|
|
Page 1 of 1
|
[ 26 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Soderberg
|
 Lite uppdateringar
Har suttit och funderat i en herrans massa månader om vad som ska säljas eller ej och släpper nu en aptitretare. Den som känner sug för ngt behöver bara hojta till. Alla priser är på ett ungefär och allt går att dividera om litegrann.
<b>GITARRER</b> 1. Aria pro II TS-400, 2800:- 2. Fender Strata reissue 62 LP-blue från -87 3. Aria pro II TA-70 (svart), NYskick innan jag fick hem den från Tyskland för flera år sen. Hade sprucken hals efter färden i lastbil, men går att fixa. Sprickan syns ej innan du spänner upp den. Fick tillbaka pengarna av F-bolaget och har sen dess bara legat i caset. 2000:-
<b>Förstärkare</b> Fender blues junior i nyskick (tagsen kvar). Bara spelad i hemmet, 3800:-
<b>Delar och annat kraffs</b> 1. Humbucker, Ser ut som en X2N, låter som en X2N, men jag kan inte avgöra om det är ett orginal eller ej. Köpt ca -80 av en polare som då byggde ihop en ESP/Hagström gitarr. Fick den gitarren kring -90 för att han aldrig använde den, 400:- 2. Likadant utseende som X2N men singelcoil. Kommer från samma gitarrbygge. Kan inte heller säga dess ursprung annat än att det är en 70-talsmick, 300:- 3. Hagström Swede hals. Kommer från samma bygge som ovan. Kanonskick rakt igenom. Låsbar översadel monterad... BUD 4. Jackson singelcoil, kommer från en Charvel mod 4 som jag köpte ny 1987, 300:- 5. Fender custom 54 SET, köpt nytt för 2 månader sen. Aldrig urtagen ur förpackningen, 1500:-
Har säkert mer grejer som jag ska sälja, men ge mig lite tid[8D]. Uppdaterar nog igen om nåra dar. Ola
|
| 24 Nov 2007, 21:31 |
|
 |
|
Tobbe z
|
Mäjlat!!
|
| 24 Nov 2007, 21:59 |
|
 |
|
Soderberg
|
Intresset blev en smärre chock [:)]. Jag hade inte räknat med mycket, men 7 mail inom 2 timmar ser jag som en glad överaskning. Lugna er en stund ni som mailat. Jag har glömt min kamera 80 mil hemifrån, så jag ska se till att låna en under dagen. Ska försöka skicka foton innan Tisdag.
|
| 25 Nov 2007, 16:00 |
|
 |
|
Soderberg
|
Ser förresten att jag glömde sätta ut pris på Stratan och på Eaglen. 10k för Stratan och 5k för Eaglen.
Dessa har hardcase (2,3,6,7,8,9). Vet inte hur många softcase jag har liggande, men jag tror det räcker till de övriga. Annars skickar jag softcase i tur och ordning och om ngn blir utan så packas den väl ggr 10.
|
| 25 Nov 2007, 16:07 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
mail -----------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 25 Nov 2007, 17:10 |
|
 |
|
Bilton
Joined: 12 Aug 2002, 11:26 Posts: 4579 Location: Västra Mälardalen
|
Joshunznera wrote: mail -----------------  The beat goes on and I´m so wrong jag som trodde att du bantade?[:D] /Bilton "Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther
|
| 25 Nov 2007, 17:37 |
|
 |
|
Tobbe z
|
Mäjl och gärna bilder! [:)]
|
| 25 Nov 2007, 18:15 |
|
 |
|
Soderberg
|
Jag har hamnat i ett dilemma som jag aldrig tänkte hamna i. Känns dessutom lite fult att ändra pris, men saken är den att 4st mailat ang Eaglen och alla verkar betydligt mer intresserade än att bara önska bilder. En vill tom tinga den under förutsättning att den är okej och det är den.
Gör därför så här. Jag skickar foton till alla som mailat om den och sen ser vi om alla fortfarande är seriösa. Inser iallafall att jag satte för lågt pris, då alla mer eller mindre köper den omg. Ska ta mig en funderare oxå. Jag har tänkt banta ner samlingen till ca 10st och då i huvudsak Matsumoku-gitarrer som jag mer eller mindre dyrkar sen flera år. Eaglen kanske blir en jag behåller, men men...... Foton kommer och under tiden funderar jag. Mvh Ola
|
| 25 Nov 2007, 19:53 |
|
 |
|
baberg
|
Bilton wrote: Joshunznera wrote: mail -----------------  The beat goes on and I´m so wrong jag som trodde att du bantade?[:D] /Bilton "Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther Bantade??? Så här ser det ut i en annan tråd. "Är gräsänkling ikväll och sitter ensam med hunden och kollar på Idol, <font color="red">smurfar på Ishibashi (REA där just nu)</font id="red">, dricker Espresso och Ale omvartannat. Kunde vara sämre..." [;)][:D][:D] /Baberg
|
| 25 Nov 2007, 19:56 |
|
 |
|
Objekt7punkt406
|
Mail angående Ibanez grejerna. /stefan
Yeah, I'm a stupid human too
|
| 27 Nov 2007, 11:47 |
|
 |
|
arbetarpojken
|
Flämt  ) Ska du sälja A-20en? Är ju bland de coolaste guror som finns, näst efter SG då *S* Nej,, bump o A20 är en en grym gura på alla sätt.
