Re: Ceriatone 18w/ Ljudklipp
Joo... EF-86 kanalen ryter när man ber om det.
Så e re.
Det e alltså tänkt såhär; I med en vanlig enpolig fotswitch så du kan byta kanal ute på golvet (det går med en stereo dito med-vad skit som helst bara som sluter mot jord i ena läget).
Så rattar du in ett bra kompljud i den snällare kanalen. Förslagsvis ett där du styr hur mkt det crunchar med anslag.
Sen trampar du på fotpedalen...åsså rattar du in ett sololjud. I det läget vaknar EF-86 flaskan se.. Å den är uppsatt med det i tanke att maskin bara har en "tonstack". Därför e den kopplingskondensator som sitter för det steget vald så den i KOMBINATION med hur EF-86 flaskan arbetar klipper bas. Dvs,när den går i skärs det bort bas.
Naturligtvis blir det en kompromiss Knut,men delvis då för att hålla det användarvänligt. Iom att jag lirar å gigar själv..tror mig ha ett vettigt perspektiv på vad som behövs i "kött" vid solon.
Mao är det i grunden tänkt så att du bekantar dig med dem bitarna..åsså har du hittat "ditt" ljud å sound. Därefter,när det e dags för gig,e det enda du eg behöver hatta med PPIMV potten. Allt då beroende på lokal,hur mkt folk osv...
Å Knut!! Hav nöje med din nya leksak!

(Å glöm nu inte att OM du vill leka å lattja mer...så sitter det trimpottar invändigt därför. De har det slaget att du kan förvandla den där Ceriatonen från ett blitt lam till ett rytande lejon. I nuläget är de justerade efter MIN avvägning. Så vill du leka å lattja e ´re bara å ta fram en liten spårmejsel. Svårare än så e re inte se..)
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.