| Author |
Message |
|
Jonas A
|
 Fender Vintage '52 Tele + Blues Jr Tweed
Beg (men i nyskick) Keef-moddad butterscotch/lönnhals Fender vintage '52 Tele med SD PAF i halsläge och Lundgren SC P90 i stalläget. Tvärskön gitarr att spela på och låter hur bra som helst. Original mickarna följer naturligtvis med.
I kombination med beg (nyskick) tweedlackad Fender Blues Jr. En klassisk välljudande kombination. För bilder: kolla in myspace.com/leathernun
Så varför sälja? För att jag hittat den kanske enda guran jag någonsin kommer att behöva: en gammal träresonator, National El Trovador, som både kommer låter ackegura men har resonatorns häng. En gura för lägerelden, för fingerstyle och för bottleneckblues. Yepp - en riktig Ry Cooder-acke.
Bud under 20 papp går dock fetbort. Kittet finns i Stockholm. Först till kvarn... [:D]
--- "This little slide of mine, it's gonna make me shine..." Slidin' Jonas A
|
| 09 Jun 2007, 11:05 |
|
 |
|
Rikardo
|
El Trovador! Mumma! Var hittade du den? I Sverige? Undrar National galen Rikardo.
|
| 09 Jun 2007, 12:25 |
|
 |
|
Jonas A
|
USA. Bob Brozman är förmedlande länk. El Trov är som en gammal duolian/triolian men med en mer trävarm ton med mer botten. Den moderna Estralitan är för plåtig med sin tjocka kon. Tyvärr. För annars är den snyggare än El Trov, tycker jag... [8D]
|
| 09 Jun 2007, 12:43 |
|
 |
|
Rikardo
|
Jag har haft några trä Nationals men då "bara" dom klart undervärderade Trojan. Dom låter mycket bra tycker jag. Har varit lite på span efter en El Trovador.Den borde ju vara som en Trojan eller Estralita Men Bättre. Blir den dyr?
|
| 09 Jun 2007, 13:08 |
|
 |
|
Jonas A
|
Runt 30 papp om jag flyger dit och tar hem den själv. Och då är resan inräknad. [;)]
|
| 09 Jun 2007, 14:18 |
|
 |
|
Rikardo
|
Låter som ett bra pris! Sätt dig på planet!
|
| 10 Jun 2007, 09:31 |
|
 |
|
Jonas A
|
[8D][:D][8D]
|
| 10 Jun 2007, 11:09 |
|
 |
|
Jonas A
|
20 papp eller seriöst bud. Snabbhetspremie och hämtrabatt. Snabba ryck innan den åker ned till shopen och blir dyrare, innan midsommarhelgen.
Bilder på myspace.com/leathernun
Cool rigg... [8D]
|
| 19 Jun 2007, 16:26 |
|
 |
|
mikkejohansson
|
Du borde ju lägga till att den är tidningskändis med!
(för det var den i fotnoten häromsistens va?)
|
| 19 Jun 2007, 17:51 |
|
 |
|
Jonas A
|
Ha, ha, ha... [:D]
Tyckte inte det var så viktigt eftersom jag gör tidningen. Poängen var att skriva om Tele:ns historia, försöka sätta in dess nya populäritet i ett sammanhang - men också testa om man kunde göra en bättre Hot Rod-moddning än den Fender själva gjort och till ett billigare pris. Vilket gick alldeles utmärkt. Och tipsa om hur man kan göra samma moddning ännu billigare och än mer prisvärd, även om man inte får superguran.
Men så behövdes bilder och då kom vi på att vi kunde släpa ned riggen till frugans jobb (hon är teaterpedagog) och plåta den på en scen med deras ljusrigg. Blev helt OK.
Det trista (och en liten anledning till att jag säljer) är att högeraxeln pajjade i höstas. Efter åtta månader klarar jag mig nu utan värktabletter på nätterna och har börjat rehab-träna hos en sjukgymnast. Så jag har bara prövat grejorna men axeln tillåter inte att jag spelar. Det kanske kommer att dröja 3 - 4 månader till. Läkningsprocessen och rehab är en långsam process och läkarn kan inte ge något slutdatum.
Så summasumarum så gör jag mig av med det mesta för att koncentrera mig på en bra trä-resonator eller dobro, mandolinen, mina två nyckelharpor och fiolen. Tar nog med plats i mitt liv. [;)]
Ska det börja giggas elektriskt igen (och man är bra sugen efter Patti Smith igår - rena Nunnan-manglet långa stunder), får andra sköta elektriciteten.
Skulle t ex inte ha något emot att sofistikerat mangel-backas av Peder af Ugglas och Slidin' Slim Anders. Anders nya platta (släpps på amerikanska Nine Mile i juli), är kanon. Som en korsning mellan Son House och Hound Dog Taylor. Eller John Mooney med tubescreamer. Fett svettig platta, det lilla jag hört (kolla myspace.com/slidinslim). [8D]
|
| 19 Jun 2007, 19:07 |
|
 |
|
Jonas A
|
Om föregående inlägg var halv-jävligt, så stämmer det. Det var inlägg 333 på Bojen, ha ha ha... [}:)]
|
| 19 Jun 2007, 19:09 |
|
 |
|
tligen
Joined: 10 Feb 2004, 19:59 Posts: 1900 Location: Förort med Swish
|
Quote: Om föregående inlägg var halv-jävligt, så stämmer det. Det var inlägg 333 på Bojen, ha ha ha... ...och jag som hade heljävligt häromdan [}:)][}:)][}:)] tligen
|
| 19 Jun 2007, 22:12 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
tligen wrote: Quote: Om föregående inlägg var halv-jävligt, så stämmer det. Det var inlägg 333 på Bojen, ha ha ha... ...och jag som hade heljävligt häromdan [}:)][}:)][}:)] tligen Själv har jag haft det jävligt 13 gånger, inne på den 14e gången just nu, men vid 10.000 är min avhandling klar och då slinker jag ut igen [:0][;)] -----------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 19 Jun 2007, 22:48 |
|
 |
|
Jonas A
|
Tillbaka från Spanien-cruising i bil. 30 - 40 grader, sol, sangria, fräcka badstränder, massor av live-flamenco, inga turisthål. 17 helfeta dagar. Trista sms från hemmasvenskar i spöregn. Så jag tog med lite sol upp till er, bara för att ge er en liten taste av hur en sommar kan vara.
I pur tacksamhet vaknar ert intresse för Fender-kitet: Vintage Tele '52 + Fender Blues Jr. [:D]
|
| 13 Jul 2007, 23:46 |
|
 |
|
Jonas A
|
Fast bjuder nån på en snabb affär, kan jag parta med Blues Jr. Ospelad. Som ny. 7500 kr i affären. [8D]
|
| 23 Jul 2007, 18:39 |
|
|