| Author |
Message |
|
magnus
Joined: 30 Jan 2006, 23:30 Posts: 577 Location: Dimension C
|
 Transkriptioner Lukather/Landau/Huff (UPPDATERAT med TAB)
Jag har tidigare publicerat transkriptioner av Steve Lukather, Michael Landau och Dann Huff. De senaste 3-4 månaderna har jag gått igenom alla dessa minutiöst och gjort diverse rättelser, korrigeringar och finjusteringar. Framför allt har de kompletteras med TAB och sammanställts i en bok som finns att ladda ner här: https://bit.ly/Facebook-LA-Session-GuitaristsGod Jul
_________________ "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." Albert Einstein
|
| 24 Dec 2020, 09:38 |
|
 |
|
Mats Nermark
|
 Re: Transkriptioner Lukather/Landau/Huff (UPPDATERAT med TAB
Tack Magnus! God Jul!
Mats N
|
| 24 Dec 2020, 12:14 |
|
 |
|
polifemo
|
Vilket jättejobb, imponerande. Tack 
|
| 26 Dec 2020, 16:38 |
|
 |
|
Jonken
Joined: 26 Nov 2008, 14:47 Posts: 4972 Location: Northbottom
|
Fejsb... / Jonkbooc 
|
| 27 Dec 2020, 11:42 |
|
 |
|
magnus
|
Jonken wrote: Fejsb... / Jonkbooc  Går även att komma åt direkt via följande länk: https://bit.ly/LA-SessionGuitarists
_________________ "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." Albert Einstein
|
| 27 Dec 2020, 12:18 |
|
 |
|
Jonken
|
GRYMT! TACK! Du skämtade inte: Du HAR verkligen fått med SAMTLIGA detaljer! Menar du allvarligt att du benat ut -och fixat ihop allt detta på endast 3-4 månader?!! -VÄLDIGT Imponerande. R-E-S-P-E-K-T ! ! ! / Jonken 
|
| 27 Dec 2020, 17:00 |
|
 |
|
magnus
|
Jonken wrote: GRYMT! TACK! Du skämtade inte: Du HAR verkligen fått med SAMTLIGA detaljer! Menar du allvarligt att du benat ut -och fixat ihop allt detta på endast 3-4 månader?!! -VÄLDIGT Imponerande. R-E-S-P-E-K-T ! ! ! / Jonken  Tack! Nej, det är betydligt mer än 3-4 månader totalt. Jag har gjort och publicerat alla transkriptioner tidigare men då var det ingen TAB med. Det jag har gjort de senaste 3-4 månaderna är att jag har gått igenom alla transkriptionerna not för not och gjort rättelser, korrigeringar och finjusteringar samt adderat TAB. En grov uppskattning är att hela projektet har tagit minst 1500 timmar, varav minst halva tiden är att få till de sista 10 % korrekt, vara petig med layouten mm.
|
| 27 Dec 2020, 17:12 |
|
 |
|
Jonken
|
magnus wrote: Tack! Nej, det är betydligt mer än 3-4 månader totalt. Jag har gjort och publicerat alla transkriptioner tidigare men då var det ingen TAB med. Det jag har gjort de senaste 3-4 månaderna är att jag har gått igenom alla transkriptionerna not för not och gjort rättelser, korrigerar och finjusteringar samt adderat TAB. En grov uppskattning är att hela projektet har tagit minst 1500 timmar, varav minst halva tiden är att få till de sista 10 % korrekt, vara petig med layouten mm. Varsogod! GRYMT JOBB ändå! (Och jag menar verkligen detta.) Nyfiken: Var detta något utbildningsarbete; eller ett eget projekt i grunden? Oavsett blev nu så jäkla inspirerad; att jag måste nog damma av och stränga om min Valley Arts -gura: And do some L.A. -trippin'... (Dock utan solbrännan; tyvärr...) / Jonken 
|
| 27 Dec 2020, 17:19 |
|
 |
|
magnus
|
Jonken wrote: magnus wrote: Tack! Nej, det är betydligt mer än 3-4 månader totalt. Jag har gjort och publicerat alla transkriptioner tidigare men då var det ingen TAB med. Det jag har gjort de senaste 3-4 månaderna är att jag har gått igenom alla transkriptionerna not för not och gjort rättelser, korrigerar och finjusteringar samt adderat TAB. En grov uppskattning är att hela projektet har tagit minst 1500 timmar, varav minst halva tiden är att få till de sista 10 % korrekt, vara petig med layouten mm. Varsogod! GRYMT JOBB ändå! (Och jag menar verkligen detta.) Nyfiken: Var detta något utbildningsarbete; eller ett eget projekt i grunden? Oavsett blev nu så jäkla inspirerad; att jag måste nog damma av och stränga om min Valley Arts -gura: And do some L.A. -trippin'... (Dock utan solbrännan; tyvärr...) / Jonken  Det var ett helt eget projekt. Jag plankade dessa gitarrister redan då det begav sig på 80-90-talet men många av de riktigt snabba passagerna var omöjliga att reda ut, åtminstone kunde jag inte vara säker på att jag fick det rätt. Nu för tiden så finns det ju programvara som gör att man smidigt kan ta ner hastigheten så då väcktes tanken att det kanske faktiskt skulle vara möjligt att exakt ta reda på hur alla mina favoritsolon var spelade. Jag ville också skriva ner det eftersom det är omöjligt att komma ihåg alla detaljer. Projektet var också ett sätt att utmana mig i stället för att bara sätta sig och spela samma gamla grejor gång på gång.
|
| 27 Dec 2020, 17:56 |
|
|