|
| 27 Nov 2007, 18:11 |
|
 |
|
Joshunznera
|
arbetarpojken wrote: Flämt  ) Ska du sälja A-20en? Är ju bland de coolaste guror som finns, näst efter SG då *S* Nej,, bump o A20 är en en grym gura på alla sätt. +1 -----------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 27 Nov 2007, 19:28 |
|
 |
|
Soderberg
|
Jag har nu varit duktig och fotat alla gitarrerna utom TS 400 och Falcon som jag inte har hemma. Den e-mail jag har registrerad här är en Spray. Glöm den och skicka gärna på nytt, ni som är intresserade. Sammanlagt har jag ca 15 mail och jag har testat att skicka från Sprayen, men får tillbaka 3/4 mail. Inte erat fel utan Sprays. Jag har övergett den adressen helt och hållet egentligen. Skicka istället till olasod@gmail.com. Där kan jag svara som vanligt. Ni som redan fått svar har jag klippt och klistrat över och skickat från Gmailen, men det blev för jobbigt då alla inte ville ha foton på samma gitarrer. Lägger mig nu, men skickar imorrn under dan till de som mailat igen. Tack förresten för intresset. Mvh Ola
|
| 28 Nov 2007, 00:42 |
|
 |
|
Soderberg
|
Kan tillägga innan jag lägger mig att jag håller med vad gåller A-20 och särskilt de jag har som är utan svaj[:D]. De har likadant stall som många andra Matsumoku, tex alla Wing Washburnar, Daion och nåra till. Ådringen i lönntoppen är sjukt vacker. Jag har 2 stycken och säljer den ena. Den ena är i mycket bra skick och den andra NY fast 27 år gammal. Priset blir visserligen därefter på NOS-gitarren. Ville bara säga att proportionerna på dessa Stagegitarrer är de som Explorern egentligen borde haft. Ola
|
| 28 Nov 2007, 00:48 |
|
 |
|
odlo
|
Vad fick du för den vita örnen?
|
| 04 Dec 2007, 00:42 |
|
 |
|
Soderberg
|
odlo wrote: Vad fick du för den vita örnen?
Det är upp till den nya ägaren att säga. Vi va iallafall båda överens och han kommer med säkerhet att vara otroligt nöjd över den[:)] Ola Det är aldrig för sent att ge upp
|
| 04 Dec 2007, 08:31 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Soderberg wrote: odlo wrote: Vad fick du för den vita örnen?
Det är upp till den nya ägaren att säga. Vi va iallafall båda överens och han kommer med säkerhet att vara otroligt nöjd över den[:)] Ola Det är aldrig för sent att ge upp Från vanligtvis säker källa har min bror (Zoltan Nera) fått veta att köpet gjordes upp i bästa samförstånd och att såväl säljare som köpare är nöjda, som sig bör i en korrekt affär Från samma välunderrättade källa har Zoltan också fått veta att Eaglen kommer att hämtas i afton och att köparen sannolikt (via Zoltan då) kommer att lägga upp en snygg bild på den sköna örnen här på BOJen, men att köparen troligen inte kommer att avslöja köpeskillingen ens för Zoltan. [;)] -----------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 04 Dec 2007, 09:11 |
|
 |
|
Soderberg
|
Fick för en dryg timme sen genom långväga källor som sannolikt är bekant med Zoltan, att Eaglen mottagits och att mottagaren (enligt rykte) ska vara väldigt nöjd med sitt nya alster.
