View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Apr 2026, 20:55

Reply to topic  [ 72 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Värderingshjälp 
Author Message

Då får man hoppas att allt gick bra! Dock har det varit minst sagt slumpmässigt med öppethållande de senaste gångerna jag knatat dit. Har provat flera lördagar senaste halvåret och varje gång fått beskedet från cafefolket att "det är ingen där idag"...

26 Feb 2015, 20:25
Profile ICQ WWW

ChronicTown wrote:
Då får man hoppas att allt gick bra! Dock har det varit minst sagt slumpmässigt med öppethållande de senaste gångerna jag knatat dit. Har provat flera lördagar senaste halvåret och varje gång fått beskedet från cafefolket att "det är ingen där idag"...

Det där tyder på att det är illa med verksamheten, man tycker att det är ingen idé att stå där när ingen handlar nåt ändå, och sen blir den en ond cirkel.

26 Feb 2015, 23:31
Profile ICQ WWW

Mike Leaf wrote:
ChronicTown wrote:

Det där tyder på att det är illa med verksamheten, man tycker att det är ingen idé att stå där när ingen handlar nåt ändå, och sen blir den en ond cirkel.

Man använder även undervåningen (dvs. gitarrdelen) till olika event då och då. Tror inte att det är frågan om slöhet, utan man har helt enkelt annat på gång.

EDIT.) Att det inte är bra tider för begagnad gitarrhandel (bruksgitarrer) har vi väl mer eller mindre slagit fast. Det är ju därför som antalet beghandlare decimerats kraftigt. Då är det väl bra om några överlever genom att bredda sin verksamhet.

27 Feb 2015, 00:09
Profile ICQ YIM WWW

Post Re: Värderingshjälp
Haraldrig wrote:

Lalle fick blodförgiftning.
Vet dock inte hur det gick till.

Vad är det för event dom kör egentligen ?
låter onekligen kittlande...

27 Feb 2015, 01:04
Profile

Britbender wrote:
Haraldrig wrote:

Lalle fick blodförgiftning.
Vet dock inte hur det gick till.

Vad är det för event dom kör egentligen ?
låter onekligen kittlande...

Man kan hyra det för vad som helst, typ 50-årskalas eller nån kulturförening, dom rensar undan gitarrerna, verkar som man kan köra smärre spelningar därnere, kanske inte jättehögt, så har jag fattat det. Vill man ha käk så fixar dom det.

EDIT.) Jaha, du syftade på blodförgiftningen. Ja....det är ju ändå rock'n'roll, olika blodrelaterade åkommor uppstår ibland, det är en del av myten.

Last edited by Cabretta on 27 Feb 2015, 01:54, edited 3 times in total.

27 Feb 2015, 01:21
Profile ICQ YIM WWW

Cabretta wrote:
Man använder även undervåningen (dvs. gitarrdelen) till olika event då och då. Tror inte att det är frågan om slöhet, utan man har helt enkelt annat på gång.

EDIT.) Att det inte är bra tider för begagnad gitarrhandel (bruksgitarrer) har vi väl mer eller mindre slagit fast. Det är ju därför som antalet beghandlare decimerats kraftigt. Då är det väl bra om några överlever genom att bredda sin verksamhet.

Har aldrig sett att de kört event på undervåningen, men visst. De gångerna jag nämnde ovan så var det dock släckt och stängt där nere.

Vad gäller antalet beghandlare vettetusan om jag håller med dig. Musikaffärer i allmänhet, visst. Men titta på No1 Guitarshop och Gitarrstudio i Gbg, Gitarrafären A Lindkvist i Malmö etc.

27 Feb 2015, 01:23
Profile ICQ WWW

ChronicTown wrote:
Cabretta wrote:

Har aldrig sett att de kört event på undervåningen, men visst. De gångerna jag nämnde ovan så var det dock släckt och stängt där nere.

Vad gäller antalet beghandlare vettetusan om jag håller med dig. Musikaffärer i allmänhet, visst. Men titta på No1 Guitarshop och Gitarrstudio i Gbg, Gitarrafären A Lindkvist i Malmö etc.

