka,men vem vet. Stevie Y gjorde ett kanonjobb -88,det var många,inkl. mig,som inte märkte nån skillnad. Vi får se,och hoppas på det bästa. Hursomhelst,den dagen ac/dc lägger ner helt och hållet,då dör en liten bit av mig.
_________________ "Its the man,not the gears,or was it vice versa?"
|
| 17 Apr 2014, 17:42 |
|
|