Kan oxå göra nån här inne en smula ledsen, för Bob Weiren är inte längre till salu. Måste erkänna att jag blev förvånad när inte den höggs omgående av någon. Tog fram den igår när det gick en sträng på Fernandesen, som jag för närvarande spelar mest på. Efter 30 sekunder slog mig tanken....... vad faan håller jag på med????????? Bob Weiren återgår nu å det snabbaste till högen av gitarrer jag inte ska sälja. Vet ni över huvud taget vad ni gick miste om? Pheew, glad att jag plockade fram den[:D] Kram Ola
Det är aldrig för sent att ge upp
|
| 04 Dec 2007, 14:16 |
|
 |
|
Tobbe z
|
Så där känner jag med alla mina [:D]
|
| 04 Dec 2007, 18:50 |
|
 |
|
arbetarpojken
|
Är det ingen som köpt A-20en? Kliar i fingrana här, Jasg har ju en fr -79, utan svaj, o en sjukt bra gura. Men ska INTE handla julklapp(ar) till mig själv,, inte än iaf 
|
| 04 Dec 2007, 20:14 |
|
 |
|
Soderberg
|
arbetarpojken wrote: Är det ingen som köpt A-20en? Kliar i fingrana här, Jasg har ju en fr -79, utan svaj, o en sjukt bra gura. Men ska INTE handla julklapp(ar) till mig själv,, inte än iaf Min är utan svaj den med. Jag gillar inte halvtaffliga försök till Stratasvaj. Antingen ett Stratasvaj av rang eller så ett Floyd/Ibanez, eller så inget alls. Håller med dig om A-20n. Den håller på att ramla ur listan den med. Jag är ganska säker på att jag äger den finaste A-20 som existerar i världen och är det nån sådan som nån gång ska bli värd något så är det väl en som är NOS. Lite synd bara att jag mår illa varenda gång jag har den i knäet. Man får lägga emellan en filt för att inte va rädd för nitarna i jeansen *s*[xx(]. Det blir istället att den bara ligger, men men...... ni är nåra intressenter och ni vet ju var den finns om ni ramlar över en lotterivinst. Vet i dagsläget inte vad jag egentligen borde begära för den. Synd bara att man inte kan provannonsera på eBay, utan att få negativ feedback. Skulle vara kul att höra ifall det finns ngn Stage-samlare som har mer pengar än han behöver *s* Det är aldrig för sent att ge upp
|
| 05 Dec 2007, 00:34 |
|
 |
|
arbetarpojken
|
Soderberg wrote: arbetarpojken wrote: Är det ingen som köpt A-20en? Kliar i fingrana här, Jasg har ju en fr -79, utan svaj, o en sjukt bra gura. Men ska INTE handla julklapp(ar) till mig själv,, inte än iaf Min är utan svaj den med. Jag gillar inte halvtaffliga försök till Stratasvaj. Antingen ett Stratasvaj av rang eller så ett Floyd/Ibanez, eller så inget alls. Håller med dig om A-20n. Den håller på att ramla ur listan den med. Jag är ganska säker på att jag äger den finaste A-20 som existerar i världen och är det nån sådan som nån gång ska bli värd något så är det väl en som är NOS. Lite synd bara att jag mår illa varenda gång jag har den i knäet. Man får lägga emellan en filt för att inte va rädd för nitarna i jeansen *s*[xx(]. Det blir istället att den bara ligger, men men...... ni är nåra intressenter och ni vet ju var den finns om ni ramlar över en lotterivinst. Vet i dagsläget inte vad jag egentligen borde begära för den. Synd bara att man inte kan provannonsera på eBay, utan att få negativ feedback. Skulle vara kul att höra ifall det finns ngn Stage-samlare som har mer pengar än han behöver *s* Det är aldrig för sent att ge upp Känner igen detdär... men lika dumt som att ha en dyr fin whisky o inte dricka den? , eller en fin flickvän utan att pippa  Jag har tur som har en player, redan lite dings o sånt, sen ska man ju lira på bra grejjer  Så mitt råd till dig e att sälj inte A20en, du kommer få såååån GAs, eller förresten, du skulle behålla en väl? *L*
|
| 06 Dec 2007, 15:02 |
|
 |
|
arbetarpojken
|
bara som PS,,, lägg ut den på ebay, jänkare är ju galna som vi alla vet, sen finns det folk (o fä) som köper A20 till vilket pris som helst..
|
| 06 Dec 2007, 15:04 |
|
 |
|
Joshunznera
|
arbetarpojken wrote: bara som PS,,, lägg ut den på ebay, jänkare är ju galna som vi alla vet, sen finns det folk (o fä) som köper A20 till vilket pris som helst..
att sälja A20 utanför BOJen borde vara straffbart[B)] -----------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 06 Dec 2007, 15:28 |
|
 |
|
arbetarpojken
|
Joshunznera wrote: arbetarpojken wrote: bara som PS,,, lägg ut den på ebay, jänkare är ju galna som vi alla vet, sen finns det folk (o fä) som köper A20 till vilket pris som helst..
att sälja A20 utanför BOJen borde vara straffbart[B)] -----------------  The beat goes on and I´m so wrong sant sant,, än en gång så kommer det sanningar ur dig  ååå jag e sugen på att handla,, för många A20 kan man aldrig ha
|
| 06 Dec 2007, 16:20 |
|
 |
|
Endurance
|
Tjena Söderberg! Har du en till Crunchmaster  Supernöjd Har du mer prylar som inte kommit upp på listan ännu? Tar gärna emot ett mail med prylar, smått som stort. Håller på och renoverar lite gitarrer här så...
|
| 14 Dec 2007, 12:14 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 26 posts ] |
|