Re: Om Larry Carton beställde en låt skulle den bli som den
DrSlim wrote:
Jag tror Larry skulle säga: "Äh, fan vad trist."
Det där var fan den fittigaste kommentaren i år. Om man inte gillar det man hör behöver man inte skriva något över huvud taget. Att våga dela med sig av det man lagt ner sin själ i är svårt som det är utan att rövhål som du kommer och klankar ner på det.
Till Mats: Låten går väldigt långsamt, och det gör att den känns lite seg. Ta upp tempot 10-20 bpm och jar tror att den blir mer spännande.
Sen så spelas melodin väldigt rakt just nu. Man nästan hör hur du slaviskt stampar takten till metronomen. På de värsta ställena är det lite som att lyssna på en midi-tab i guitar pro. Prova att istället för att bara upprepa fraserna slänga in lite variationer, dra ut på vissa toner, korta andra och uteslut vissa, lite som att du improviserar. Det kan nog få spelet att kännas mer levande.
Personligen vet jag inte om jag associerar Larry med den här sortens superslicka ballader. Han har en stil som är väldigt svår att härma, där det trots det polerade ändå alltid finns lite ruffa kanter. Tänker mer Lee Ritenour om det här faktiskt.
Om du lägger upp en ny version kanske du kan fixa ett backing track? Kunde vara kul att se vad man själv skulle hitta på.