View unanswered posts | View active topics It is currently 27 Sep 2026, 01:21

Reply to topic  [ 5 posts ] 
Jackson JSX-94 upphottning! (ej klar) 
Author Message

Post Jackson JSX-94 upphottning! (ej klar)
Här har vi gitarren före operationen! Jag hade nämligen en EMG81 och en EMG85 liggandes, så HSS var uteslutet, rent ekonomiskt.
Image

Dags för en ombandning! Jag har gjort en jävligt rough ombandning tidigare, men nu var jag lite nogrannare då jag vill att denna gitarr ska bli bra. Se förra avfrettningen här: https://www.youtube.com/watch?v=TOxs9xzN5yk
Image

Min improviserade kantfastningsfil! Jag bytte inte tejp tillräckligt ofta, så det blev lite avskalad finish längs kanten, nästa gång kommer jag byta efter var annan eller max var tredje band
Image

Lite svårt att se på bilden, men så har jag ju också en kamera med trasig display så jag ser ju inte ens vad jag gör när jag fotar. Men det blev ganska jämn höjd på allihopa fretsen, och sidorna känns bra även om det behövs lite puts uppepå fasningarna för där är det ju fortfarande vasst vid det här laget
Image

Den här använde jag för å runda av kanterna lite med! Iförsig lite väl storkornig diamantfil men det funkade hur bra som helst, även om någon hade avrådit mej från dessa i en tidigare tråd. Funkade perfekt! Nu behöver jag bara fixa stålull eller nåt för å få bort det sista krafset
Image

Dags att göra plektrumskydd!
Image

Nu jävlar ska det sågas!!!!!!!
Image

Blev ju faktiskt rätt bra! Notera att tonhålet från original designen fortfarande är kvar: där sätter jag en svart LP switch!
Image

Kronan på verket, en röd dragstångsplatta!!!
Image

Vad som är kvar att göra nu? Jag behöver vänta i nästan två månader innan Gitarrdelar.se får in nya svarta Gotoh floyd samt översadel, men jag har ändå inte råd med det nu så det är ju bara bra.

Återkommer väl med bilder av färdig gitarr och videoklipp när det är klart! :mrgreen:

16 Apr 2014, 09:58
Profile

Post Re: Jackson JSX-94 upphottning! (ej klar)
COOLT!!!

16 Apr 2014, 23:06
Profile

Kul att nån gillar iallafall :mrgreen:

18 Apr 2014, 09:09
Profile

kul med bilder ! cool "planka" gillar att du står i köket och sågar va? ! haha ! :D

18 Apr 2014, 11:42
Profile

Jodå, köket funkar jättebra som gitarrverkstad :mrgreen: iallafall för mej, vet inte hur grannarna tycker. Men har inte fått klagomål än 8)

Har även fräst hål med hjälp av en kompis för en extra humbucker på min första Warmoth-gitarr tidigare, å det kan jag säga ja det lät SKITMYCKET. Inget klag då heller hehe!

Däremot var det damm PRECIS överallt i alla köksluckor. Haha!!!!

Image
Image
Image

18 Apr 2014, 12:02
Profile
Reply to topic   [ 5 posts ]