Jag har varit därnere och då hade man röjt undan i stort sett alla gitarrer för att nån skulle hyra det för något slags samkväm, vet inte exakt vad och inte heller hur vanligt det är.

OK, men oavsett orsaken så får du väl ändå hålla med om att antalet beghandlare minskat i Sthlm. Kan inte uttala mig om andra städer.

EDIT.) Jag tycker Bojen börjar bli väl hård mot de få återstående små gitarrhandlarna: priserna på beg ska vara lika låga som vid privathandel, servicen och öppettider ska vara typ som på ett apotek (givetvis med schemalagd jour för sjukdom), och strängar och alla tillbehör köper man sen helst på nätet i alla fall :mrgreen: . Det är en omöjlig ekvation.

Tidigare har ju Tip Top dömts ut, nu även Twang. Och ovanpå det borde Jimmy Page lära sig spela gitarr. :? :?

Bojen är i sanning en tuff värld :mrgreen: .

27 Feb 2015, 01:26
Profile ICQ YIM WWW

Nja.. nu var det ju sjukdomsfall... och då var det ju som jag skrev inget konstigt.. har man i övrigt öppet fyra timmar på fyra av veckans vardagar så är det väl inga jouröppettider, och bör väl kunna hållas rätt hyggligt... Nu menar jag generellt..

27 Feb 2015, 08:15
Profile

Kan blodvitet uppstått vid ett icke schemalagt strängbyte kanske ?
Ja....så är det nog.
Nu släpper jag det :roll:

27 Feb 2015, 11:13
Profile

Cabretta wrote:
EDIT.) Jag tycker Bojen börjar bli väl hård mot de få återstående små gitarrhandlarna: priserna på beg ska vara lika låga som vid privathandel, servicen och öppettider ska vara typ som på ett apotek (givetvis med schemalagd jour för sjukdom), och strängar och alla tillbehör köper man sen helst på nätet i alla fall :mrgreen: . Det är en omöjlig ekvation.

Hårda bud.

27 Feb 2015, 11:40
Profile ICQ WWW

Cabretta wrote:

Nja, poängen är väl just att de musikhandlare som finns måste fungera väl om de ska kunna ha nån business.

Om Twang är stängt tre lördagar när jag tänker smita runt hörnet för att köpa lite strängar och kolla om de har nåt kul inne (för det har de ibland!), då kommer jag ju nästa gång inte ens testa att gå dit. Istället beställer jag mina strängar på nätet på onsdan, så har jag dem ändå till helgen.

Samma sak för de lite större kedjorna. Ville köpa ett par trepack strängar på 4Sound (Söderbutiken) häromveckan, för att det blir lite billigare per strängset samt att jag skulle stränga om fler gitarrer. Det hade de inte inne, men de erbjöd sig generöst att "beställa hem det åt mig"... :roll: Tror man seriöst att jag nästa gång kommer gå in och butiken och ens kolla efter multipack strängar, eller kommer jag då beställa på nätet från början?

27 Feb 2015, 11:45
Profile ICQ WWW

ChronicTown wrote:

Samma sak för de lite större kedjorna. Ville köpa ett par trepack strängar på 4Sound (Söderbutiken) häromveckan, för att det blir lite billigare per strängset samt att jag skulle stränga om fler gitarrer. Det hade de inte inne, men de erbjöd sig generöst att "beställa hem det åt mig"... :roll: Tror man seriöst att jag nästa gång kommer gå in och butiken och ens kolla efter multipack strängar, eller kommer jag då beställa på nätet från början?

Känner igen det där, Straplox = slut 'men vi kan ta hem', likaså ton/volymrattar av vanligaste modell , tom en gitarr som annonserades var det samma sak.
Kan ju själv beställa hem allt detta om jag vill. Tanken var att handla grejerna över disk för att slippa.

Försöker man ringa dom så är det telefonsvarare från öppning till stängning som maler 'du kan enklast kontakta oss via email'
Skickar man ett epostmeddelande får man aldrig svar inte ens vid förfrågning på gitarrer.

Försökt någon gång per år handla där, men slutat nu.

27 Feb 2015, 12:30
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 72 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3