View unanswered posts | View active topics It is currently 30 Apr 2026, 17:13

Reply to topic  [ 1 post ] 
CIJ Fender Jaguar 2006 
Author Message

Post CIJ Fender Jaguar 2006
Hej!

Jag säljer en fantastisk CIJ Fender Jaguar från 2006 i färgen vintage white. Jag köpte den här på ljudbojen tidigare i år med avsikt att använda den som backupgitarr vid spelningar, men i praktiken har den inte fått mer än ett par minuters speltid från mig. Den ägdes tidigare av en person i Malmö som såvitt jag förstått sålde den av samma anledning - den användes helt enkelt inte.

Övrig info:
Tittar jag noggrant så ser jag en väldigt liten och obetydlig skråma på baksidan av halsen, men i övrigt är den så gott som ny och spelar därefter. Stallet är utbytt till ett GOTOH ABR-stall för eliminera de strängproblem som Fenders standardstall ger upphov till hos Jaguarmodellerna. Originallstallet medföljer naturligtvis. Serienummer är S070024, och den kommer vad jag förstår från Fugijen-fabriken. Svajarm följer med, liksom ett Fender-softcase. Pris: 7000 kr.

Gitarren kan skickas om köparen står för frakten, och den kan provspelas i Stockholm. Tänkbara byten, med pengar emellan: Vox AC30, alternativt en Rickenbacker 620/6 JG. Inga andra byten eller delbyten är aktuella.

Hör gärna av er om ni undrar något. Ha det fint så länge!

(PS. Jag har lite fräckt för att slippa ta egna bilder använt den tidigare ägarens annonsbilder, ifall det skulle vara någon som känner igen dem sedan innan och blir fundersam. Det är gitarren på bilden som säljs - den ser identisk ut idag. Hoppas ingen tar illa upp!)

Attachments:
Jaguar2.jpg
Jaguar2.jpg [ 141.54 KiB | Viewed 971 times ]
jaguar1-2.jpg
jaguar1-2.jpg [ 126.35 KiB | Viewed 971 times ]
30 Sep 2014, 22:04
Profile
Reply to topic   [ 1 post ]